کد خبر: ۸۲۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
تعداد بازدید: ۲۷۶
بعد از مدت‌ها بالاخره تاریخ انتشار اولین آلبوم موسیقی اصیل ایرانی با دو خواننده مشخص شد.
آلبوم مشترک «شجریان» و «قربانی» منتشر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از موسیقی ما ،شنیده‌های حکایت از آن دارد که آلبوم مشترک «همایون شجریان» و «علیرضا قربانی» با آهنگسازی «مهیار علیزاده» نیمه اول آبان منتشر می‌شود. گمانه‌زنی‌های جدید از آن جایی بیشتر قوت می‌گیرد که ظاهراً علیرضا قربانی و همایون شجریان برنامه‌های شخصی خود را طوری هماهنگ کرده‌اند که اولین اتفاق خبری آنها پس از ماه صفر، انتشار این آلبوم باشد. در این آلبوم قربانی و شجریان با موسیقی مهیار علیزاده در تجربه‌ای متفاوت کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و شعر «افسانه» نیما یوشیج را با یکدیگر هم‌خوانی کرده‌اند.

پروژه در ژانر موسیقی ارکسترال است و پروسه‌ی انتخاب اشعار با مشورتِ خوانندگان اثر و ساخت موسیقی و ضبطِ آن حدود یک سال طول کشیده است. یک بخش از این اثر بر روی ابیاتی از «نیما یوشیج» تالیف شده است و بخش دیگر، قطعاتی را با اشعار احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی شامل می‌شود.

ضبط ارکس‌تر کاملاً به صورت آنسامبل صورت گرفته و قسمت اعظم موسیقی در استودیوی تلویزیون کشور چک و همراه با ارکس‌تر فیلارمونیک متروپولیتن پراگ انجام شده است. قسمتی از آن نیز در ایران توسط آنسامبل موسیقی معاصر ایرانی به سرپرستی «مهیار علیزاده» و به صورت مشترک در استودیوی ترانه و استودیوی کنگان (کرگدن) ضبط شده‌اند. همچنین گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو عهده‌دار بخش‌های کُر مجموعه بوده‌اند.

از آن جا که این اتفاق، یعنی همکاری دو خواننده بزرگ کلاسیک در قالب اجرای یک آلبوم مشترک، در طول تاریخ موسیقی کشور بی‌سابقه است، انتشار این اثر اتفاقِ مهمی به حساب می‌آید. اما هنوز عوامل اصلی آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی، تاریخ دقیقی را درباره انتشار عنوان نکرده‌اند و باید دید طلسم شنیده‌شدن این آلبوم چه زمانی می‌‌شکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: