کد خبر: ۸۲۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۲
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی جدید در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» آغاز شد.
عملیات نظامی ترکیه در سوریه رسما آغاز شد / اردوغان: هدف ما نابودی کریدور تروریستی در مرز جنوبی مان است / کردهای سوریه دو شهر ترکیه را خمپاره‌ باران کردند / فرانسه و انگلیس خواستار جلسه شورای امنیت شدند / انتشار گزارش هایی در مورد کشته شدن غیرنظامیان / ناتو: مطمئنیم حمله ترکیه حساب شده و متناسب است

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه لحظاتی پیش از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، دقایقی پیش از اعلام آغاز عملیات توسط رئیس‌جمهور ترکیه، جنگنده‌های «اف-16» نیروی هوایی ترکیه به پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق در شهر «رأس‌العین» حمله کردند. منابع محلی از وقوع حداقل چهار انفجار مهیب در این منطقه خبر دادند.

شبکه الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگار خود شمال سوریه، گزارش داد که در حمله هوایی ترکیه، مقرهای شبه‌نظامیان مذکور در روستاهای «المشرافة» و «خربة البنات» را هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام ترکیه‌ای گزارش داد که بعد از حملات هوایی، حملات توپخانه‌ای به مواضع شبه‌نظامیان کرد سوری را آغاز خواهد کرد. شبکه الاخباره سوریه به فاصه چند دقیقه از اعلام این خبر، از حمله توپخانه‌‌ای و هوایی ترکیه به مرکز آموزش «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس.‌دی.اف) را در روستای «لهوشان» واقع در منطقه «عین عیسی» خبرداد.

شبکه الجزیره نیز با پخش زنده از پرواز جنگنده‌های اف ‌۱۶ ترکیه گزارش داد که این پروازهای از پایگاه هوایی «دیاربکر» (جنوب شرق ترکیه) صورت گرفته است.

ترکیه دوشنبه اعلام کرد که به‌زودی عملیات‌های نظامی این کشور علیه «شبه‌نظامیان تروریست» آغاز خواهد شد. آمریکا بعد از این موضع ترکیه، اعلام کرد که نیروهای خود را از مرز سوریه عقب‌ خواهد کشید.

ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول ۴۸۰ کیلومتر و عمق ۴۰ کیلومتر در امتداد مرز‌های شمال سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه‌نظامیان، زمینه را برای اسکان بیش از دو میلیون آواره سوری مستقر در ترکیه ایجاد کند.

دولت سوریه از این تصمیم ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

کردهای سوریه دو شهر ترکیه را خمپاره‌ باران کردند

ایرنا نوشت: کردهای سوریه عصر چهارشنبه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه دو شهر در مناطق جنوبی ترکیه و هم مرز با سوریه را خمپاره باران کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که نیروهای کرد شهر مرزی «جیلان پنار» در جنوب ترکیه را با دو خمپاره هدف قرار دادند.

شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که خبرهایی از حمله خمپاره ای نیروهای قسد به شهر النصیبین ترکیه منتشر شده است.

بنابر گزارش های این حملات تلفات جانی یا مادی به همراه نداشته است.

رسانه های سوری نیز اعلام کردند که نیروهای قسد، مواضع خود را در منطقه راس العین در الحسکه خالی کردند.

از سوی دیگر یک مسئول کرد هم به خبرنگار المیادین گفت که ترکیه ۱۶ پایگاه کردها را در راس العین در حومه حسکه هدف قرار داده است.

در همین راستا، سخنگوی شورای نظامی منبج سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و فرانسوی از شهر منبج عقب نشینی نکرده و هنوز در پایگاه های خود مستقر هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عصر چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

این عملیات با مخالفت های جهانی مواجه شده و ترکیه بدون توجه به این مخالفت ها اقدام خود را پس از چند روز تهدید عملی کرد.

 اردوغان: هدف ما نابودی کریدور تروریستی در مرز جنوبی مان است

همزمان با اعلام آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کرد این کشور، آنکارا اعلام کرد که شورای امنیت و آمریکا را در جریان این عملیات قرار داده است.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه (۱۷ شهریور) از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرده و نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

وی با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود:‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم» .

فرانسه و انگلیس خواستار جلسه شورای امنیت شدند

وزرای خارجه فرانسه و انگلیس با محکوم کردن عملیات ترکیه، برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شدند.

حمله هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به مواضع کُردها در شمال سوریه

 یک منبع سوری از حملات هوایی ترکیه به مواضع کُردها در روستاهای "المشرافة" و "خربة البنات" در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش شبکه "الاخباریه " سوریه، دقایقی پس از اعلام آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، توپخانه‌های نیروی زمینی ارتش ترکیه نیز پایگاه‌های نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه را در "سرکانیه" و "گیرسپی" هدف قرار دادند.

منابع محلی سوریه نیز از وقوع دست کم پنج انفجار مهیب در شهرهای "رأس‌العین" و "تل‌أبیض" در شمال سوریه خبر دادند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اندکی قبل با اعلام آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه در توئیت خود نوشت: با شکل گیری منطقه امن، پناهجویان سوری را در این منطقه مستقر خواهیم کرد. تمامیت ارضی سوریه را حفظ خواهیم کرد و مردم منطقه را از چنگال تروریسم نجات خواهیم داد.

ترکیه با هدف جلوگیری از ادامه آوارگی مردم سوریه دست به این حمله زده ولی اکنون مردم در این مناطق به دیگر محل ها پناه آورده اند.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه برخلاف مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

ناتو: مطمئنیم حمله ترکیه حساب شده است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، اما گفت مطمئن است عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه «متناسب و حساب‌شده» خواهد بود. او به خبرنگاران گفت آنکارا «نگرانی‌های امنیتی مشروعی» دارد و ناتو را پیش از حمله به سوریه مطلع کرده است.

استولتنبرگ افزود: «بسیار مهم است از اتخاذ اقداماتی که می‌تواند منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کند، تنش‌ها را افزایش دهد و رنج انسانی بیشتری ایجاد کند، اجتناب کرد.»

انتشار گزارش هایی در مورد کشته شدن غیرنظامیان

در همین حال، نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها می‌گویند گزارش‌های اولیه از کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی ترکیه حکایت دارد.

نسرین عبدالله فرمانده یگان‌های مدافع زن، تایید کرد در جریان حملات ارتش ⁧ترکیه⁩ به شمال شرق ⁧سوریه⁩، شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند.

برگرفته از ایرنا، فارس، ایسنا و تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
۱۳۹۵/۰۳/۱۴ ۱۲:۰۱
آتش داعش دامن ترکیه را خواهد گرفت
شنبه 2 اسفند 1393 - 12:5:18
روزنامه لبنانی با اشاره به تلاش های و اهداف آنکارا در حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریست های داعش هشدار داد که آتش داعش دامن ترکیه را خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "السفیر" در مقاله ای درباره حمایت های ترکیه از داعش و پیامدهای خطرناک آن نوشت:
کمک های نظامی ترکیه به عناصر مسلح در شمال شهر حلب به پیشبرد سیاست های ترکیه در سوریه، منطقه و نیز به گروه های مورد حمایت آن مانند جبهه النصره و داعش کمکی نکرد.
اولین ضربه ای که ترکیه در عین العرب دریافت کرد آزادی این شهر از دست تروریست ها بود که این برخلاف خواست آنکارا بود زیرا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وعده سقوط این شهر را داده بود. موفقیت مبارزان کرد که آنکارا آنها را تروریست توصیف کرد به آزادی این شهر محدود نشد بلکه آنها توانستند ده ها روستای اطراف این شهر را نیز آزاد کنند.
دومین ضربه را ترکیه زمانی دریافت کرد که ارتش سوریه توانست بسیاری از روستاهای راهبردی در شمال حلب را از دست تروریست ها آزاد کند و راه امدادرسانی و تدارکاتی مخالفان مسلح را در داخل شهر حلب ببندد.
حلب تقریبا از دامنه رویاهای ترکیه خارج شده است، شهری که اردوغان آن را کلید تسلط بر سوریه و بلکه تقریبا به همراه احمد داود اغلو نخست وزیر خود بخشی از خاک ترکیه می دانستند، اکنون به کلیدی برای پاکسازی منطقه از تروریستها تبدیل شده است.
هشدارهای اردوغان درباره سقوط حلب به دست داعش با این هدف صورت می گرفت که او خواهان دخالت در حلب است؛ البته نه برای جلوگیری از افتادن آن به دست داعش، زیرا حلب کلیدی برای طمع ورزی های تاریخی ترکیه است، اما محاصره کردن آن و جلوگیری از رسیدن کمک ها از شمال ترکیه به عناصر مسلح سبب خواهد شد که ترکیه تحت تاثیر پیامدهای ناشی از آن قرار گیرد.
پس از درگیری های عین العرب برای همه به اثبات رسید که عناصر داعش از خاک ترکیه عبور کرده اند و با تنگ شدن عرصه بر عناصر مسلح در حلب و شمال آن تنها راهی که پیش روی آنها می ماند ورود به داخل ترکیه خواهد بود.
اتحاد بین آنکارا و الرقه (پایگاه و مرکز داعش) هر چقدر که طولانی باشد، سرانجام تروریست ها عازم داخل خاک ترکیه خواهند شد، به ویژه اینکه داعشی ها در ترکیه با محیط مناسبی مواجه می شوند. داعش هزاران حامی در خاک ترکیه دارد.
طولی نخواهد کشید که آنها درخواهند یافت که هیزم آتشی بوده اند که ترکیه برای پیشبرد تسلط خواهی خود افروخته است، که در نهایت به شکست، نافرجامی، ریخته شدن خون و ایجاد فتنه منجر شد.
تعجب انگیز نیست که ابراهیم قره غول سردبیر روزنامه ینی شفق که حامی حزب عدالت و توسعه است هشدار دهد که ترکیه به زودی در معرض حملات داعش خواهد گرفت و از این رو خواهان آمادگی ترکیه و اتخاذ تدابیر احتیاطی شده است.


80میلیون بشکه‌نفت داعش در ترکیه مصادره شد
پنج شنبه 27 آذر 1393 - 22:23:23
وزیر خارجه ترکیه، تأکید کرد که این کشور تاکنون 80 میلیون بشکه نفت سرقت شده توسط داعش را مصادره کرده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مولود چاووش اوغلو" روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ترکیه، از ابتدای سال جاری (2014) 80 میلیون بشکه نفت را که از چاه های مناطق تحت سلطه داعش استخراج شده بود، مصادره کرده است.
وی خبرهای مربوط به اقدام ترکیه در خرید بخشی از نفتی که داعش می فروشد را تکذیب کرد.
سازمان ملل، در ماه نوامبر گذشته، با انتشار گزارشی ترکیه را کشوری مهم در مجال انتقال نفت ِ قاچاقی اعلام کرد که داعش آن را به همراه مشتقاتش می فروشد.
این گزارش، پس از آن صادر شد که وزارت نفت سوریه، با شکایت از ترکیه، فاش کرد که بخشی از تولید نفت سوریه، از طریق میانجی گران به ترکیه فروخته شده است.
26

گفتگوی مرزبانان ترکیهای با عناصر داعش + فیلم

سه شنبه 2 دی 1393 - 13:38:46
فیلم منتشر شده از مناطق مرزی ترکیه و سوریه درباره گفتگوی شماری از مرزبانان ترکیهای با عناصر داعش، از نبود دشمنی بین طرفین پرده برداشت.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبور عناصر مسلح و تروریستهای خارجی از مرز ترکیه برای عضویت در گروه تروریستی داعش در سوریه همچنان ادامه دارد.
این فیلم همچنین فاش کرد که ارتش یکی از کشورهای عضو ناتو به راحتی با تروریستها مذاکره می کنند.
ترکیه همچنان خواستار ایجاد منطقه حائل داخل خاک سوریه و اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور و براندازی نظام آن است.
ارتباط 3 هزار نفر در ترکیه با داعش

یک شنبه 28 دی 1393 - 7:57:44
سرویسهای اطلاعاتی در ترکیه از ارتباط حدود 3 هزار نفر در این کشور با گروه تروریستی داعش خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرویسهای اطلاعاتی ترکیه با اعلام این خبر تأکید کردند که باید همه این افراد را تحت کنترل قرار داد.
روزنامه "حریت" ترکیه با انتشار این گزارش نوشت: به همه سرویسهای امنیتی هشدار لازم در سطح "قرمز" داده شده است.
در این گزارش همچنین درباره حملات احتمالی به سفارتخانه کشورهای غربی در ترکیه توسط عناصر داعش هشدار داده شده است.
سرویسهای امنیتی ترکیه تأکید کردند که شهروندان غربی و زیرساختهای مربوط به کشورهای ناتو اهداف احتمالی این حملات هستند.


اتباع ترکیه ستون فقرات داعش هستند !

سه شنبه 23 دی 1393 - 12:37:15
مسؤولان ترکیه درباره عضویت اتباع این کشور در گروه های تروریستی هشدار دادند.
به گزارش شبکه خبری العالم، خبرگزاری "ال اچ وی" تأکید کرد، شمار اتباع ترکیه که به داعش می پیوندند در حال افزایش است و تعدادشان در حدود 12 هزار فرد مسلح تخمین زده می شود؛ بدین ترتیب می توان گفت که اتباع این کشور ستون فقرات داعش بشمار می روند.
"هاکان فیدان" رییس سازمان اطلاعات ملی ترکیه در نشست سالانه سفرای این کشور در جهان در آنکارا با توجه به این مطلب اعتراف کرد این احتمال وجود دارد شهرهای بزرگ ترکیه همانند پاریس مورد حملات مشابه قرار گیرند .
خبرگزاری مزبور به نقل از منابع نزدیک به گروه مخالف "فتح الله گولن"، تأکید کرد که نیروهای اطلاعات ترکیه در صدد انجام حملاتی علیه این گروه هستند تا از شدت فشار اروپا علیه خود به دلیل حمایت آنکارا از تروریسم بکاهند؛ و اتهام تروریست بودن را به این گروه نسبت دهند .
سازمان امنیت ترکیه اعلام کرد با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سازمان اطلاعات ملی این کشور یک بمب دست ساز بسته شده به کپسول گاز، مقابل بازار مشهور منطقه پاشاک در استانبول را خنثی کرده است .
این سازمان همچنین تاکید کرد جمعه گذشته سه نفر را در هنگام ورود به یک بازار دیگر بازداشت کرده است که بمبهای دستی با خود حمل می کردند . بر اساس این گزارش، افراد بازداشت شده عضو یک گروه کرد مسلح نزدیک به حزب کارگران کردستان هستند؛ اما رسانه های گروهی ترکیه خاطرنشان کردند که این سه کرد عضو داعش بودند.
این سازمان امنیتی ترکیه جزئیات بیشتری در مورد یک زن انتحاری چچنی منتشر کرد، که هفته گذشته خود را در میدان "سلطان احمد" منفجر کرد.
از سوی دیگر پرفسور "اومیت اوزداگ" یکی از مهم ترین کارشناسان مسائل امنیتی در ترکیه و رییس مرکز تحقیقات قرن بیست و یکم فاش کرد که برخی از خانواده های ترکیه بطور کامل با تمام افراد خود برای نبرد در کنار داعش مهاجرت کرده اند و در الرقه سوریه سکنی گزیده اند.
یک نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته در ترکیه نشان داد که در حدود 13 درصد اتباع ترکیه هوادار گروهک تروریستی داعش هستند، و بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که میلیونها تبعه این کشور با داعش در داخل ترکیه در حال همکاری بسر می برند و یا تحرکات داعشی ها را تسهیل می بخشند.

مرکل: ترکیه به محل ترانزیت داعش تبدیل شده است


جمعه 17 بهمن 1393 - 16:8:14
صدر اعظم آلمان گفت که عناصر گروه تروریستی داعش از طریق ترکیه به سوریه و عراق می روند.
به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از سایت العهد، آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنانی در برلین گفت: ترکیه ایستگاه ترانزیت سرازیر شدن عناصر گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه است.
وی در عین حال گفت که همکاری بین ترکیه و آلمان برای توقف سرازیر شدن عناصر داعش از طریق خاک ترکیه به سوریه و عراق و همچنین هماهنگی با عراق به منظور کمک به این کشور در قالب ارسال تجهیزات غیرکشنده ادامه دارد.
این درحالی است که مسئولان احزاب مخالف در ترکیه و مطبوعات این کشور پیشتر بارها از نقش دولت ترکیه در ایجاد تسهیلات برای ورود عناصر تروریست به ترکیه و عزیمت آنها به خاک سوریه و عراق، آموزش و درمان این عناصر در بیمارستانهای ترکیه و ارسال سلاح برای آنها خبر داده بودند.

افشای شواهد جدید حمایت اردوغان از داعش


جمعه 30 آبان 1393 - 10:59:46
یکی از روزنامه های ترکیه اسناد و شواهد جدید دست داشتن دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان در حمایت از گروه های تروریستی به ویژه داعش و ایجاد تسهیلات برای عبور آنان به سوریه را فاش کرد.
به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه بیرجون ترکیه نوشت: نیروهای امنیتی و مقامات ترکیه، پیوستن شهروندان ترکیه به ویژه ساکنان منطقه حاج بایرام در آنکارا پایتخت ترکیه به تروریست های داعش را نایده می گیرند و این در حالی است که نیروهای امنیتی اسامی و مشخصات افرد پیوسته به داعش را در اختیار دارند.
این روزنامه افزود: فردی موسوم به مراد ابراهیم که گفته می شود مسوول فعالیت های سازمانی داعش در منطقه حاج بایرام است - با وجود انتشار اخبار فعالیت های وی در خصوص تبلیغ آشکار برای گروه داعش و جذب جوانان برای جنگیدن در صفوف داعش و پخش فیلم های اقدامات وحشیانه تروریستهای داعش برای جوانان منطقه - هنوز در این منطقه تردد دارد.
گفتنی است برخی از جوانان طرفدار داعش نیز پرچم های سیاه این گروهک را روز روشن در منطقه با خود حمل می کنند که بیانگر این است که دولت حزب عدالت و توسعه و نیروهای امنیتی، از اقدامات این گروه در آنکارا چشم پوشی می کنند.
این روزنامه خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی علیرغم شناسایی هویت 17 نفر از افرادی که به گروه داعش پیوسته و هر از گاهی برای جنگ در کنار گروه های تروریستی به سوریه می روند؛ هیچگونه تدابیر امنیتی در این منطقه اتخاذ نکرده اند.
این روزنامه افزود: 25 نفر از ساکنان حاج بایرام هنوز در صفوف این گروه تروریستی در سوریه می جنگند؛ در حالی که پیش بینی می شود بیش از 50 نفر از مناطق ماماک ، سینجان و کچی اورن آنکارا به این گروه پیوسته و به عملیات جنایتکارانه در سوریه مشغول هستند.
گفتنی است دولت حزب عدالت و توسعه از ابتدای بحران سوریه در پوشش های مختلف از گروه های تروریستی حمایت و شرایط نفوذ تروریستها به سوریه را تسهیل کرده و آنان را مورد حمایت تسلیحاتی مالی و آموزشی قرار داده است.
روزنامه دولتی الصباح عراق پیشتر فاش کرده بود که عناصر گروه داعش قبل از ورود به شهر موصل در شمال این کشور، در ترکیه آموزش نظامی دیده بودند.
منابع آگاه به روزنامه الصباح گفتند: عناصر گروه داعش پیش از ورود به موصل، در شهر غازی عنتاب ترکیه آموزش هایی دیده بودند.
این منابع افزودند: بودجه این پروژه را چندین طرف که بارزترین آنها عربستان، اسرائیل و قطر بود، تامین کرد و ابراهیم السامرائی ملقب به ابوبکر البغدادی تروریست و شاکر وهیب تروریست و همراهانش در این پادگانها دستکم دو سال آموزش دیدند.
این منابع تصریح کردند: پادگان های شهر غازی عنتاب، عناصر مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروههای مسلح را آموزش دادند.
احزاب و مسئولان مخالفت در ترکیه نیز در ماههای اخیر به طور مکرر از ارتباط دولت اردوغان با گروه داعش و حمایت تسلیحاتی آنکارا از این گروه سخن گفته اند. آنها همچنین از درمان عناصر مسلح درحال نبرد در سوریه در بیمارستانهای مرزی ترکیه سخن گفتند.
برخی منابع نیز گفتند که دولت ترکیه محموله های نفت گروه داعش را بعد از تسلط این گروه بر برخی چاههای نفت سوریه و عراق، در بازارهای جهانی می فروشد.

چرا اردوغان از تحولات سوریه خشمگین است؟

چهار شنبه 21 آبان 1393 - 18:40:44
العالم - عضو ارشد حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه ضمن تاکید بر دخالت ترکیه در حوادث سوریه و حمایت این کشور از تروریست های داعش، از آزادی قریب الوقوع عین العرب به همت مبارزان کرد خبر داد.
"محمد ایبش" شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با تاکید بر آنکه اظهارات "صالح مسلم" رئیس حزب دموکراتیک سوریه بدون دلیل و برهان نیست و مستند به اطلاعات موثق است و ثابت می کند ترکیه به گروهک تروریستی داعش در عین العرب و همچنین گروهک النصره که روی دیگر داعش در مناطق مختلف سوریه است، کمک می کند.
ایبش افزود: ترکیه تلاش می کند که امنیت و استقرار مناطق سوری نزدیک با مرز خود را با دلایل واهی متزلزل کند و هدف سران آنکارا از این اقدام برای همه مشخص است و ترکیه قصد دارد با حمایت از داعش و جبهه النصره نقش خود را در امور داخلی سوریه پررنگ کند.
وی تاکید کرد: البته این مساله بسیار بعید است وامکان ندارد که ما در حزب اتحاد دموکراتیک و جنبش جامعه دموکراتیک به ترکیه اجازه دخالت در مناطق خود را بدهیم و نیروهای دفاع مردمی نیز برای مقابله با هجوم به شهر عفرین آمادگی کامل دارند.
ایبش با اشاره به اوضاع فعلی عین العرب، افزود: درباره عین العرب نیز بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده نیروهای دفاع مردمی به کمک لشکر جبهه کردها و احرار سوریه، تروریست های داعش را خیابان به خیابان در عین العرب تعقیب کرده و طی چند روز آینده خبر آزادی این شهر به گوش شما خواهد رسید.
عضو ارشد حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه تاکید کرد: داعش و جبهه النصره، هر دو از تفکر و ایدئولوژی سلفی تکفیری برخوردارند و در این زمینه تفاوتی با هم ندارند.
وی ترکیه را متهم کرد که تلاش می کند این مفهوم را به کشورهای منطقه القا کند که از تروریست های داعش حمایت خواهد کرد. ایبش از کشورهای غربی نیز خواست که این موضوع را درک کنند که اردوغان برای دخالت در مسائل داخلی سوریه دچار نوعی "جنون" است.


حمایت اردوغان از النصره باعث اختلاف اعراب شد

دو شنبه 5 آبان 1393 - 14:47:12
اصرار رئیس جمهوری ترکیه بر حمایت از جبهه النصره، به دودستگی میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس منجر شد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرها حاکیست که رجب طیب اردوغان به تازگی موفق شده است آمریکا را قانع کند در مبارزه با تروریسم حساب جبهه النصره را از دیگر گروه های تروریستی جدا کند.
سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" به نقل از منابع خود تأکید کرد؛ اردوغان، هرگونه همکاری با ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش و گروه های تروریستی در عراق و سوریه را به مستثنی کردن جبهه النصره از عملیات مبارزه با تروریسم منوط و تاکید کرد در صورتی با ائتلاف بین المللی همکاری می کند که ائتلاف، سیاستی عملیاتی را در دستور کار قرار دهد که دولت سوریه به ریاست جمهوری بشار اسد، نتواند از آن بهره مند شود و این به معنی مستثنی کردن جبهه النصره از برنامه های ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه است.
دریافت اطلاعاتی مبنی بر همراهی آمریکا و شماری از کشورهای عضو ائتلاف با این درخواست اردوغان، خشم برخی از کشورهای عرب ِ حاشیه خلیج فارس که عضو ائتلاف هستند، را برانگیخت که از میان آن ها، می توان به اردن، قطر و امارات اشاره کرد.
در این میان، موضع عربستان، گنگ و نامشخص مانده است. هرچند که روابط عربستان و ترکیه، تیره است.
26

اذعان اردوغان به عضویت اتباع کشورش در داعش

پنج شنبه 16 مرداد 1393 - 8:55:16
دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به خدمت اتباع این کشور در گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) که در سوریه و عراق می جنگند، اذعان کرد.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت ترکیه اعتراف کرد که گروه داعش حدود هزار شهروند ترک را با حقوق های بسیار اغوا کننده، برای جنگ در عراق و سوریه جذب کرده است.
روزنامه آمریکایی "وورلد تریبیون"(W_orld Tribune) در گزارشی به نقل از مسوولان ترکیه که نامی از آنها برده نشده، خاطرنشان کرد: این مسوولان به پارلمان اطلاع داده اند که حدود هزار شهروند ترک در کنار گروه داعش در حال جنگ هستند.
این روزنامه به نقل از مسوولان مزبور افزود: داعش حقوق های بسیار اغوا کننده به ترک ها پیشنهاد می دهد و جذب افراد در مساجد و مدارس و حتی در میان نیروهای امنیتی صورت می گیرد.
یکی از مسوولان خاطرنشان کرد که گروه داعش اقدام به جذب نیروها و افراد در تمام نقاط منطقه می کند و ترکیه از این امر مستثنی نیست.
روزنامه دولتی الصباح عراق چندی پیش فاش کرد که عناصر گروه داعش قبل از ورود به شهر موصل در شمال این کشور، در ترکیه آموزش نظامی دیده بودند.
منابع آگاه به روزنامه الصباح گفتند: عناصر گروه داعش پیش از ورود به موصل، در شهر غازی عنتاب ترکیه آموزش هایی دیده بودند.
این منابع افزودند: بودجه این پروژه را چندین طرف که بارزترین آنها عربستان، اسرائیل و قطر بود، تامین کرد و ابراهیم السامرائی ملقب به ابوبکر البغدادی تروریست و شاکر وهیب تروریست و همراهانش در این پادگانها دستکم دو سال آموزش دیدند.
این منابع تصریح کردند: پادگان های شهر غازی عنتاب، عناصر مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروههای مسلح را آموزش دادند.
احزاب و مسئولان مخالفت در ترکیه نیز در ماههای اخیر به طور مکرر از ارتباط دولت اردوغان با گروه داعش و حمایت تسلیحاتی آنکارا از این گروه سخن گفته اند. آنها همچنین از درمان عناصر مسلح درحال نبرد در سوریه در بیمارستانهای مرزی ترکیه سخن گفتند.
برخی منابع نیز گفتند که دولت ترکیه محموله های نفت گروه داعش را بعد از تسلط این گروه بر برخی چاههای نفت سوریه و عراق، در بازارهای جهانی می فروشد.


عضو مخالفان سوریه اذعان کرد:
فروش سلاحهای وارداتی از ترکیه به داعش

دو شنبه 9 تیر 1393 - 15:6:48
عضو گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه با انتقاد از تک روی سران این گروه برخی طرفها را مسؤول گم شدن مقدار زیادی اسلحه دانست که از ترکیه وارد شده و به دست داعش رسیده است.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "میشل کیلو" به روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن گفت: سلاح‌هایی به ارزش بیش از500 میلیون دلار وارد سوریه شد، اما به دلیل اختلاف‌ها و هرج و مرج گم شد.
وی افزود: سلاح هایی در کشورهای همسایه فروخته شد، به ویژه سلاح‌هایی که از ترکیه آمده بود به ترکیه بازگشت و در آنجا فروخته شد.
میشل کیلو خاطرنشان کرد: سلاح‌هایی هم از عراق آمد و در عراق فروخته شد.
کیلو اظهار داشت: دلالان جنگ وجود دارند، اشخاصی که خانه می سازند تا اموال را در آنجا انبار کنند. اموال ، نفت و گندم مردم سوریه را دزدیدند و اکنون به تجارت اسلحه مشغولند.
کیلو با انتقاد شدید از سران ائتلاف گفت: شکست های مخالفان بخاطر تک روی در تصمیم گیری‌ها، نبود دیدگاه راهبردی و برنامه سیاسی و همچنین بخاطر تفکری است که به درگیری و رقابت و جدایی و اختلاف متکی است.
کیلو تأکید کرد: بر اساس این تفکر، سران ائتلاف بدون مشورت یا کار گروهی یا مراجعه به کسی، مخفیانه و به صورت انفرادی تصمیم می گیرند.
کیلو با اذعان به بی توجهی سران ائتلاف به وضعیت انسانی در سوریه، گفت: کسانی که با یکدیگر منازعه می کنند، به سرنوشت مردم سوریه بی اعتنا هستند. شاید از آنها و آرزوهایشان سخن بگویند اما سرنوشت مردم سوریه خیلی برای آنها مهم نیست. زیرا اگر مهم بود برنامه ای برای پایان دادن به دعواهایشان داشتند.
وی افزود: مردم سوریه آواره می شوند و به غیر از برخی از سازمان های بین المللی، کسی به آن اعتنا ندارد. نمایندگان کشورهای لبنان، ترکیه و عراق که مردم سوریه به آنجا پناهنده شده اند به آنها اهتمام دارند، اما ائتلاف تقریبا کاری برای آنها انجام نمی دهد. هر کس که مسائل سوریه را دنبال می کند با این سؤال مواجه می شود که آیا سوری هایی وجود دارند که ائتلاف به آنها خدمت کند، و جواب تا حد زیادی منفی است.

رسیدن عناصر داعش به مرزهای ترکیه


شنبه 14 تیر 1393 - 13:22:51
کنترل "داعش" بر شماری از مناطق مرزی عراق و سوریه و گسترش دامنه فعالیت این گروه تروریستی و رسیدن آن به دروازه های ترکیه، برخی مسؤولان این کشور را نگران کرده است.
به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه تا پیش از این مرزهای ترکیه به عنوان یکی از گذرگاه های اصلی عبور گروه های تروریستی به داخل سوریه و ارسال تجهیزات و مهمات برای آنها بود، اما این کشور از تحولات کشورهای همجوار خود در امان نیست، زیر گروه داعش بر مناطق مرزی استان نینوای عراق در نزدیک مرز با ترکیه کنترل یافته است.
خبرها حاکی است که این مناطق به طور کامل به دست گروه داعش افتاده است و این گروه همچنین بر شماری از مناطق مرزی در شمال سوریه تسلط دارد که بارزترین آنها، شهرهای رقه، جرابلس، تل ابیض، صرین، منبج، اکثار و معان در نزدیک اعزاز است.
اعزاز و مناطق دیگری در حومه حلب نیز صحنه نبردهای گروههای مسلح با یکدیگر برای کنترل بر مناطق شمالی است و این گروهها به طور مداوم در تلاش برای گسترش نفوذ و سیطره خود با هم درگیرند.


افشای ابعاد تازه رسوایی ترکیه درحمایت از داعش


سه شنبه 17 تیر 1393 - 11:34:59
روزنامه ایدینلیک ترکیه فاش کرد که گروهی از افسران بازنشسته ترک که در فرماندهی نیروهای یگان ویژه فعالیت می کردند با اطلاع نخست وزیر این کشور به صف تررویست های داعش پیوسته اند و یک شرکت ترکیهای از این گروه تروریستی پشتیبانی نظامی می کند.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه ترکیه ای تأکید کرد: دوستان این افسران بعد از برقراری تماس با آنها، از موضوع جنگیدن آنان به همراه تررویست های داعش مطلع شدند. این افراد در مقابل درآمدهای کلان و با اطلاع دستگاه اطلاعاتی ترکیه به تروریست ها در سوریه پیوسته اند.
یک افسر بازنشسته ترک در گفت و گو با ایدینلیک گفت: این اقدام که توسط دستگاه اطلاعات ترکیه هماهنگ شده، هنگام اجرای عملیات نظامی علیه لیبی فاش شد زیرا در آن زمان تعدادی از افسران ترکیه ای جلوی دوربین رسانه ها قرار گرفتند و مصاحبه کردند.
این شخص خاطرنشان کرد که مشارکت درجه داران ترک در جنگ سوریه و قرار گرفتن آنها در صف تروریست ها و به خصوص حملات علیه شهرک ارمنی نشین "کسب" در حومه لاذقیه با هماهنگی کامل دستگاه اطلاعاتی و ستاد مشترک ارتش ترکیه صورت گرفت، و اگرچه این افراد برای شناخته نشدن نقاب به چهره داشتند اما بعد که تعدادی از آنان نقاب های خود را برداشتند هویت آنان فاش شد.
منابع نظامی ترکیه نیز در گفت و گو با روزنامه ایدینلیک تاکید کردند افرادی که در حال حاضر در صف گروهک های تروریستی در سایر کشورها می جنگند در آینده خطری برای ترکیه خواهند شد.
از سوی دیگر منابع آگاه در ترکیه از پشتیبانی نظامی شرکت تجاری یکی از فرماندهان بازنشسته این کشور از گروه های تروریستی خبر می دهند. این شرکت قطعات یدکی اسلحه، سلاح سبک و هرگونه مهماتی به غیر از سلاح سنگین را برای تررویست های داعش فراهم می آورد.
ایدینلیک ماه گذشته نیز فاش کرد که دستگاه اطلاعات ترکیه به دستور دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، برای تروریست های سوریه اسلحه فرستاده است و گروه های تروریستی در دو هفته اخیر از این سلاح ها علیه واحدهای ارتش ترکیه استفاده کرده اند.



درمان تروریستهای داعش در بیمارستانهای ترکیه
چهار شنبه 28 خرداد 1393 - 13:4:35
نماینده حزب جمهوری خلق ترکیه در پارلمان نخست وزیر این کشور را به تسلیح گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق وشام" (داعش) متهم کرد و گفت: برخی از بیمارستان های دولتی ترکیه نیز پذیرای افراد مسلح زخمی شده در سوریه است.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رفیق اریلماز" اظهار داشت: عناصر شبکه القاعده به طور گسترده در ترکیه هستند.
به گفته اریلماز، یک شهروند ساکن استان "اسکندرون" با او تماس گرفته و گفته است: من نمی توانم برای عمل جراحی در بیمارستان نوبت بگیرم، زیرا این بیمارستان درحال خدمات رسانی پزشکی به عناصر افراطی است.
وی به روزنامه جمهوریت ترکیه گفت: من با چشم خودم انتقال یکی از تروریست های مجروح در سوریه به بیمارستان شهر یایلاداغ در ترکیه را شاهد بوم. این فرد در شهر کسب در ریف لاذقیه در شمال سوریه مجروح و با یک دستگاه خودرو به این بیمارستان انتقال یافت. رانندگی این خودرو را یک فرد با پوشش یونیفورم پلیس ترکیه برعهده داشت.
اریلماز خاطرنشان کرد: هیأتی از حزب جمهوری خلق ترکیه از منطقه مرزی شهر یایلاداغ - درپی حمله به شهر کسب- بازدید کرد و یکی از اهالی منطقه گفت که نیروهای ژاندارمری ترکیه یک روز قبل از حمله به شهر کسب شماری از خودروی حامل افراد (مسلح) را متوقف کرده و تلاش کردند تا آنها را بازرسی کنند؛ ولی این افراد مخالفت کردند و سپس فرمانده نیروهای ژاندارمری درپی یک تماس تلفنی- این خودروها را رفع توقیف کرد.
اریلماز به انتقال عناصر مسلح به سوریه از طریق خاک ترکیه از سه سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت که این روند را می توان به وضوح در فرودگاهها شاهد بود.
این نماینده افزود که خودش با جنگجویان چچنی سوار بر یک هواپیما از شهر استانبول به استان اسکندرون پرواز کرده است.
به گفته اریلماز، اعضای حزب جمهوری خلق در شهر الریحانیه به او گفتند که فرماندار این شهر 1500 وعده غذایی آماده کرده که برای افراد مسلح فرستاده شده است و فرمانداری هیچ توضیحی دراین باره ارایه نکرده است.
"محمد علی ادیب" اوغلو از دیگر نمایندگان حزب خلق جمهوری ترکیه نیز گفت: گروه داعش ارتباط قوی با دولت ترکیه دارد به گونه ای که نفت سرقتی خود از سوریه را می فروشد. این گروه نفت را از طریق خطوط سری به اسکندرون،غازی عنتاب، اورفا و شهر کیلیس منتقل و آن را به دولت اردوغان می فروشد و سود تقریبی 800 میلیون دلاری را از این راه به جیب می زند.
وی افزود: عناصر مسلحی که از اروپا، آسیا، روسی، چچن و سایر کشورها آمده اند، از طریق ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند و یکهزار ترک به این عناصر مسلح برای عبور از مرز و ورود به سوریه و عراق کمک می کنند، تا به سایر تروریست ها ملحق شوند. امکان ندارد که عملیات انتقال این عناصر مسلح به سوریه، بدون آگاهی نهادهای اطلاعاتی ترکیه انجام شود.


اعتراض نماینده ترکیهای به حمایت این کشور از داعش و النصره
یک شنبه 18 آبان 1393 - 13:38:0
نماینده پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه اعلام کرد : آژانس بین المللی هماهنگی و همکاری ترکیه (تیکا) از مؤسسات طرفدار گروه تروریستی داعش حمایت مالی می کند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "تورگوت دیبِک" درخواستی به دولت ترکیه برای توضیح مساله حمایت مالی تیکا از مؤسسات و مراکز طرفدار داعش ارائه کرده است.
سایت خبری " اودا تی وی" ترکیه به نقل از دیبک تأکید کرد: مؤسسه فرهنگ، آموزش و پرورش به علت حمایت از دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره بسته شده است، و دولت باید توضیح بدهد که این مؤسسه نیز در میان دیگر مؤسساتِ واقع در کوزوو از حمایت مالی تیکا برخوردار بوده است یا نَه و چه مقدار کمک مالی دریافت کرده است .
دیبک افزود : نعمان کورتولموش معاون نخست وزیری ترکیه در پاسخ به درخواست ما از اعلام اسامی مؤسساتِ برخوردار از حمایت مالی تیکا امتناع کرد تا واقعیت حمایت مالی تیکا از تعداد زیادی از مؤسساتِ طرفدار داعش و جبهه النصره فاش نشود.
نماینده حزب جمهوریخواه خلق در پارلمان اعلام کرد: نعمان اذعان می کند که 3 هزار یورو به مؤسسه فرهنگ، آموزش و پرورش و 45 هزار یورو به مؤسسه اوقاف استانبول پرداخت شده است در حالی که این دو مؤسسه از جبهه النصره و داعش حمایت می کردند و به همین دلیل بسته شدند.
"ابراهیم ایهان" نماینده پارلمانی حزب دمکراتیک خلق ترکیه نیز دیروز اعلام کرد که دولت ترکیه مردم این کشور را می کشد، ولی از داعش حمایت می کند .
داعش های ترکیه در سوریه چه می کنند؟


جمعه 9 آبان 1393 - 22:50:21
گزارش های خبری از سوریه حاکی است که فرماندهان بسیاری از گروههای زیرمجموعه داعش در شهر عین العرب را اتباع ترکیه تشکیل می دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه سعودی"الحیات"، اطلاعات واصله از طریق دو خبرنگار نزدیک به نیروهای مردمی کرد در شهرهای عین العرب و راس العین سوریه در نزدیک مرز با ترکیه حاکی است: گروه های بسیاری تحت لوای سرکردگان ترک داعش در این دو شهر سوری می جنگند.
براساس اطلاعات موجود، اتباع ترکیه حضوری برجسته در این درگیری ها دارند و بسیاری از گروه ها تحت امر سرکردگان ترک داعش می جنگند. شنود تماس های خاص سرکردگان داعش نشان می دهد که سرکردگان ترک، عملیات نظامی نیروهای خود را فرماندهی می کنند.
الحیات همچنین گزارش داد: روزنامه " تودی زمان" چاپ ترکیه که به زبان انگلیسی منتشر می شود، اخیرا تحقیقاتی را درباره فعالیت برخی از سازمان ها در ترکیه منتشر کرد که در پوشش خیریه، اقدام به جمع آوری کمک برای عناصر مسلح در سوریه و عراق می کنند.

آمریکا: داعش نفت خود را از طریق ترکیه می فروشد

جمعه 2 آبان 1393 - 10:30:24
وزارت خزانه داری آمریکا اذعان کرد که گروه تروریستی داعش محموله های نفت خود از سرقت چاههای نفت عراق و سوریه را از طریق ترکیه به فروش می رساند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیوید کوهن معاون امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری گفت: گروه داعش به طور بی سابقه از طریق منابع مختلف کسب درآمد می کند. گروه داعش متکی به پول هایی کسانی نیست که خارج از مرزها با این گروه کمک می کنند بلکه درآمد خود را از فعالیت های مجرمانه و تروریستی داخلی بدست می آورد.
وی گفت: داعش روابط ریشه داری با دلالان بازار سیاه در منطقه دارد و نفت را استخراج می کند و به قاچاقچیان سوخت می فروشد و این قاچاقچیان نفت را در بشکه های کوچک از طریق یک شبکه متنوع از راهها منتقل می کنند. براساس اطلاعات ما، داعش نفت را با قیمت های بسیار پایین به گروهی متنوعی از واسطه ها از جمله ترکیه (که این نفت را بار دیگر می فروشد) و کردها که بار دیگر آن را به ترکیه می فروشند، به فروش می رساند.
روزنامه آمریکایی "وورلد تریبیون"(W_orld Tribune) چندی پیش در گزارشی به نقل از مسوولان ترکیه که نامی از آنها برده نشد، خاطرنشان کرد: این مسوولان به پارلمان اطلاع داده اند که حدود هزار شهروند ترک در کنار گروه داعش در حال جنگ هستند.
احزاب مخالف دولت ترکیه نیز بیستم مهرماه با تظاهرات در آنکارا، تاکید کردند که ترکیه با خرید نفت قاچاق از داعش، به تروریستهای این سازمان در عراق و سوریه کمک میکند.
در این تظاهرات که توسط احزاب مخالف برگزار شد، سیاست های خصمانه دولت حزب عدالت و توسعه در قبال ملت های منطقه محکوم شد. تظاهر کنندگان علیه سیاست دولت در قبال کردهای شهر عین العرب و پشتیبانی از گروه های تروریست در سوریه به ویژه داعش، شعار دادند.
احزاب مخالف در ترکیه از حمایت تسلیحاتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از گروه داعش و سایر گروههای مسلح در سوریه و درمان مجروحان این گروهها در بیمارستانهای ترکیه سخن گفته اند.
منابع خبری عراقی نیز پیشتر از آموزش عناصر مسلح در پادگانهای ترکیه از جمله در شهر غازی عنتاب برای اعزام به سوریه و عراق خبر داده بودند.
بولنت تزجان نایب رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه اخیرا تاکید کرد که اسناد نشان دهنده خیانت حزب عدالت و توسعه به ترکیه است.
وی گفت: " رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و " احمد داود اوغلو " نخست وزیر ترکیه خواهان ارائه اسنادی شده اند که دست داشتن دولت حزب عدالت و توسعه از گروه داعش را اثبات کند و حزب خلق این اسناد را دراختیار دارد".


ترکیه توافق درباره استفاده از اینجرلیک علیه داعش را تکذیب کرد

سه شنبه 22 مهر 1393 - 12:9:38
معاون نخست وزیر ترکیه توافق درباره استفاده از پایگاه نظامی اینجرلیک علیه گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بولنت آرینچ" معاون نخست وزیر ترکیه گفت هیچ توافقی با طرفهای دیگر درباره پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در استان اضنه جنوب این کشور وجود ندارد.
وی پس از پایان نشست هیات وزیران در آنکارا در کنفرانس خبری افزود: هیچ نکته جدیدی درباره استفاده از پایگاه اینجرلیک در حملات هوایی به داعش وجود ندارد.
آرینچ خاطرنشان کرد که ترکیه در مرحله تصمیم گیری درباره آموزش و مجهز کردن جنگجویان سوری (تروریستها) است و هیچ چیز دیگری غیر از همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم وجود ندارد.
وی ادعا کرد: تمایل داریم سوری ها را آموزش بدهیم نه خارجی ها را و معتقدیم که باید از مخالفان واقعی در سوریه حمایت کنیم و مکان و امکانات و شرایط هنوز مشخص نشده است.
معاون داود اوغلو تصریح کرد آنکارا به مذاکرات خود با واشنگتن درباره تشکیل منطقه حائل امن، اتخاذ تدابیر امنیتی مشترک و پرداختن به همه نکات مهم در این زمینه به منظور جلوگیری از فعالیت های تروریستی داعش ادامه می دهد.


مُهرهای ترکیه در گذرنامه های اعضای داعش+ویدئو

چهار شنبه 30 مهر 1393 - 10:22:16
گذرنامه های بدست آمده از عناصر گروه تروریستی داعش نشان می دهد این گذرنامه ها ممهور به مهرهای دولت ترکیه است که این امر بار دیگر، دست داشتن دولت ترکیه در انتقال تروریست ها به سوریه را ثابت می کند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "دولت القانون"، یک خبرنگار به نام استوارت رامسِی در گزارشی از منطقه عین العرب درمرز سوریه با ترکیه فاش کرد: گذرنامه های اتباع خارجی که از ترکیه به سوریه رفته اند و به داعش پیوسته اند ، حاوی مُهرهای ترکیه است.
رامسی افزود: نیروهای کُردی که در منطقه رأس العین نزدیک شهر عین العرب ( شمال سوریه) با داعش می جنگند، این گذرنامه ها را به دست آورده اند و این گذرنامه ها متعلق به چند کشور است و کارت های شناسائی تعدادی از اعضای داعش نیز به دست کُردها افتاده است.
مهرهای این گذرنامه ها بار دیگر ثابت می کند که دولت ترکیه در انتقال تروریست های خارجی از خاک خود به سوریه دست دارد؛ تروریست هائی که نهایتاً به داعش می پیوندند و مرتکب هر جرم و جنایتی می شوند.
ترکیه همچنان از پیوستن به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برای جنگ با داعش امتناع می کند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه این هفته با ارسال اسلحه و مهمات برای کُردهایِ تحت محاصرۀ داعش در شهر عین العرب مخالفت کرد.



استقبال آمریکا از آموزش تروریست ها در خاک ترکیه

دو شنبه 21 مهر 1393 - 12:34:15
وزیر دفاع آمریکا از ترکیه به دلیل آموزش دادن تروریست ها تحت عنوان "مخالفان میانه رو سوریه، در خاک ترکیه تشکر کرد.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، چاک هگل از عصمت ییلماز وزیر دفاع ترکیه به علت پشتیبانی از ائتلاف ضد داعش تشکر کرد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از جان کربی سخنگوی پنتاگون گزارش داد : هگل در تماسی تلفنی از همتای تُرکیه ای خود به علت پیشنهاد دولت آنکارا مبنی بر آموزش دادن به "مخالفان میانه رو" (تروریست های فعال در سوریه) در خاک ترکیه ، تشکر کرد .
پیشتر، کاخ سفید و ریاض هم پس از اعلام تشکیل ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، از تصمیم خود برای آموزش و تسلیح تروریستها تحت عنوان "مخالفان میانه رو" در خاک عربستان، و اعزام آنان به سوریه خبر داده بودند.


اعتراض به سرقت ترکیه و داعش از نفت عراق

دو شنبه 21 مهر 1393 - 22:53:35
احزاب مخالف دولت با تظاهرات در آنکارا، تاکید کردند که ترکیه با خرید نفت قاچاق از داعش، به تروریست‌های این سازمان در عراق و سوریه کمک می‌کند.
به گزارش خبرنگار شبکه العالم در آنکارا، در این تظاهرات که توسط احزاب مخالف برگزار شد، سیاست های خصمانه دولت حزب عدالت و توسعه در قبال ملت های منطقه محکوم شد. تظاهر کنندگان علیه سیاست دولت در قبال کردهای کوبانی و همچنین پشتیبانی از گروه های تروریست در سوریه به ویژه داعش، شعار دادند.
یکی از تظاهرکنندگان در این خصوص به شبکه العالم گفت: آن چه در عین العرب (کوبانی) می گذرد، جنگ امپریالیستی ضد مردم منطقه است. ما با کردهایی که در کوبانی می جنگند همبستگی کرده و با جان و دل از آن ها پشتیبانی می کنیم.
یکی دیگر از تظاهر کنندگان گفت: سیاست های حزب عدالت و توسعه، ترکیه را به محور شر در منطقه تبدیل کرده است. سیاست های کشورمان بر اساس ایجاد فتنه های طائفه ای و مذهبی در جهت تامین منافع سیاسی استوار شده است.
احزاب مخالف دولت، با ادامه تظاهرات و اعتراضات، حمایت دولت عدالت و توسعه از تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش را محکوم و تاکید کردند که دولت ترکیه، با خرید نفت قاچاق و سرقتی داعش از کشورهای عراق و سوریه، با این گروه تروریستی همکاری می کند.
یکی از فعالان ِ تحصن کننده، در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: آن چه در سوریه می گذرد، فاجعه ایی است که گروه تروریستی داعش بر اساس بازی امپریالیست ها مرتکب می شود و هدف آن درگیر کردن ملت ها در جنگ با یکدیگر است.
یکی از دیگر از فعالان ترکیه ای به خبرنگار شبکه العالم گفت: سیاست های تخریبی دولت حزب عدالت و توسعه، به نفع هیچ یک از مردم منطقه نیست و من از دولت می خواهم از سیاست سرکوب و حمایت از تروریسم دست بکشد.
تظاهر کنندگان با تاکید بر همراهی و پشتیبانی از کشورهای منطقه در برابر توطئه های غرب، دولت ترکیه را عروسکی در دست عروسک گردانان صهیونیستی – آمریکایی دانستند.
13-12:37
26


اسناد حمایت ترکیه از داعش
سه شنبه 22 مهر 1393 - 10:49:56
حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از داشتن اسناد رسمی در خصوص حمایت حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور از گروه تروریستی داعش خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه یورت به نقل از " بولنت تزجان " نایب رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه که در نشستی مطبوعاتی در مقر شاخه این حزب دراستان آیدین سخن می گفت، تأکید کرد: " رجب طيب اردوغان رئیس جمهور و " احمد داود اوغلو " نخست وزیر ترکیه خواهان ارائه اسنادی شده اند که دست داشتن دولت حزب عدالت و توسعه از گروه داعش را اثبات کند و حزب خلق این اسناد را دراختیار دارد".
تزجان تاکید کرد که این اسناد نشان دهنده خیانت حزب عدالت و توسعه به ترکیه است.
وی افزود " دولت حزب عدالت و توسعه همه تلاش خود را برای تبدیل کردن ترکیه به بخشی از بحران درخاورمیانه به کار گرفته و متاسفانه موفق شده است که ترکیه را به جهنم خاورمیانه تبدیل کند، به گونه ای که طی حوادثی که هفته گذشته در ترکیه روی داد، 40 نفر از جمله عده ای از نیروهای پلیس کشته شدند".
تزجان به صورتجلسه ای از تحقیقات و بازجویی ها اشاره کرد که دربردارنده اظهارات "عزيز تاكجی" دادستان کل ترکیه است که بعد از ابلاغ گزارش هایی درخصوص حمل سلاح و مهمات توسط کامیون ها برای گروه های تروریستی در سوریه ، اجازه بازرسی کامیون های سرویس های اطلاعاتی ترکیه را در شهر" اضنه" صادر و اعلام کرد که این سندی رسمی از خیانت حزب عدالت و توسعه ترکیه به کشور است.
تزجان به توقیف کامیون های حامل سلاح در منطقه کرکخان از توابع اسکندرون بعد از ابلاغ گزارش هایی درخصوص حمل سلاح برای گروه های تندروی تروریستی در سوریه اشاره کرد و گفت که استاندار و وزیر کشور و نخست وزیر به بهانه اینکه این کامیون ها وابسته به سرویس های اطلاعاتی هستند، برای توقف بازرسی آن ها وارد عمل شده اند.
وی همچنین به توقیف کامیون ها در شهر اضنه بعد از دریافت گزارش های مبنی بر حمل سلاح برای القاعده و دیگر گروه های تروریستی بعد از گذشت 19 روز از توقیف کامیون ها در منطقه کرکخان اشاره کرد.
تزجان خطاب به نخست وزیر ترکیه که خواهان ارائه اسناد از سوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه برای اثبات حمایت دولت وی از گروه داعش و تجهیز القاعده به سلاح شده بود ، گفت تصمیم دادستانی کل در اضنه برای توقیف و بازرسی خودروهای حامل سلاح ، خود اسناد رسمی است.
گروه تروریستی داعش کمک ها و تسهیلات بسیاری را از طرف دولت حزب عدالت و توسعه دریافت می کند، این حزب اراضی ترکیه را به مقر وگذرگاهی برای عبور گروه های مسلح تروریستی به سوریه تبدیل کرده است و از آنان حمایت نظامی وپزشکی می کند و همین مساله موجب خشم و تظاهرات مردم ترکیه منجر شد که با سرکوب وحشیانه از سوی نیروهای امنیتی اردوغان مواجه شد که به کشته شدن ده ها نفر از تظاهرکنندگان منجر گردید.
مسؤولان سابق ترکیه هشدار داده اند که آموزش تروریست ها در اراضی ترکیه ، اقدامی خطرناک است که می تواند این کشور را به عرصه جنگ تبدیل کند.
"حکمت چتين" وزیر خارجه پیشین ترکیه، موافقت دولت عدالت و توسعه ترکیه با آموزش و تجهیز گروه های تروریستی تحت عنوان "مخالفان میانه روی سوریه " را با نظارت نیروهای ترکیه، مساله ای بسیار خطرناک توصیف کرد.
چتين درگفتگو با روزنامه جمهوریت گفت: گروه های تروریستی که در ترکیه آموزش داده می شوند و مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می گیرند، مشخص نیست که در آینده در کنار چه طرف هایی قرار خواهند گرفت.
وی افزود " تروریست هایی که آنکارا درگذشته از آنان حمایت کرده بود، به تشکیلات القاعده و جبهه النصره وابسته به آن پیوسته اند".
" ناجی باشتبه " سرلشکر بازنشسته ارتش ترکیه نیز آموزش گروه های تروریستی از سوی نیروهای مسلح ترکیه را اقدامی نامناسب خواند و گفت گروه های مسلح در سوریه که خود را میانه رو می دانند، بعد از آموزش دیدن به عناصری وحشی تبدیل می شوند.



چراغ سبز ترکیه به آمریکا برای استفاده از پایگاه‌های هوایی


دو شنبه 21 مهر 1393 - 10:13:51
ترکیه با استفاده آمریکا از پایگاه های هوایی این کشور جهت عملیات در سوریه موافقت کرد.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از پایگاه های هوایی ترکیه که آمریکا خواستار استفاده از آن برای عملیات در سوریه شده است، اینجرلیک نام دارد که در جنوب این کشور قرار دارد.
منبعی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد : جزئیات مربوط به استفاده آمریکا از پایگاه های هوایی ترکیه همچنان بررسی می شود .
آمریکا از مدتها قبل از پایگاه هوایی اینجرلیک استفاده می کند، و بیش از هزار و 500 نظامی آمریکایی دراین پایگاه مستقر هستند .
جنگنده های آمریکا همچنان از پایگاه هایی در امارات ، کویت و قطر برای بمباران مواضع داعش به پرواز درمی آیند، و جنگده هایی نیز در اردن مستقر هستند؛ زیرا آمریکا با اردن توافقنامه ای برای استفاده از پایگاه های نظامی این کشور امضا کرده است .

ترکیه در آتشی که خود برافروخته، میسوزد؟

یک شنبه 20 مهر 1393 - 22:43:21
صدها کُرد در شهر استانبول و دیگر شهرهای این کشور در اعتراض به حمایت دولت ترکیه از داعش در حمله به شهر کُردنشین عین العرب سوریه، تظاهرات کردند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یاسین مِرت گولر مسئول اتحادیه جوانان تُرک در آنکارا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تروریسم منطقه ما ساخته آمریکا و اسرائیل است و دولت عدالت و توسعه ترکیه نیز همدست آمریکا و اسرائیل است.
یاسین افزود : مخالفت ما با دولت ترکیه به معنای دفاع از ملل منطقه است.
شوله پِرینچِک نایب رئیس حزب کار ترکیه نیز در مصاحبه با العالم گفت: دولت ترکیه نمی تواند آتشی را که در این کشور برافروخته شده است ، خاموش کند زیرا دولت از تروریسم در منطقه حمایت می کند و ترکیه را به دشمن همسایگانش تبدیل کرده است و سیاست های اشتباه دولت آنکارا هم اکنون گریبانش را گرفته است.
فیض الله اوزتورک مسئول حزب کار در آنکارا نیز به العالم گفت: افرادی که ارتش ترکیه را به مداخله نظامی در سوریه تحریک می کنند، درپی تجزیه سوریه هستند. ما ملت ترکیه از تمامیت ارضی و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم مبارزه ای که به نفع ملل منطقه نیز است.
احزاب مخالف ترکیه با هرگونه حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست های فعال در سوریه مخالفت می کنند. حزب کار ترکیه تظاهراتی را با عنوان "با هم ضد تروریسم ... با هم برای صلح" برگزار کرد و دولت آنکارا را به حمایت از داعش متهم و اعلام کرد که توطئه آمریکا برای تجزیه سوریه به شکست خواهد انجامید.
12-10:45



کارشناس سوری در گفت وگو با العالم تشریح کرد:
نقش ترکیه و ائتلاف آمریکا در قتلعام کردهای کوبانی


جمعه 18 مه
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
تجاوز ترکیه به شمال سوریه درواقع به خاطر سرپوش گذاشتن جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی خودش درمدت 9 سال درجنگ سوریه است. ترکیه شریک جرم جنایت های تروریست ها درسوریه است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: