کد خبر: ۸۲۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۱
جایزه نوبل ادبیات در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب به «اولگا توکارچوک» و «پیتر هاندکه» رسی
برندگان نوبل ادبیات معرفی شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، جایزه نوبل ادبیات در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب به «اولگا توکارچوک» و «پیتر هاندکه» رسید.

 آکادمی نوبل امروز (پنجشنبه، ۱۰ اکتبر) در یک نشست خبری در شهر استکهلم سوئد «اولگا توکارچوک» و «پیتر هاندکه» را به عنوان برندگان جایزه نوبل ادبیات در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ معرفی کردند.


اهدای جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۸ به دلیل خبرساز شدن اتهام‌های رسوایی جنسی «ژان کلود آرنالت»، همسر «کاترین فروستنسون»، یکی از اعضای آکادمی نوبل، برای اولین‌بار پس از ۷۰ سال لغو شد. این اتفاق استعفای تعدادی از اعضای آکادمی از جمله «سارا دنیوس»، رئیس آکادمی نوبل را به دنبال داشت و پس از لغو این جایزه در سال ۲۰۱۹، بنیاد آلفر نوبل تصمیم گرفت امسال برنده جایزه سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را همزمان اعلام کند.

«کازوئو ایشی‌گورو»، نویسنده انگلیسی ژاپنی‌تبار که رمان‌های «بازمانده روز» و «هرگز رهایم مکن» از آثار شناخته‌شده او هستند، آخرین نویسنده‌ای بود که در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب این جایزه شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: