کد خبر: ۸۲۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۲۵۷
ماجرای حضور محمدرضا داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال، حکایت عجیبی‌است.
داورزنی بیاید، وزیر استیضاح می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: ماجرای حضور محمدرضا داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال، حکایت عجیبی‌است.

مردی که عطای فدراسیون را به وزارت ورزش و جوانان بخشید، اما حالا در لقای آن می‌کوشد. انتخابات فدراسیون والیبال چندی دیگر برگزار می‌شود و کاندیداها در حال محک‌زدن شرایط هستند، لابی‌ها در حال شکل گرفتن است، اما بحث اصلی تمام کاندیداها حضور یا عدم حضور محمدرضا داورزنی در انتخابات است.

معاون جوانان وزیر ورزش پس از حضور در یک برنامه تلویزیونی و صحبت درباره محل زندگی دخترش، تبدیل به سوژه رسانه‌ها شد و نزد عوام، مقبولیت خود را از دست داد، اما چه‌کسی است که نداند او هنوز قدرت سابق خود را نزد هیات‌ها دارد و به همین دلیل بحث انتخابش به‌عنوان رئیس فدراسیون والیبال جدی شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است داورزنی فقط در صورتی رای نمی‌آورد که رد صلاحیت شود و البته دلایل برای عدم تایید صلاحیت او کم نیست.

یکی از این دلایل باز بودن پرونده داورزنی در سازمان بازرسی کل کشور است. هرچند او در همان برنامه تلویزیونی پیرامون این موضوع توضیح داد و گفت: «گاهی موضوعاتی پیدا می‌شود که خلاف قوانین است و به همین دلیل باید در محاکم قضایی پاسخ داده شود.»

ظاهرا بحث خرید لباس‌های تیم ملی، کفپوش‌های سالن والیبال و پاداش‌هایی که به بازیکنان داده شده، موضوعاتی هستند که داورزنی را به سازمان بازرسی کشاند. موضوع مهم‌تر اما بررسی تخلفات او در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی است.

وزیر را استیضاح می‌کنند اگر...

پرونده عریض و طویلی که کمیسیون اصل 90 برای فساد در فوتبال منتشر کرد کماکان در حال بررسی است، گرچه چند سال پیش در یک بیانیه بلندبالا مواردی مطرح شد، اما هرگز مشخص نشد که سرانجام تخلفات برخی از فعالان در حوزه فوتبال چه شد. این‌بار اما این کمیسیون، والیبال را نشانه گرفته و براساس شنیده‌ها، جدیت در برخورد با تخلفات فدراسیون بسیار بالاست تا جایی که شنیده‌ایم چند کاندیدای فدراسیون پیرامون حضور داورزنی در انتخابات فدراسیون با نمایندگان حاضر در کمیسیون اصل 90 جلسه‌ای برگزار کرده و به عملکرد وزارت ورزش در انتخابات ایرادهایی گرفته‌اند.

از راهروهای مجلس البته اخبار مهم‌تری به گوش می‌رسد. براساس شنیده‌های «فرهیختگان»، برخی اعضای این کمیسیون تصمیم دارند در صورت حضور داورزنی در انتخابات، طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان را کلید بزنند. طرحی که در صورت کلید خوردن تبعات بدی برای متولی ورزش کشور خواهد داشت.

حتی گفته می‌شود در صورت تایید شدن صلاحیت داورزنی، برخی نمایندگان مجلس اجازه برگزاری انتخابات را نخواهند داد زیرا اعتقاد دارند این انتخاب در شرایط ناعادلانه برگزار می‌شود. به‌طوری‌که در یکی از جلسات گفته شده: «این چه وضعی است؟ داورزنی صلاحیت می‌دهد، مجمع را برگزار می‌کند و خودش هم کاندیداست.»

یارکشی‌ها ادامه دارد

سکوت محمدرضا داورزنی اما کماکان ادامه دارد و او منتظر است در صورت تایید یا عدم تایید صلاحیتش برای شرکت در انتخابات، پیرامون این مسائل صحبت کند. از سوی دیگر شنیده می‌شود برخی از بازیکنان تیم ملی والیبال به‌شدت حامی داورزنی هستند و در صورت عدم تایید صلاحیت او، به‌شدت علیه برخی مسئولان موضع خواهند گرفت.

عملکرد نامطلوب تیم ملی در مسابقات جام جهانی در کنار بلبشوی فدراسیون والیبال باعث شده بسیاری از کارشناسان نگران آینده این ورزش پرطرفدار باشند. به‌ویژه آنکه یارکشی‌ها از چند وقت پیش آغاز شده و کاندیداها یکی پس از دیگری به دنبال بستن تیم‌های رسانه‌ای و فعالیت‌های انتخاباتی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: