کد خبر: ۸۳۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
تعداد بازدید: ۱۸۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه قراردادهای موقت کار دغدغه جامعه کارگران است، گفت: انتظار می‌رود کمیسیون اجتماعی مجلس با ورودی جدی این قراردادها را تبدیل به دائم کند.
قراردادهای موقت کار دغدغه جامعه کارگران است/صدا و سیما متعلق به ۸۱ میلیون ایرانی است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدمهدی مقدسی در جلسه  علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه،۲۲مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، گفت: امیدوار هستیم که این همایش میلیونی و اصیل آثار و برکات خود را برای منطقه به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با استقبال از سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، افزود: جمهوری اسلامی همواره به دنبال تنش‌زدایی بوده و انتظار می رود که عربستان هم با اتخاذ این سیاست مسیری را طی کند که آرامش به منطقه بازگردد.

وی ادامه داد: طی این مدت در رابطه با مساله آموزش و پرورش صحبت‌های زیادی شده و ما همگی بر این باوریم که آموزش و پرورش و آموزش عالی باید محور توسعه در کشور باشد اما شان معلمان و اساتید باید حفظ شود درست است که دولت مضایق اعتباری دارد اما باید مشکلات و گرفتاری‌های این قشر در اولویت قرار گیرد و رتبه‌بندی معلمان باید به سرانجام مطلوب برسد.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه قراردادهای موقت کار دغدغه جامعه کارگران است، تصریح کرد: متاسفانه این قراردادها امنیت و ثبات شغلی را در محیط‌های کارگری دچار خدشه کرده است انتظار می‌رود کمیسیون اجتماعی مجلس با ورودی جدی این قراردادها را تبدیل به دائم کند و هر چه سریع‌تر در صحن علنی شاهد تصویب این موضوع و تعیین تکلیف نیروها باشیم.

مقدسی یادآور شد: بر روی لایحه خدمات کشوری که بازنشستگان و شاغلان سال ها منتظر تعیین تکلیف آن هستند کار زیادی شده و اعاده مجدد آن به دولت جایز نیست نباید اجازه این کار را دهیم بلکه باید آن را سریع‌تر در صحن علنی تصویب کنیم.

رئیس فراکسیون مدیریت بحران خطاب به امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، گفت: طی چند سال گذشته بنده مشکلات واحدهای تولیدی را با اشرافی که داشتم از جمله هپکوآذران را بارها مطرح کردم و پیشنهادات منطقی را ارائه کردیم؛ اقداماتی انجام گرفته و ما در رابطه با تخلفات گذشته و برخورد با متخلفان تاکید کردیم اما گام های برداشته شده کافی نیست و برای رونق گذشته هپکو باید تدبیر و آن را نباید بلاتکلیف رها کرد.  

وی افزود: باید در پرداخت حقوق کارگران و تعیین تکلیف سهامداران هپکو تسریع شود و دولت نباید فرصت سوزی کند.

نایب رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: می‌دانیم که شما دلسوز و دنبال کار هستید اما قول‌هایی که در سفر به حوزه انتخابیه دادید هنوز به سرانجام رسیده و روند انجام پروژه ها کند است انتظار می رود در انجام آنها تسریع شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: کشاورزان حوزه انتخابیه برای تامین انواع کودهای شیمیای دغدغه جدی دارند و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و به داد کشاورزان برسید.

وی با مورد خطاب قرار دادن وزیر کشور یادآور شد: امسال سال انتخابات است و تقسیمات کشوری را مدتی متوقف کردید اما انتظار می رود به تقسیمات حوزه انتخابیه توجه داشته باشید و در زمان مناسب به آن بپردازید زیرا مقدمات کار فراهم است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم، با بیان اینکه صدا و سیما متعلق به ۸۱ میلیون ایرانی است، افزود: انتظار می رود صدا و سیما در سطح ملی عمل و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف و شرایطی را فراهم کند که مردم احساس آرامش کند؛ صدا و سیما باید با برگزاری سلسه برنامه هایی تضارب آرا را تقویت کند.

مقدسی ادامه داد: با تایید اظهارات حسین‌زاد، نماینده مردم نقده و اشنویه در مورد قتل عام کردهای سوریه توسط ترکیه تاکید می‌کنیم که حرکت غیرمنطقی و غیرانسانی ترکیه است و آن را محکوم می کنیم و جوامع بین المللی باید به گونه ای گام بردارد که جلوی این حرکت های خودسرانه گرفته شود.

رئیس فراکسیون مدیریت بحران مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست های قانونگذاری توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: فرآیند قانونگذاری کشور در مجلس فرآیند مناسبی نیست و امیدواریم این فرایند اصلاح و ما بتوانیم مسیر درستی را برای اداره منطقی کشور انتخاب کنیم.

وی خطاب به سران سه قوه گفت: مردم تحمل کردند و شرایط را درک می کنند اما شما هم باید شرایط را درک کنید البته تصمیمات شما مناسب و به جا بوده و باید به آنها سرعت داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: