کد خبر: ۸۳۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
تعداد بازدید: ۱۷۵
نخست وزیر عراق تاکید کرد که کشورش دیگر نه بخشی از مشکل در منطقه که بخشی از راه حل و برای کاهش تنش‌ها در منطقه تلاش می‌کند.
عبدالمهدی: عراق برای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کندعادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در جمع سفرا و روسای نمایندگی های دیپلماتیک مستقر در بغداد، طی سخنانی با تشریح آخرین تحولات عراق و منطقه تاکید کرد که عراق امروز به صورت بی سابقه ای موفق به تحقق ثبات و امنیت شده و امروز عراق بخشی از  راه حل برای مشکلات منطقه است و برای کاهش بحران ها تلاش می کند. 

به گزارش خبرداغ به نقل از  دفتر نخست وزیر عراق، وی گفت: بغداد اکنون روابط وسیعی با همه کشورهای جهان دارد و سیاستی عدم مداخله در امور دیگران و اجازه ندادن دخالت دیگران در امور خود را پایه نهاده است. 

نخست وزیر عراق  با اشاره به هجوم وسیع داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ گفت: داعش یک اهرم فشار و یک تاکتیک داخلی و خارجی علیه نظام سیاسی در این کشور بود اما برای همه گران تمام شد و امروز همه عراقی ها یکپارچه در برابر تروریسم ایستاده اند و همین یکپارچگی و حضور ارتش، پلیس، الحشدالشعبی، پیشمرگه و عشایر و همه آحاد ملت، سبب پیروزی ما در برابر داعش شد. 

عبدالمهدی افزود: تروریسم امروز هم تلاش می کند تا به امنیت و ثبات کشور ما لطمه بزند اما ابتکار عمل در دست نیروهای عراقی است و حکومت بر اوضاع مسلح است و امنیت و ثبات را به شکل بی سابقه ای برقرار کرده است. 

وی در این دیدار همچنین از حمایت کشورها از امنیت و ثبات عراق و مشارکت آنان در بازسازی و توسعه این کشور قدردانی کرد. 

دیدار امروز عادل عبدالمهدی با سفرای خارجی چند روز پس از فروکش کردن تظاهرات خونین در بغداد و چندین استان مرکزی و جنوبی این کشور صورت و به گفته ناظران به نوعی اطمینان دادن به کشورهای دیگر در خصوص ثبات و امنیت عراق صورت می گیرد. 

پایتخت عراق و بدنبال آن ۹ استان مرکزی و جنوبی دیگر  این کشور از اول تا ۵ اکتبر (سه شنبه تا شنبه گذشته) صحنه برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به فساد و مشکل بیکاری و ضعف خدمات عمومی بود اما خشونت های بسیاری نیز در متن و حاشیه این اعتراضات صورت گرفت که به گفته برخی مسوولان عراقی، برخی از عوامل نفوذی و خارجی با هدف ایجاد آشوب، جنگ داخلی و براندازی، این اعتراضات را عامدانه به خشونت و درگیری با نیروهای دولتی و تخریب اموال و دارایی های عمومی و خصوصی کشاندند.

آمارهای رسمی، تعداد کشته شدگان در این اعتراضات یک هفته ای را  ۱۱۰ و زخمی شدگان را بیش از شش هزار نفر اعلام کرده است. 

دولت و پارلمان عراق در راستای تاکیدات مرجعیت عالی این کشور، مجموعه اصلاحات و اقدامات اجرایی را برای کاهش مشکلات کشور و تحقق خواسته های اساسی معترضان تصویب و شروع به اجرا کرده اند.


ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: