کد خبر: ۸۳۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
تعداد بازدید: ۲۳۳
رئیس‌جمهور ترکیه با اینکه گفته بود با معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار نمی‌کند اما امروز این کار را انجام داد.
اردوغان برخلاف ادعای دیروز، با پنس دیدار کردبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس ، علی‌رغم اینکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته گفته بود با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار نمی‌کند، این ملاقات امروز (پنجشنبه) انجام شد.

پنس و اردوغان قرار است در این گفت‌وگو عملیات نظامی ترکیه با نام «چشمه صلح» در شمال سوریه را به بحث بگذارند.

این دیدار در حالی انجام شد که روز گذشته (چهارشنبه) اردوغان در پاسخ به خبرنگار شبکه «اسکای نیوز»، در خصوص این‌که درباره چه مسائلی با پنس و پامپئو که به ترکیه سفر کرده‌اند گفت‌وگو خواهد کرد گفت: «با آن‌ها گفت‌وگو نمی‌کنم. آن‌ها باید با همتایان خودشان صحبت کنند. اگر ترامپ به اینجا بیاید با او صحبت خواهم کرد».


سفر پنس به ترکیه یک روز پس از آن انجام می‌شود که کاخ سفید نامه‌‌‌ای را منتشر کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۹ اکتبر (۱۷ مهر) برای اردوغان ارسال کرده بود. ترامپ در این نامه از اردوغان خواسته بود با شبه‌نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه به توافق رسیده و عملیات نظامی علیه آن‌ها را لغو کند.

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه)‌ اعلام کرد واکنش آنکارا به نامه توهین‌آمیز ترامپ به همتای ترکیه‌ای خود، آغاز عملیات نظامی «چشمه صلح» در سوریه بود.

دولت آمریکا اخیراً گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه راه بیشتر پیش رو ندارد،‌ یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و مالی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه‌نظامیان کرد سوری که آنکارا آن‌ها را «تروریست» می‌داند، میانجی‌گری کند.

آمریکا روز سه شنبه دو وزارت‌خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه وزیر دفاع، وزیر انرژی و وزیر کشور تحریم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
درپاسخ به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه
1 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست های داعش ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟
2 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست های خارجی ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟
3 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست های کشورهای اروپایی ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟
4 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست ها ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
حمله ترکيه جنایتکار شماره یک به سوريه با چراغ سبز آمريکا جنایتکار شماره یک آغاز شد
کار آمریکا با متحدانش شک برانگیز است، کسانی که به آمریکا جنایتکار شماره یک تکیه کرده اند، دهها بار به چاه افتاده و ذلیل شده اند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
سفیر سوریه در لبنان
حمله ترکيه به سوريه با چراغ سبز آمريکا آغاز شد
علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان : کار آمریکا با متحدانش شک برانگیز است، کسانی که به آمریکا تکیه کرده اند، دهها بار به چاه افتاده و ذلیل شده اند

تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

با علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه در لبنان در خصوص حمله ترکيه به شمال سوريه و ديگر مسائل منطقه گفتگو کرد. عبدالکریم علی در پاسخ به اين سوالات خبرنگار ما گفت:

سوال: چرا عملیات نظامی و تجاورز ترکیه به خاک سوریه در این بازه زمانی و با چراغ سبز تلویحی امریکا انجام شد؟
اولا از ابتدای این جنگ همه جانبه که هشت سال و نیم است به سوریه تحمیل شده تا همین امروز، ترکیه و حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان و کسانی که در دولت ترکیه و این حزب بر سر کار آمدند، همه در پیشانی جنگ علیه سوریه قرار داشتند. اونها راه را بر گروه های تروریستی باز گذاشتند و در آموزش تروریست ها نقش داشتند. همچنین ترکیه از نیروها و کشورهایی که تحت عناوین انسانی و حقوق بشر و دمکراسی دست به توطئه می زدند، استقبال کرد. بنابراین تجاوز نظامی این روزها غیر قابل پیش بینی نیست، چرا که ترکیه از ابتدای بحران سوریه، برنامه ریزی کرده و طبق آن نقشه هایش را اجرا می کند.
حتی پیش از اینکه یک آواره و پناهنده وجود داشته باشد، آنها اقدام به نصب چادرها و برپایی اردوگاه کردند.
این را باید در نظر داشت که سوریه از این تجاوز غافلگیر نشده و رهبری سوریه به خوبی آگاه است که ترکیه و دولت اردوغان، در تمام مدت این بحران با صداقت رفتار نکرده است. آنها حتی در همکاری خود با دوستان ما یعنی ایرانی ها و روس ها در آستانه نیز صادق نبوده اند. البته این عملیات در این بازه زمانی با هماهنگی و چراغ سبز آمریکا انجام شده و با توجه به تحولات میدانی بوده است. هر قدر هم که خودشان بخواهند این را نفی کنند ما اقدام ترکیه را یک تجاوز آشکار می دانیم.


سوال: چرا آمریکا نیروهای موسوم به سوریه دمکراتیک قسد در شمال سوریه به حال خود رها کرد و تنها گذاشت؟
این اولین باری نیست که آمریکا تعهدات خود را زیر پا گذاشته یا به دوستان و همپیمانان خود پشت کرده. تاریخ آمریکا از اینگونه اتفاقات پر است. جناب بشار اسد ریاست جمهوری سوریه، در این رابطه به برادران کُرد چندین بار گوشزد کرده بودند، چون کردهای عزیز، بخشی از ملت سوریه هستند که البته قَسَد درصدی از آنها را تشکیل می دهد و تعداد قابل توجهی از شهروندان کرد سوری هم هستند که به ملیت خود و رابطه با دولتشان افتخار می کنند. اما اینکه چرا آمریکا نیروهای کرد را به حال خودشان رها کرد، این قابل پیش بینی بود و حتی رابرت فورد آخرین سفیر واشنگتن در دمشق نیز بر آن صحه گذاشته بود. وی چندی پیش به کردها گفته بود که نباید به آمریکا اطمینان کنند چرا که آمریکا از آنها دفاع نخواهد کرد و هرگاه فرصت را مناسب ببیند آنها را به حال خودشان رها خواهد کرد.


سوال: پیام رها کردن کردها توسط آمریکا به شرکای منطقهای آنها چیست ؟
پیام روشن است و باید پیام های گذشته نیز بازخوانی شود.
امام علی علیه السلام می فرماید: عبرت ها چقدر فراوانند و عبرت پذیران چه اندک. همپیمانان واشنگتن و کسانی که روی کمک و پشتیبانی آمریکا حساب باز کرده و به آن تکیه می کنند، نه یک بار و دو بار بلکه دهها بار به همین چاه افتاده و ذلیل شده اند. بنابراین پیام روشن است، کار آمریکا با متحدانش شک برانگیز، نگران کننده و دردناک است، از همین روست که می بینیم همپیمانان آمریکا در منطقه سعی دارند دستشان را به سوی دیگر قدرتها و بازیگران منطقه ای دراز کنند تا بتوانند از بحران هایی که حالا از خودشان هم بزرگتر شده، خارج شوند. این یکی از پیام هایی است که از جانب متحدان آمریکا در منطقه و بیرون از منطقه دریافت می شود.

سوال: این عملیات سومین عملیات ترکیه در خاک سوریه است، چرا ترکیه برای مبارزه با تروریسم به نظام قانونی کمک نمی کند؟
این پیشنهاد را برادران ایرانی ما و شرکای روس، بارها به ترکیه و اردوغان ارائه داده اند که گفت و گو با رهبری و دولت قانونی سوریه است که می تواند امنیت منطقه را تضمین کند و راه مناسبی باشد برای همه کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، اما این خود آنها هستند که از تروریست ها حمایت می کنند. هر قدر هم احساس خطر و نگرانی وجود داشته باشد نباید بهانه ای شود که برای مقابله با آنها، ترکیه به خاک سوریه تجاوز کرده و زیرساخت های ما را نابود کند؛ این کاری بود که حکومت اردوغان انجام داد. با این حال سوریه از همه اقدامات خیرخواهانه ای که صادقانه بخواهد راه خروج از بحران و خطر تروریسم را هموار کند، استقبال می کند. سوریه با تکیه بر ارتش و نیروهای مردمی خود و کمک همپیمانانش توانسته پیروزی های بزرگی را به دست آورد که البته به سود همه جهان است.
باز هم تاکید داریم که سوریه از هر اقدامی برای مبارزه جدی و واقعی با تروریسم استقبال می کند و خواهان این است که برخی، از رویکرد خود در بهره جویی از تروریست ها دست بردارند و به خاطر رسیدن به برخی اهدافشان، تروریست خوب و تروریست بد نداشته باشند.


سوال: توافق دمشق با نیروهای موسوم به سوریه دمکراتیک قسد چه روندی را طی کرد تا به نتیجه امروز رسید؟
سوریه از ابتدا همه فرزندان خود و کل جامعه را با زبانی روشن و قابل فهم، مخاطب قرار داد. اما متاسفانه برخی از گروه ها به وعده آمریکایی ها دلخوش داشته و به معیارهای اخلاقی و میهن خود پشت کردند. نه کردها و نه هیچ یک از دیگر اقشار ملت سوریه در طول دهه های گذشته به یاد نخواهند آورد که دولت، میان آنها با دیگری تفاوتی قائل شده باشد.
اکنون ما علاوه بر اینکه قاطعانه تجاوز انجام شده را محکوم می دانیم، امیدواریم آنهایی که با وطن و ملت خود به درستی رفتار نکردند، درس کافی از این ماجراها گرفته باشند. باب گفت و گو و توافق همیشه باز بوده و همچنان نیز فرصت وجود دارد. کردها بخشی از ملت سوریه هستند و در میان آنها شخصیت های ملی بزرگ و محترمی وجود دارد . بسیاری از کردها همچنان پای وطن و رهبری و ارتش خود ایستاده اند و به دنبال یکپارچگی و حاکمیت سوریه هستند.
سوال: موضع وسخنان وزیر خارجه لبنان در خصوص حمایت از سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب را چطور ارزیابی می کنید؟

اولا باید گفت میان سوریه و لبنان اشتراکات زیادی وجود دارد، ما جغرافیای واحدی داریم، خانواده هایی هستند که در هر دو سوی مرز تقسیم شده و زندگی می کنند، دشمن هر دو کشور اسرائیل است و همواره در کمین نشسته. دشمن صهیونیستی هیچ گاه به یکی از این دو کشور نگاه نکرده مگر اینکه در اندیشه تضعیف آن برای شکستن دیگری بوده است. اقتصاد دو کشور نیز با هم گره خورده .
سخنان ریاست جمهوری لبنان در سازمان ملل و همچنین پیشنهاد آقای باسیل وزیر خارجه این کشور در اجلاس اتحادیه عرب، گام های ارزشمندی است، ولی باید با جدیت آن ها را پیگیری کرد چرا که هم به نفع بیروت است و هم به نفع دمشق.
حال اینکه چرا اکنون این مواضع اتخاذ می شود و در گذشته صورت نگرفته، این به رهبری و حکومت لبنان باز می گردد. اما باید گفت که هرچند با تاخیر این تصمیم گرفته شده ولی بهتر از این است که هرگز چنین اتفاقی رخ نمی داد.
اینکه اتحادیه عرب اشتباه خود را بخواهد جبران کند، برای خودش خوب است، چرا که سوریه در طول این سالها پرچم دار حمایت از آرمان فلسطین و مدافع آن بوده و تحمیل هر طرحی را به فلسطینیان رد کرده و چانه زنی و مذاکره بر سر حتی یک وجب از قدس یا جولان اشغالی را نپذیرفته است. سوریه همواره حامی مقاومت فلسطین بوده و با وجود همه فشارها و تحریم ها دست از آن نکشیده؛ حتی پس از سقوط عراق به دست آمریکایی ها در سال 2003، رهبری سوریه علی رغم فشارهای بسیار کاخ سفید، خواسته های آنها را نپذیرفت و گروه های فلسطینی را از دمشق اخراج نکرد.
سوریه قبل از آزادسازی جنوب لبنان و بعد از سال 2000 و در جنگ 33 روزه سال 2006 همواره پشتیبان مقاومت لبنان بود.
بنابراین اگر آقای باسیل یا نمایندگان کشورهای دیگر در مورد لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب سخن می گویند باید شاهد تغییر موضع آنها باشیم، البته لبنان جایگاهش با بقیه تفاوت دارد چون کمتر از دیگران تحت تاثیر آمریکایی ها قرار گرفته و در توطئه علیه سوریه و وارد آوردن فشار به دمشق نقش داشته است.
ما می دانیم که خیلی از کشورهای عربی خواهان بازگشت سوریه و ایفای نقش فعال آن در جهان عرب هستند، ولی پیش رویشان تحریم و فشار قرار دارد و زمانی که این ها کاهش یابد، رفتارشان بهبود خواهد یافت، اما سوریه در وضع خوبی به سر می برد چون به نسبت بالایی بر تروریسم غلبه پیدا کرده است و در پی بازسازی توان خود می باشد و به سامان کردن اقتصاد و برقراری دوباره ارتباط های منطقه ای و بین المللی را در دستور کار قرار داده است .
جناب وزیر خارجه و دولت لبنان همواره بر بازگشت پناهجویان سوری که در لبنان هستند تاکید دارند، باید بگویم ما می دانیم لبنان توان تحمل بار سنگین حضور این تعداد زیاد را ندارد و تلاش داریم تا این روند را سرعت بخشیم.


سوال: بازگشت آوارگان سوری چه روندی را طی می کند و علت توطئه های پیدا و پنهان آمریکادر مسیر بازگشت این آوارگان چیست؟
رئیس جمهور اسد، و رهبران سوریه و همه دستگاهها همچنان در تلاش برای تامین تسهیلات کامل برای بازگشت پناهجویان هستند و به دنبال اینند که شهروندان سوری یقین کنند احترام، عزت، و امنیت و خدماتی که آنها در وطن خود دریافت می‌کنند در خارج سوریه وجود ندارد؛ نه در لبنان، نه در اردن، نه در ترکیه و در اروپا و نه در هیچ جای دیگری از جهان.
بنابراین اگر آمریکا و غربی ها، تحریم ها و حصار اقتصادی علیه کشور ما را بردارند، تعداد زیادی از سوری ها تمایل دارند به وطن خود بازگردند، چون سوریه می تواند امنیت و کرامت آنها را تامین کند. شهروندان سوری بیرون از کشورشان با مشکلات بسیاری روبرو هستند و جایگزینی برای سرزمین مادری خود نیافته اند. اگر دولت لبنان به طور مثال با دولت سوریه برای بازگشت آنها همکاری کند، سود این کار اول به خودش می رسد و بعد به سوریه. اما جای بسی تاسف دارد که برخی رسانه ها و سازمان های بین المللی در تلاشند تا در دل پناهجویان سوری ترس بکارند و رأی آنها را برای بازگشت بزنند و هراس افکنی می کنند.
به نظرم اکنون با پیروزی سوریه بر تروریست ها، صادرکنندگان و حامیان آنها در غرب و در منطقه با خطر بازگشت آنها روبرو هستند بنابراین آنها برای جلوگیری از پیروزی های دمشق و بازگشت آرامش به کشور سنگ اندازی می کنند.
سوال: برنامه های دولت سوریه برای بازسازی این کشور چیست ؟
سوریه به دلیل جنایت های گروه های تروریستی و حمایت برخی رژیم ها از آنها، زخم ویرانی های بزرگی را بر تن دارد. ثروت های سوریه به یغما رفت، حتی تجهیزات و دستگاه های کارخانه ها نیز ربودند. اما با وجود همه اتفاق هایی که افتاد، سوریه حتی در بحبوحه جنگ و مبارزه با تروریسم، همواره در حال بازسازی و ترمیم راه ها و ساختمان ها بود.
فرزندان سوریه خواهان ساخت کشورشان با دست و مال خود هستند؛ در میان ملت سوریه در داخل و خارج از کشور، نیروهای متخصص، توانا و غیرتمند بسیاری داوطلبند و سرمایه داران متعهد و میهن دوست سوری نیز آماده اند. علاوه بر این همپیمانان و دوستان سوریه که در مبارزه با تروریسم در کنار ما ایستادند نیز در بازسازی سهم دارند. باید یک طرح جامع و برنامه ریزی درست وجود داشته باشد که دولت در حال تهیه و تدوین آن است. ما آینده را روشن و مثبت می بینیم.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
درپاسخ به حامیان اصلی تروریست ها درسوریه، عراق، لنبان ومنطقه خاورمیانه
تمام تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان ازسال 2011 تاکنون با هماهنگی، همدستی و همکاری سران بی ادب ترکیه جنایتکار شماره یک با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک از طریق ترکیه وارد سوریه وعراق شده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۲:۴۹
حمله ترکيه جنایتکار شماره یک به سوريه با چراغ سبز آمريکا جنایتکار شماره یک آغاز شد.

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۲:۵۰
تامین کنندگان اصلی سلاح های شیمیایی صدام دیتکاتور و ارتش سابق عراق، مدعی وجود سلاح شیمیایی درسوریه شرم آوراست.
مدعیان اصلی دیروز دیکتاتور سابق عراق، امروز مدعی کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه هستند شرم آوراست.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.



درپاسخ به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا
1 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست های داعش ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟
2 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست های خارجی ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟
3 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست های کشورهای اروپایی ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟
4 - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید توضیح و پاسخ دهد تروریست ها ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟


۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۳:۰۶
درپاسخ به حامیان اصلی تروریست ها درسوریه، عراق، لنبان و منطقه خاورمیانه
تمام تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان ازسال 2011 تاکنون با هماهنگی، همدستی و همکاری سران بی ادب ترکیه جنایتکار شماره یک با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک از طریق ترکیه وارد سوریه وعراق شده اند.


۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۲:۴۶
آمریکا 80 عضو خارجی داعش را از سوریه به عراق منتقل کرد.

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۰:۵۴
ترامپ به علت جنایات جنگی درسوریه و یمن باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۰:۳۷
دولت های تحریم کننده حامی تروریست هستند.
دولت هایی که چنین تحریم را اعمال می کنند، خود تروریست پرور و حامی تروریست هستند.


۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۱۰:۳۷
کشورهایی ارسال 2011 تاکنون که پل نابودی بشاراسد هستند، سلاح وافراد تروریست ازکجا وارد سوریه می شوند؟ یک از طریق مرزهای ترکیه، دو ازطریق مرزهای اسرائیل و سه ازطریق مرزهای اردن به سرکردگی آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی، امارات و بحرین درسایه سکوت سازمان های بین المللی!


۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۲۳:۰۱
داعش مورد حمایت آمریکا و ترکیه هنوز درخاک سوریه وعراق حضور دارد.
آمریکا و ترکیه در سوریه وعراق با داعش همکاری می کنند.


۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۲۲:۵۰
ائتلاف بین المللی آمریکایی ازسال 2014 تاکنون درسوریه وعراق با تروریست های داعش مبارزه نمی کند/ ائتلاف بین المللی آمریکایی ازسال 2014 تاکنون ازتروریست های داعش در سوریه وعراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
اردوغان می‌گوید با 'تروریستها' سر یک میز نمی‌شیند؛
اعتراض مردم ترکیه به حمایت کشورشان از تروریست‌ها + فیلم
اعتراض مردم ترکیه به حمایت کشورشان از تروریستها
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 11:15

مردم ترکیه با برگزاری تظاهراتی در آنکارا، دولت تركيه را به حمايت از گروه های تروريستي در كشورهای همسايه متهم كردند.


خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، مخالفان دولت تركيه در آنكارا پايتخت اين كشور در اعتراض به سياست هاي داخلي و خارجي دولت تظاهرات كردند.

تظاهركنندگان از ادامه وضعیت فوق العاده در تركيه انتقاد کرده و آن را ابزار دولت برای سركوب مخالفان توصیف كردند.

شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين دولت بن علی ييلدريم را به اتخاذ سياست خصمانه ضد كشورهاي همسايه و حمايت از گروه هاي مسلح تروريست در اين كشورها متهم كردند.
عبيده عبدالفتاح خبرنگار شبكه العالم در آنكارا گفت: احزاب مخالف، موسسات مردم نهاد، خبرنگاران، دانشگاهيان و فعالان حقوقي در اين تظاهرات در محكوميت سياست هاي داخلي و خارجي دولت شركت داشتند.

يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار العالم گفت: شهروندان در تركيه از جنبه هاي مختلف زندگي خود زير فشار دولت حزب عدالت و توسعه قرار دارند. كشور شاهد بازداشت هاي دسته جمعي است. از نظر اقتصادي هم افزايش قيمت ها، زندگي را دشوار كرده است.
ديگر شهروند تركيه اي گفت:احزاب و گروه هاي مختلف مخالف دولت در اين تظاهرات شركت كرده اند تا سياست هاي اشتباه حزب عدالت و توسعه را در داخل و خارجي محكوم كنند. اين سياست ها باعث ويراني براي تركيه در سطوح مختلف شده است.
بر اساس گزارش خبرنگار العالم، تظاهركنندگان تاكيد كردند ادامه وضعیت فوق العاده در تركيه غيرقانوني است و به منافع تركيه آسيب مي رساند، و از آن به عنوان بهانه اي براي سركوب مخالفان دولت استفاده مي شود. زندان هاي تركيه پر از شخصيت هاي سياسي و دانشگاهي است و اين شرايط، عضويت آن در اتحاديه اروپا را غيرممكن كرده است. تظاهركنندگان تاكيد كردند دولت به اين علت موضع تهاجمي در برابر مخالفان اتخاذ كرده است كه در حال فروپاشي است و بدون تحميل حالت فوق العاده، نمي تواند كشور را كنترل كند.

يكي از تظاهركنندگان گفت:از سران دولت براي تامين منافع تركيه و نه اهداف شخصي شان تلاش مي كردند، اين شرايط ايجاد نمي شد. متاسفانه دولت حزب عدالت و توسعه، سياست هاي خطرناكي در خاورميانه دارد.
شهروندان معترض تركيه اي سياست هاي دولت اين كشور در صحنه خارجي را شکست خورده توصیف کرده و اعلام کردند سال ها حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در كشورهاي همسايه هيچ سودي براي آنكارا نداشته است. تظاهركنندگان تاكيد كردند حل اين شرايط، بازنگري در سياست هاي خصمانه و همكاري مشترك با دولت هاي قانوني اين كشورها و در راس آنها سوريه است. مردم تركيه از هر فرصتي براي اعلام مخالفت با سياست هاي داخلي و خارجي دولت از جمله محدود كردن آزادي هاي عمومي و نقض حقوق مردم، استفاده مي كنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
ترکیه باید حمایت ازگروه های مسلح درسوریه وعراق را پایان دهد.
که دولت ترکیه باید دست ازحمایت ازگروه های مسلح درسوریه وعراق بردارد.
بیش از 10 هزارنفر غیر نظامی درحملات جنگنده های آمریکا در سوریه وعراق کشته شدند.
سازمان ملل متحد اعتبار خود را از دست داده است!
35 غیر نظامی درحمله جدید ائتلاف آمریکا درسوریه کشته شدند.
18 غیرنظامی درحملات جنگنده های آمریکا درغرب رقه سوریه کشته شدند.
کشتار آمریکا درسوریه تمامی ندارد.
اعتراف پنتاگون به کشتار 105 غیرنظامی در موصل
پنتاگون به کشتار 105 نفر در حمله مرگبار غرب موصل اعتراف کرد
پنتاگون به کشتار 105 نفر در حمله مرگبار غرب موصل اعتراف کرد
پنتاگون به کشتار 105 نفر در حمله مرگبار غرب موصل اعتراف کرد
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
درپاسخ به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه
درپاسخ به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا
درپاسخ به حامیان اصلی تروریست ها درسوریه، عراق، لنبان و منطقه خاورمیانه
۱۴ غیرنظامی در حملات هوایی ترکیه به سوریه کشته شدند

تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

براساس آخرین آماری که یک سازمان غیر دولتی روز جمعه اعلام کرد در پی حملات هوایی ترکیه و شلیک‌های توپخانه‌ای شورشیان حامی ترکیه که به حملات علیه نیرو‌های کرد ادامه می‌دهند، دست کم ۱۴ غیر نظامی روز جمعه در شمال سوریه کشته شدند.
دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: در حملات هوایی و شلیک‌های توپخانه‌ای روز جمعه ۱۴ غیرنظامی در روستای باب الخیر و دیگر روستا‌های اطراف کشته شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
ترکیه حامی تروریسم و گروه‌های افراطی است

خبرگزاری صدای افغان(آوا) سرویس بین الملل , 27 اسد 1395 ساعت 14:03

یک گزارش محرمانه وزارت داخله آلمان به پارلمان این کشور، ترکیه را به حمایت و پشتیبانی از تروریسم و گروه‌های افراطی در خاورمیانه متهم می کند.

به گزارش خبرگزاری آوا به نقل از رادیو فرانسه، در این گزارش، ترکیه به عنوان کانون اصلی عملیات گروهای تروریستی و افراطی در منطقه ارزیابی شده است. در این گزارش، همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه شخصاً به عنوان حامی گروه های افراطی مختلف در سوریه معرفی شده است.

شبکه اول تلویزیون آلمان (ARD ) که بخش هایی از این گزارش محرمانه را دیشب پخش کرد، اعلام کرد که این گزارش ارزیابی دولت آلمان در مورد نقش ترکیه و رئیس جمهوری این کشور در باره حمایت از تروریسم و افراط گرایان را در پاسخ محرمانه و مکتوب به یک فراکسیون مجلس آلمان ارائه کرده است.

گزارش وزارت داخله آلمان بر اساس یافته‌های سرویس اطلاعات برون‌مرزی این کشور موسوم به (BND) است.
شبکه اول تلویزیون آلمان همچنین می‌گوید که موضوع همکاری و حمایت ترکیه با گروه های افراطی بارها به صورت غیر رسمی مطرح شده است، اما این اولین باری است که این موضوع به صورت مکتوب و رسمی مطرح می‌شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
حامیان داعش چه کسانی هستند؟

خبرگزاری صدای افغان(آوا) سرویس بین الملل , 1 قوس 1394 ساعت 13:30

سایت "گلوبال ریسرچ"، عربستان، ترکیه، قطر، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و امریکا را به عنوان حامیان داعش معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری (آوا)، سایت گلوبال ریسرچ، گزارش کوتاهی را به نقل از پروفسور "تیم اندرسون" در خصوص حامیان داعش منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، حامیان داعش عبارتند از:
عربستان:
عربستان در سال ۲۰۰۶ با هدایت واشنگتن گروه القاعده در عراق را به وجود آورد تا مانع از نزدیک شدن عراق به ایران شود.
در سال ۲۰۱۱ عربستان گروه های افراطی را در درعا و دیگر مناطق سوریه تسلیح کرد.
ترکیه:
ترکیه گذرگاه های امنی را برای عناصر خارجی افراطی جهت ورود به شمال سوریه فراهم کرد. همچنین به همراه عربستان سعودی گروه "جبهه النصره" وابسته به القاعده را به وجود آورد.
در سال ۲۰۱۵ ترکیه هدایت ائتلاف موسوم به "جیش الفتح" را برای یورش به شمال سوریه برعهده گرفت.
ترکیه میزبان سرکردگان گروه‌های افراطی است و در حال هماهنگی برای فروش نفت‌های سرقت شده سوریه توسط داعش است.
این کشور همچنین امکانات لازم را برای درمان مجروحان داعش فراهم می‌کند.
قطر:
قطر در سالها ۲۰۱۱-۲۰۱۳ میلیونها دلار را صرف حمایت از گروه های وابسته به اخوان المسلمین کرد، مانند گروهک فاروق.
پس از سال ۲۰۱۳ قطر از ائتلاف موسوم به "جیش الفتح" و گروه های وابسته به ترکیه و عربستان حمایت کرد.
رژیم صهیونیستی:
رژیم اشغالگر قدس از آغاز بحران و جنگ در سوریه در حال تأمین سلاح و درمان مجروحان همه گروه های تروریستی در سوریه است و حتی به جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و داعش کمک می کند و نقطه تماس با این گروه ها در جولان اشغالی است.
انگلیس و فرانسه:
انگلیس و فرانسه در حال فراهم کردن سلاح برای گروه های افراطی هستند که همکاری نزدیکی با القاعده دارند.
آمریکا:
آمریکا در حال مدیریت و هدایت همه مواردی است که در بالا ذکر شده.
آمریکا برای حمایت از تروریستها، از پایگاه های موجود در ترکیه، اردن، قطر، عراق و عربستان استفاده می کند. از "ارتش آزاد" و درگیری آنها با داعش حمایت می کند. داعش را از مناطق کرد نشین دور نگه می‌دارد، ولی به آنها اجازه می دهد به سوریه حمله کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
چه کسانی به داعش کمک می‌کنند
نفت مهم ترین عاملی است که باعث شده این گروهک تروریستی بر مناطق تحت اشغالش تداوم بخشد.

به گزارش تسنیم ، گروه تروریستی داعش در چند سال گذشته با اشغال مناطقی از عراق و سوریه اقدام به تاراج منابع زیرزمینی این کشورها نموده است.

فروش نفت مهم ترین عاملی است که سبب شده این گروه تروریستی بتواند کنترل خود را بر مناطق تحت اشغالش تداوم بخشد. داعش با این پول، زیرساخت های خود را بازسازی و همچنین وفاداری نیروهای تحت فرمان خود را تضمین می کند.

این گروهک تروریستی توانسته با همین درآمدها، اقدام به وارد کردن تجهیزات و همچنین استخدام متخصصان خارجی کند تا میزان استفاده خود از ذخایر تحت کنترلش را بیش از پیش افزایش دهد.

گروه تروریستی داعش برخی از مناطق نفت خیز عراق را در تصرف دارد و از این راه درآمد قابل توجهی کسب می‌کند به طوری که برخی ناظران این گروه را از ثروتمندترین سازمان تروریستی جهان نامیده اند.. خبرگزاری روسیا الیوم گزارش داده که گروه تروریستی داعش روزانه یک تا یک و نیم ملیون دلار از میدان‌های نفتی عراق و سوریه درآمد کسب می‌کند.

داعش از این میدان‌ها روزانه حدود ۲۰ تا ۴۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کند. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در ماه ژوئن گزارش داد که تکفیری‌ها از فروش و قاچاق نفت موصل روزانه معادل یک میلیون دلار درآمد به دست می آورد. یک گزارش مستقل آمریکایی نیز فاش کرد که تشکیلات داعش از طریق نفت در عراق و سوریه، روزانه ۳ میلیون و در ماه ۹۰ میلیون دلار به دست می آورد.

** منابع درآمدی تروریست‌های تکفیری داعش
سرقت

داعش گروهی جنایتکار است. وزارت خزانه داری آمریکا می گوید این گروه در سال 2014 دستکم نیم میلیارد دلار با تصرف بانک هایی در شمال و غرب عراق به دست آورد.اما بانک ها، تنها هدف آن نیستند. جنگجویان داعش خانه ها را غارت می کنند و خودروها را به سرقت می برند و آن ها را اوراق می کنند تا لوازم و قطعات آن ها را بفروشند. تجارت اسلحه و انسان نیز از دیگر اقدامات جنگجویان داعش است.

باج گیری

داعش از طریق باج گیری از مردم به شیوه ها و بهانه های مختلف، ماهانه میلیون ها دلار درآمد کسب می کند.

نفت

داعش از محل فروش نفت از میدان هایی که این گروه کنترل آن ها را در سوریه و عراق در اختیار دارد، میلیون ها دلار به دست آورده است. اما اکنون درآمد این گروه به علت کاهش قیمت نفت، کاهش یافته است و از زمانی که حملات هوایی ائتلاف آمریکا و هم پیمانان آن آغاز شده است، جنگجویان داعش سوخت را با بشکه از مرزها قاچاق می کنند. در اینجا شخصی نفت خام یا کالاهای دیگر را می خرد سپس در بازار سیاه ترکیه به فروش می رسد.

آدم ربایی

آدم ربایی برای گرفتن باج، یکی از بزرگترین منابع مالی داعش به شمار می رود.داعش در سال 2014 بیش از 20 میلیون دلار تنها از طریق آدم ربایی به دست آورد.

آمریکا مدعی است که برای آزادی گروگانهای خود با تروریست ها مذاکره نمی کند، اما برخی از کشورهای اروپایی و خانواده های ثروتمند عرب که داعش نزدیکان آن ها را می رباید، این کار را انجام می دهند.

قاچاق آثار باستانی

داعش آثار قدیمی را خراب کرده است اما با غارت و فروش آثار و گنج های به سرقت رفته، درآمد کسب می کند.

قاچاق مواد مخدر و قرص های روانگردان

داعش برای اعضای خود و انجام راحت تر عملیات انتحاری قرص های روانگردانی بنام کپتاگون تولید کرد که ذهن فرد مصرف کننده را در کمتر از 30 دقیقه از کار می انداخت.این قرص ها در ابتدا فقط برای مصرف اعضای داعش استفاده می شد اما گزارشها حاکی است که داعش در این روز ها این قرص ها را به امریکا و اروپا صادر می کند.

** زمینگیر شدن داعش در عراق

در روزهای اخیر در عراق و سوریه، ارتش علیه گروه تروریستی داعش به پیشروی‌های مهم و تازه‌ای دست یافته است. مؤسسه بین‌المللی تحقیقات دفاعی آی‌اچ‌اس در گزارشی اعلام کرده‌ که داعش در 18‌ ماه گذشته حدود یک پنجم از مناطق تحت اشغالش را از دست داده‌ است.

براساس گزارش این مؤسسه بین‌المللی، داعش که بعد از اشغال چند شهر در عراق و سوریه ادعای خلافت کرده‌ بود، در 18‌ماه گذشته حدود 18درصد از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده ‌است. در این گزارش البته هشدار داده‌ شده که با این شکست‌ها، حملات تروریستی داعش در شهرها و علیه غیرنظامیان بیشتر خواهد شد.

** چاه‌های نفت داعش در برخی مناطق سوریه و عراق

گروهک تروریستی داعش در برخی مناطق عراق و سوریه مشغول به تجارت نفت هستند و این کالا را با قیمت ارزان به کشورهای تروریست پرور منطقه و متحده آمریکا می‌فروشند و از این راه تاکنون میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده اند. آن طور که پیداست چاه‌های نفت "دیرالزور" در شرق سوریه و "کرکوک" در منطقه کردستان عراق از مهمترین راه‌های درآمدزایی برای داعش محسوب می‌شود.

به تازگی نیروهای عراقی با حمایت جنگنده های ارتش عراق و اهالی منطقه توانستند پایگاه هوایی" القیاره" و تعداد زیادی از روستاهای مجاور آن را در جنوب موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند. پایگاه القیاره، یک مرکز مهم راهبردی و کلید آزادسازی موصل به شمار می رود. منطقه القیاره در ابتدای اشغال نینوا و مرکز آن موصل، منبع اصلی تامین نفت خام داعش بود و این گروه با سرقت نفت این منطقه، به تامین منابع مالی و حقوق عناصر و سرکردگان خود می پرداخت، اما اخیراً و درنتیجه حملات مستمر هوایی به تانکرهای نفت سرقت شده از سوی داعش، فروش نفت آن از این منطقه کاهش یافته است.

** تاریخی که هر باره تکرار می‌شود

همه جریان‌های تکفیری از القاعده گرفته تا طالبان و داعش محکوم به فنا هستند. شاید روزی که داعش استان‌های الانبار و موصل عراق را اشغال کرد، سرکردگان این گروه تروریستی تصور چنین روزهای خفت بار امروز خود را نمی‌کردند. در عراق و سوریه داعش نفس‌های آخر خود را می‌کشد و مانند سایر گروهک‌های تروریستی به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
حامیان مالی داعش را بشناسید
با گذشت حدود چهار سال از حمله تروریست‌های داعش به سوریه و یک سال از حمله آنها به عراق دیگر کمتر کسی در این مسأله شک دارد که کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه بزرگترین حامیان مالی داعش هستند.

پس از اینکه تروریست های داعش در حدود چهار سال قبل به سوریه حمله کرده و در همان مراحل ابتدایی موفق شدند کنترل برخی نقاط در این کشور را به دست بگیرند، کمتر کسی تصور می‌کرد که این گروه تروریستی بتواند به حیات خود ادامه دهد. اما تحولات آنگونه که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران گمان می‌کردند، پیش نرفت و به واسطه کمک های مالی خارجی که از طُرُق مختلف به تروریست های داعش تزریق می شد، جایگاه این گروه تروریستی در سوریه بیش از پیش تثبیت شد. گروه تروریستی داعش از طریق فروش نفت، آثار باستانی مسروقه و ... نیز درآمدهایی برای خود دارد، اما آنچه که موجب بقای آن تا به امروز گشته است، چیزی جز کمک های مالی هنگفت برخی کشورهای خارجی نیست. با نگاهی به چهار سال گذشته به خوبی می توان دریافت که آمریکا، قطر، کویت و عربستان سعودی از بزرگترین حامیان مالی تروریست های داعش به شمار می روند. به گزارش مهر بنابراین، کمک های مالی که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت کاملا داوطلبانه و به منظور تحقق اهداف خود در منطقه به تروریست های داعش اعطاء می کنند، بزرگترین منبع درآمد برای این گروه تروریستی محسوب می شود. در همین ارتباط نشریه ایتالیایی «فورمیکه» به کمک های مالی خارجی به تروریست های داعش اشاره کرده و می نویسد: تجار ثروتمند قطری به طور غیر مستقیم و به نمایندگی از دولت این کشور اقدام به اعطای کمک های مالی به تروریست های داعش می کنند. از جمله این تجار می توان به «عبدالرحمن النعیمی» اشاره کرد که ماهانه ده ها میلیون دلار به تروریست های داعش در عراق کمک می کند. وی در سال ۲۰۱۳ نیز کمک های مالی هنگفتی به تروریست های داعش در سوریه اعطاء کرد. برخی گزارش ها حاکی از آن است که تروریست های داعش سالانه ۸۰۰ میلیون دلار درآمد دارند؛ یعنی روزانه چیزی حدود ۲ میلیون دلار. به گفته کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس، حجم عظیمی از این مبلغ را کمک های آمریکا تشکیل می دهد. دریافت چنین کمک هایی از سوی طرف های خارجی موجب شده تا داعش به عنوان ثروتمندترین گروه تروریستی در سراسر جهان شناخته شود. البته اینکه آمریکا در خط مقدم ارائه کمک مالی به داعش ایستاده است، موضوع عجیبی نیست، زیرا این گروه تروریستی ساخته و پرداخته خود آمریکایی ها است و «هیلاری کیلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خود تحت عنوان «گزینه‌های سخت» به این موضوع آشکارا اذعان می کند. با وجود اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از اختصاص حدود ۹ میلیارد دلار برای مبارزه با داعش در عراق خبر داد، اما آخرین اخبار حاکی از آن است که کاخ سفید همچنان یکی از حامیان مالی اصلی تروریست های داعش به شمار می رود؛ مسأله ای که بسیاری از کارشناسان و اصحاب قلم درباره آن اتفاق نظر دارند. آنها معتقدند آمریکا با بیان اختصاص هزنیه میلیاردی برای مبارزه با داعش به نوعی قصد فریب افکار عمومی جهان را دارد، اما همگان به خوبی شاهدند که داعش هم اکنون در کشورهایی نظیر سوریه و عراق حضور دارند که حاضر نیستند تحت سلطه محض واشنگتن قرار بگیرند. از همین رو، اینکه واشنگتن تأمین کننده اصلی منابع مالی این گروه تروریستی باشد، مسأله عجیبی نیست. پایگاه «ورلدنت دیلی» نیز با اشاره به کمک های مالی گسترده آمریکا و دولت باراک اوباما به تروریست های داعش می نویسد: کمک های گسترده و مداوم مالی و تجهیزاتی آمریکا به تروریست های داعش به ویژه در سوریه موجب شده تا این گروه با گذشت زمان قدرت بیشتری پیدا کند. اشتباکات داعش وجبهة النصرة در همین ارتباط روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» می نویسد: با وجود برخی اخبار و گمانه زنی ها مبنی بر قطع شدن کمک های مالی خارجی به داعش، اما برخی دولت های حوزه خلیج فارس به اعطای کمک های مالی هنگفت به این گروه تروریستی در سوریه و عراق که در بسیاری از موارد به میلیاردها دلار می رسد، همچنان ادامه می دهند. بر اساس اعلام این نشریه، دولت های حاشیه خلیج فارس با اعطای این مبلغ ضمن تأمین حقوق ۱۰۰ هزار نفر از اعضای داعش در سوریه و عراق، از آنها برای تقویت قدرت نظامی خود و پیشروی هرچه بیشتر در این دو کشور حمایت مالی می کنند. عربستان سعودی نیز از جمله کشورهایی است که بیشترین کمک های مالی را در اختیار تروریست های داعش قرار داده است. در همین ارتباط پایگاه «ورلدنت دیلی» سال گذشته با انتشار گزارشی جنجالی از اعطای کمک مالی ۳۰۰ میلیون دلاری آل سعود به تروریست های داعش در سوریه خبر داد. «رابرت فیسک» روزنامه نگار مشهور انگلیسی در روزنامه «ایندیپندنت» می نویسد: عربستان سعودی با کمک های میلیارد دلاری خود نقش مهمی در تشکیل گروه تروریستی داعش ایفا کرد. مقامات سعودی هم اکنون نیز دست از اعطای کمک های مالی به داعش برنداشته و همچنان از این گروه تروریستی حمایت می کنند. روزنامه «الاخبار» لبنان در خصوص حمایت های مالی آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از تروریست های داعش به ویژه در سوریه می نویسد: سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا (سیا) مسئول آموزش و تجهیز تروریست های داعش مستقر در جنوب سوریه است. البته هزینه های روند آموزش و تجهیز تروریست ها به تسلیحات پیشرفته به صورت مشترک توسط آمریکا و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس تأمین می شود و سالانه مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار برای آنها هزینه دارد. علاوه بر کمک های مالی خارجی به گروه تروریستی داعش، نباید از حمایت های لجستیکی ترکیه به این گروه تروریستی غافل شد. در همین ارتباط «مسعود حیدر» از نمایندگان پارلمان عراق می گوید: دولت آنکارا به صورت کاملا آشکارا اقدام به حمایت لجستیکی از تروریست های داعش کرده و رفت و آمد آنها به سوریه و عراق از طریق مرزهای خود را تسهیل می کند. وی همچنین ادامه داد: دولت آنکارا با حمایت های لجستیکی گسترده از تروریست های داعش در سوریه و عراق اهداف زیادی را دنبال می کند که از جمله مهم ترین آنها ممانعت از تشکیل یک اقلیم کُردی در سوریه است. دولت سوریه بارها طی نامه ای به سازمان ملل دخالت این سازمان برای جلوگیری از حمایت های دولت آنکارا از تروریست های داعش در این کشور را خواستار شد. دمشق همچنین از دولت آنکارا به دلیل باز گذاشتن مرزهای خود برای ورود عناصر تروریستی به خاک سوریه شکایت کرد. از سوی دیگر، اخیرا روزنامه ترکیه ای «جمهوریت» از حمایت تسلیحاتی ترکیه از تروریست های داعش در سوریه نیز پرده برداشت. این روزنامه با انتشار یک فایل ویدیویی نشان داد که برخی کامیون های وابسته به دولت ترکیه اقدام به ارسال تجهیزات نظامی به تروریست های داعش مستقر در مرزهای ترکیه و سوریه می کنند. رجب طیب اردوغان در واکنش به این رسوایی اعلام کرد که انتشار این فایل ویدیویی، افشار اسناد اطلاعاتی کشور بوده است. از سوی دیگر، مشاهده می شود که تروریست های داعش در سوریه و عراق از تسلیحات پیشرفته و سلاح های سنگین بهره‌مند هستند. در همین ارتباط روزنامه «ورلد تریبون» چاپ آمریکا در گزارشی فاش کرد که کشورهای اروپایی تحت نظارت مستقیم ناتو اقدام به ارسال محموله های تسلیحاتی پیشرفته به تروریست های داعش می کنند. این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک می نویسد: کشورهای اروپایی با نظارت ناتو، سلاح های ضد تانک، موشک، خمپاره، جلیقه ضد گلوله و تجهیزات ارتباطی در اختیار تروریست های داعش قرار می دهند. این روزنامه می افزاید: سرویس اطلاعاتی ناتو به بهانه ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم سوریه اقدام به ارسال تجهیزات نظامی برای تروریست های داعش می کند. این روزنامه از ترکیه به عنوان یکی از کشورهای اصلی در تجهیز داعش به تسلیحات نظامی پیشرفته نام می برد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
ساعت: 13:38 منتشر شده در مورخ: 1394/08/24 شناسه خبر: 532055
صرفا جهت اطلاع آقای کری؛
داعش را چه کسی ساخته و حمایت می کند؟
داعش را چه کسی ساخته و حمایت می کند؟
جان کری در حالی شب گذشته بشار اسد را متهم به حمایت از داعش کرد که براساس اسناد رسمی و غیر رسمی ایالات متحده بزرگترین حامی این گروه تروریستی یه شمار می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت فرهنگ نگار، شب گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در پایان نشست وین تلاش کرد تا بشار اسد را حامی گروه تروریستی داعش جلوه دهد و در صحبت های خود گفت: بشار اسد با داعش قرارداد امضا کرده است و در بخش نفت با داعشی ها همکاری و تجارت می کند.

این ادعای کری در حالی مطرح می شود که شواهد بسیاری از حمایت های گسترده ایالات متحده از داعش وجود دارد که برای نمونه به چند مورد آن اشاره می کنیم.

اعتراف مسئولان آمریکایی: داعش را ما ساختیم

هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود ایالات متحده را عامل تشکیل داعش می خواند و می نویسد: قرار بود ما در روز پنجم ماه ژوئیه سال 2013 در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی را به رسمیت بشناسیم. من به 112 کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم. ... ما از طریق اخوان المسلمین در مصر و دولت اسلامی که قرار بود تشکیل شود منطقه را تقسیم می کردیم و پس از آن توسط عوامل خود از اخوان المسلمین به سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می رفتیم. ابتدا کار از کویت آغاز می شد و به ترتیب به سراغ امارات، بحرین و عمان می رفتیم. در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به طور کامل تغییر می کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه های دریایی پیدا می کردیم.

مایکل فلین رییس سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نیز به طور بی سابقه و شفاف در گفت وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: آمریکا عمدا در پیدایش و سرپرستی گروهک های تروریستی داعش ، جبهه النصره و شاخه تشکیلات القاعده در سرزمین شام و حمایت از آنها علیه نظام سوریه نقش داشت…جنبشهای تکفیری زاییده سیاستهای مبتنی بر جهل و بی تجربگی نیست بلکه نشات گرفته از تصمیماتی بود که با آگاهی و عزم و اراده و بطور قاطع توسط واشنگتن اتخاذ شد… آمریکا در سال 2012به انتقال سلاح و رساندن آن به گروهک های تکفیری افراطی و اخوان المسلمین و القاعده در عراق کمک می کرد.

کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش و گروه های تروریستی در سوریه

بیست و یکم مهرماه «پاتریک ریدر» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه رسما اعلام کرد که عملیات ارسال هوایی تجهیزات و مهمات به [افراد مسلح در] الحسکه واقع در شمال سوریه با موفقیت صورت گرفت.
خبرگزاری رویترز در این باره توضیح داد، آمریکا توسط هواپیماهای باری «سی-17-اس» در بخش‌های شمالی سوریه برای مخالفان عرب ‌تبار سوریه (بخوانید تروریست‌ها) با چتر سلاح‌های سبک و سایر تجهیزات را پرتاب کردند.

این اولین بار نیست که که ایالات متحده برای تروریست ها سلاح ارسال می کند؛ کاخ سفید مدعی است که این سلاح‌ها به مخالفان دولت دمشق می‌رسد تا با «داعش» بجنگند! این در حالی است که نیروی زمینی ارتش سوریه پس از فتح مواضع داعش، با سلاح‌های مدرن و مهمات آمریکایی مواجه می‌شود.

خریدار نفت داعش کیست؟

کری دولت سوریه را عامل اصلی کمک به داعش می داند در حالی که دولت سوریه خود از این گروه تروریستی زخم خورده و امروز یکی از مهمترین گروه هایی که ارتش سوریه با آن در حال جنگ است، همین گروه تروریستی است.

اما داعش چگونه نفت می فروشد و کسب درآمد می کند؟"مهمت علی ادیب‌اغلو،" معاون اسبق حزب مردمی جمهوری‌خواه – از مخالفان اصلی دولت مرکزی – فاش کرد: 27 بازرگان عراقی و تُرک به طور مستقیم در حال داد و ستد با داعش هستند. آنها در بازار سیاه نفت را از داعش خریداری می‌کنند و به این ترتیب از این گروه تروریستی آگاهانه و یا ناآگاهانه، حمایت مالی می‌کنند.
ادیب‌اغلو در این باره گفت: دولت عراق اقداماتی در جهت متوقف کردن این بازرگانان انجام داده است زیرا تا زمانیکه داعش بتواند نفت مناطق تحت تسلط خود را به فروش برساند، پول کافی برای ادامه اعمال جنایتکارانه دارد. منبع مالی مهم و اصلی داعش، فروش نفت است. آنها کنترل بیش از 10 چاه نفتی را در شمال عراق به تصرف خود درآورده‌اند. این موضوع درباره استان رقه سوریه نیز صدق می‌کند. نفت استخراج شده بوسیله داعش از طریق ترکیه (که از حامیان مخالفان دولت سوریه است) به دریای مدیترانه می‌رسد و سپس به اقصی نقاط جهان انتقال داده می‌شود.

موارد مطرح شده تنها چند نمونه از اقدامات حمایت گرانه و سازمان یافته ایالات متحده از گروه های تروریستی موجود در سوریه و علی الخصوص داعش است که شب گذشته جان کری بدنبال نادیده گرفتن آن بوده و بشار اسد، رئیس جمهوری قانونی سوریه را به کمک به داعش متهم می کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
1 - آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون دروغ می‌گوید که در پی مبارزه با تروریسم است ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
2 - آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون دروغ می‌گوید که در پی مبارزه با القاعده است ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
3 - آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون دروغ می‌گوید که در پی مبارزه با طالبان است ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
4 - آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون دروغ می‌گوید که در پی مبارزه با داعش است ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
آمریکایی‌ها با ترویست به جای مبارزه بازی می‌کنند
آمریکا و اسرائیل به شکل مستقیم در جنوب سوریه مداخله می کنند/آمریکا و اسرائیل مستقیما از تروریست ها حمایت می کنند.
آمریکا وغرب با تروریسم بازی می‌کنند، نه مبارزه
آمریکا و غربی‌ها در مبارزه با تروریست دروغ می‌گویند.
آمریکا در مبارزه با تروریسم ناکام بوده است.
غرب در مبارزه با تروریسم ناکام بوده است.
ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم دروغ است.
ادعای غرب در مبارزه با تروریسم دروغ است.
آمریکا درسال 2003 داعش را زمان اشغال عراق بوجود آورد.
اشغال عراق ازسوی آمریکا به همراه انگلیس که ازسال 2003 شروع شده بود.
آمریکا درمبارزه با داعش نقش تماشاگر دارد.
ائتلاف بین المللی آمریکایی ازسال 2014 تاکنون درمبارزه با داعش نقش تماشاگر دارد.
که حضور نظامی آمریکا در اراضی سوریه نقض قانون بین المللی است.
آمریکایی ها دروغ می گویند با تروریسم مبارزه می کنند.
ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم دروغ است.
چرا آمریکایی‌ها می‌گویند 'طالبان تروریست نیست'؟
آمریکا رأس تروریسم در جهان است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: