کد خبر: ۸۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۲۵
گیلانی در نطق میان دستور:
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مجلس محترم و هیئت رئیسه مجلس شفافیت آرا و اموال مسئولان کشور را که خواسته به حق مردم است، آن را قانونی کنید.
شفافیت آرا و اموال مسئولان کشور را قانونی کنیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  خانه ملت، سهراب گیلانی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه، ۲۱مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی( ع) و قدر دانی از حضور پرشور میلیونی مردم در سفر به کربلا و تقدیر  از خادمان و موکبداران در ارائه خدمات به زائران اظهار کرد: آمریکا علیرغم داشتن تجربه ۴۰ سال استقرار و پویایی جمهوری اسلامی ایران هنوز توانایی برآورد و شناخت صحیح از ظرفیتهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را ندارد؛ این ضعف بزرگ آمریکا، آنان را واداشته که همانند دوران انقلاب یک‌سویه به دنبال تحمیل اراده سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود در ایران باشند.

وی در اداامه افزود: هر چند که از این رفتارهای ظالمانه تاکنون زیان‌های فراوانی دیده است و از ملت بزرگ ایران در داخل کشور و منطقه سیلی نوش جان کرده است، با همین رویکرد آمریکا برجام را زیر پا گذاشت و از آن خارج شد و ایران را تحریم و عملا اثبات کرد که او کشوری قانون‌گریز و غیرقابل اعتماد است؛ از دولت و دیپلماسی کشور انتظار داریم، که به آمریکا و انگلیس اعتماد نکنند و رفتارهای یک‌سویه آنها را در همه محافل با شجاعت و صدای رسا محکوم نمایند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: عربستان که ادعای رهبری  جهان عرب را داشت، امروزه رسما زیر چکمه‌های آمریکا و صهیونیست به اشغال درآمده و ذلت تاریخی را پذیرفته است و همچنین در تله سیاسی، امنیتی آمریکا گرفتار شده است، در واقع عربستان به عنوان اسرائیل دوم حمایت می‌شود؛ البته سیلی بیدار کننده سپاه پاسداران عزیز در ساقط کردن پهپاد آمریکا و توقیف نفتکش انگلیس اقتدار ملت ایران را به نمایش گذاشت و تحقیر تاریخی را برای آنان به ثبت رساند، مستکبرین عالم و زیاده‌خواهان بدانند؛ که امام خمینی( ره) ، انقلاب اسلامی و جریان انقلابی امام بیش از پیش زنده است، این جریان با هسته‌های مقاومت منطقه پیوند خورده و آمریکا را در منطقه تحقیر کرده است، همچنان که در پرتو انقلاب اسلامی سال ۵۷ آمریکا را از ایران بیرون کرد، امت مسلمان از این جریان انقلاب اسلامی که امام خامنه‌ای آن را هدایت می‌کند، حمایت کنید.

گیلانی به شفافیت آرا و دارای مسئولان اشاره کرد و  گفت: مجلس محترم و هیئت رئیسه مجلس شفافیت آرا و اموال مسئولان کشور را که خواسته به حق مردم است، آن را قانونی کنید.

این نماینده مردم در مجلس با انتقاد از  وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم بکارگیری نیروهای پیش دبستانی، نهضتی و سرباز معلم‌ها تصریح کرد:  آقای وزیر محترم آموزش و پرورش!  صدای مظلومانه معلمان پیش دبستانی، نهضت سواد آموزی و سرباز معلم‌ها را بشنوید؛ آنان را در استخدام‌ها جذب کنید و بازنشستگان فرهنگی را حمایت کنید.

وی تصریح کرد: آقای وزیر بهداشت، مشاغل بهورزی را به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اعمال کنید.

نماینده مردم شوشتر و گتوند ضمن تشکر از وزیر نفت به جهت موافقت در نفتی شدن شهرهای گتوند و شوشتر گفت: از وزیر محترم نفت به جهت موافقت نفتی شدن شهرستان‌های شوشتر و گتوند تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن تذکر به رئیس بانک کشاورزی تاکید کرد: آقای رئیس بانک کشاورزی به تخلفات و وضعیت اسفبار شرکت ماهی کارون دیمچه شوشتر رسیدگی کنید و شرکت ماهی کارون را به شرکت کشت و صنعت کارون برگردانید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن انتقاد از کند بودن رسیدگی به مناطق سیلخیز خوزستان به ویژه منطقه شعیبیه، گفت: آقای وزیر کشور به خسارت دیدگان سیل ۹۸ خوزستان قهرمان و شعیبیه عزیز شوشتر با سرعت بیشتری رسیدگی کنید، عدم اصلاح و ترمیم جاده‌ها و سیل بندها در شعیبیه مردم را به رنج و زحمت انداخته است و باید رسیدگی کنید.

گیلانی اظهار کرد: از سرلشکر باقری عزیز رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح در خواست دارم با توجه به گزارش ۷۰ صفحه‌ای که از شهرستان‌های شوشتر و گتوند در جنگ تحمیلی تقدیم داشتم، این ۲ شهرستان را جز مناطق جنگی معرفی نمایید.

نماینده مردم شوشتر و گتوند تاکید کرد: با فضل اللهی فروش کشت و صنعت کارون شوشتر راه به جایی نبرد و با تلاش کارکنان عزیز و مدیریت آن در سه سال اخیر توانست، کشت و صنعت کارون را از زیاندهی ۱۵ سال پی در پی که به مبلغ دو هزار میلیارد تومان بدهی انباشته به جای گذاشته بود، نجات دهند و به سوددهی برساند و البته ظرفیت تولید آن را هم صد در صد افزایش دهند و کارخانه ۴۵ ساله را به روز رسانی نماید و توانمندی بهره برداری همزمان از نیشکر و چغندر را در آن طراحی کند و ظرفیت ایجاد ده شرکت جدید را در خود بوجود آورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد:  مردم عزیز دیمچه و شوشتر از این رویکردی که کشت و صنعت کارون را به موفقیت رسانید، حمایت کنید و نگذارید طمع ورزان جاه طلب مجددا شرکت را به زیاندهی برگردانند و وسوسه فروش آن را ایجاد نمایند، بی شک ادامه این سیر موفقیت آمیز کشت و صنعت کارون یعنی؛ تولید ثروت، ایجاد اشتغال بیشتر،رونق در بازار و زندگی مردم است.

وی در پایان با تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود اظهار کرد:  از همراهی مردم شهرهای شوشتر، گتوند، صالح شهر، جنت مکان، ترکالکی، سماله، سرداران شهر شرافت، عرب حسن، گوریه و مردم عزیز بخش‌های شعیبیه، میان آب،مدرس، اقلی و مرکزی و دیمچه عزیز با این خدمتگزار خود تشکر و قدردانی می‌کنم و تا پای جانم کنار آنها هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: