کد خبر: ۸۲۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
تعداد بازدید: ۲۸۵
رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که حملات نظامی ترکیه به نیروهای کرد در سوریه موجب "تلفات انسانی" و "قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی" می‌شود.
رئیس جمهوری عراق: جهان باید برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی متحد شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالیکه ترکیه روز چهارشنبه با وجود هشدارهای فراوان بین‌المللی حملات نظامی به نیروهای کرد سوریه در شرق فرات واقع در شمال شرق سوریه را آغاز کرد، برهم صالح، رئیس‌جمهوری کرد عراق در توییتی نوشت: "جهان باید برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی متحد شود".

وی اظهار کرد: این عملیات موجب قدرت‌گیری باقی‌مانده‌های داعش شده و خطری برای امنیت منطقه و جهان است.

صالح افزود: جامعه جهانی باید سطح این فاجعه را درک کرده و از راه حل سیاسی برای حل بحران سوری‌ها و کردهای این کشور حمایت کند تا آنها در صلح، امنیت و عزت از حقوق‌شان برخوردار شوند.

هیمن هورامی، نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز اظهار کرد: عملیات نظامی ترکیه در سوریه ثبات منطقه را متزلزل می‌کند.

هورامی افزود: ما شدیدا نگران عملیات ترکیه در سوریه هستیم و به شدت هرگونه اقدام علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم.

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از مناطق مرزی سوریه و سخنان بحث‌برانگیز کاخ سفید راه را برای این عملیات آنکارا گشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: