کد خبر: ۸۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
تعداد بازدید: ۳۴۰
سرهنگ شریفی گفت: برگه‌های تردد موقت فقط برای یک بار سفر به کشور عراق پیش بینی شده است و افراد نمی‌توانند با این برگ تردد مجدد به کشور عراق سفر کنند.
پلیس: تردد با برگه گذر موقت فقط یکبار ممکن استبه گزارش خبرداغ، سرهنگ شریفی گفت: برگه‌های تردد موقت فقط برای یک بار سفر به کشور عراق پیش بینی شده است و افراد نمی‌توانند با این برگ تردد مجدد به کشور عراق سفر کنند.

سرهنگ نقدعلی شریفی رئیس اداره گذرنامه نیروی انتظامی درباره تکرار سفر با گذرنامه و برگ تردد موقت گفت: اگر پاسپورت افراد اعتبار داشته باشد و قصد سفر مجدد با همان پاسپورت به کشور عراق را داشته باشند، مشکلی برای خروج از کشور نخواهند بود؛ اما به دلیل اینکه برگه‌های تردد موقت فقط برای یک بار سفر به کشور عراق پیش بینی شده است، افراد نمی‌توانند با این برگ تردد، مجدد به کشور عراق سفر کنند.

او درباره عوارض خروج از کشور در اربعین گفت: در ایام اربعین فقط مرزهای زمینی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند، اما افرادی که قصد سفر به عراق از طریق مرزهای هوایی مسافرت کنند حتماً باید عوارض خروج را پرداخت کنند.

رئیس اداره گذرنامه نیروی انتظامی ادامه داد: افرادی دانشجو که موافقت سازمان وظیفه را جلب می‌کنند، برای مسافرت به هر کشوری نیازمند گذرنامه هستند؛ به همین دلیل دانشجویان پسر برای رفتن به عراق باید با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ درخواست گذرنامه کنند.

سرهنگ شریفی درباره مشمولان غایب گفت: امسال تسهیلاتی برای مشمولان غایب پیش‌بینی نشده است و فقط برای افراد محصل یا دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند، این امکان وجود دارد تا بدون مراجعه به سازمان نظام وظیفه و از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت نام و دریافت مجوز اقدام کنند.

رئیس اداره گذرنامه نیروی انتظامی درباره مدت اعتبار لازم گذرنامه برای خروج از کشور اظهار کرد: تاکنون هیچ گذرنامه‌ای که دو ماه اعتبار دارد از مبادی زمینی برگشت نخورده است، اما بر اساس قانون، گذرنامه برای پرواز هوایی باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

سرهنگ شریفی افزود: هیچ محدودیتی برای سفر به عراق با برگ تردد موقت گزارش نشده است؛ همچنین زائران می‌توانند با این برگ ترددها و پرداخت عوارض، به کشور عراق سفر کنند.

او گفت: پلیس مهاجرت، تمهیداتی را برای افرادی که گذرنامه خود را گم کرده‌‌اند، انجام داده است؛ اگر این افراد در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و در سامانه‌های پلیس مهاجرت اعلام مفقودی کنند، در کمترین زمان، مجوز لازم برای صدور مجدد گذرنامه برای این افراد صادر می‌شود و آنها با مراجعه به پلیس + ۱۰ می‌توانند درخواست گذرنامه عادی یا برگه تردد موقت بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: