کد خبر: ۸۲۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۱۸۶
یک نماینده مجلس گفت: نباید هرچیز با فکر ما تطابق ندارد، باطل بپنداریم چرا که صحنه بین المللی عرصه تعامل و استفاده از فرصت ها بوده در غیر این صورت، فرصت ها به تهدید می گرایند.
نباید هرآنچه با فکر ما تطابق ندارد را باطل بپنداریم/ تریبون‌داران سیاسی و مذهبی پاکیزه سخن بگویند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی نجفی خوشرودی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مردم انتظار بیشتری از مجلس داشتند، گفت: فارغ از برخی اقدامات تخریبی علیه مجلس که بدون تردید هیچ نسبتی با مصالح کشور و موازین اخلاقی ندارد، این حق مردم است که نتایج عملی و محسوس از کارکرد پارلمان برای حل مسائل و مشکلات متعدد را ببینند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: البته همگان ساختار قانونی کشور را می شناسند ولیکن محدودیت ها و دست اندازی به حوزه اختیارات و جایگاه مجلس قطعا به نفع کشور نیست و همه باید ارزش های قانون اساسی را پاس بدارند که حفظ امید مردم از طریق ارتقای کارآمدی نظام و امید به تحولات مثبت در پرتوی انتخابات و استفاده موثر از مشارکت سیاسی حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه به هر حال اتوبان اصلاح کشور باید از وسط مجلس عبور کند، عنوان کرد: در این راستا از شفافیت آرای نمایندگان و فعالیت سایر مراکز و رویکرد مبارزه با فساد رئیس قوه قضاییه استقبال می کنیم؛ همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند اقدامات بدون تبعیض و بدون مچ گیری در این مسیر، به تقویت اعتماد عمومی و تأمین حقوق عمومی کمک خواهد کرد.

نجفی خوشرودی همچنین با بیان اینکه مقابله با انباشت فساد و رانت و تبعیض همچنین از مسیر تقویت و توسعه آزادی های مدنی می گذرد، اظهار داشت: این امر مستلزم حمایت و اهتمام قاطع قوای سه گانه است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ما محدودیت ها و چالش های پیدا و پنهان دولت را درک می کنیم اما مردم انتظار دارند که دولت با تحرک بیشتری برای حل مسائل و مشکلات آنها بکوشد به ویژه با نظرداشت آسیب های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی و نابسامانی های اداری، حمایت های اجتماعی از مردم حائز اهمیت است.

وی همچنین با بیان اینکه ایستادگی و مقابله با فشارهای بین المللی، نیازمند بهبود اقتصاد و معیشت است، ابراز داشت: نمی توان در اتاق های دربسته نشست و با امکانات کافی زندگی کرد و مردمی که از صبح تا شب نگران لقمه ای حلال هستند و یا از بیکاری فرزندانشان خسته و افسرده هستند، به صبر و ایستادگی دعوت کرد؛ آیا اضطراب و دغدغه روزمره خانواده ها برای جوانان تحصیل کرده بیکار را درک می کنید و آیا موجب نگرانی نیست؟

نجفی خوشرودی ادامه داد: آیا برخی کمبودها در تأمین نیازمندی های ضروری بهداشت و درمانی قابل احساس هست؟ با محدودیت، بی اعتمادی، ناامیدی، مشکلات اقتصادی به ویژه بیکاری جوانان و فشارهای بین المللی نمی توان انتظار وضعیت عادی را داشت و این مسائل نافی وحدت و همبستگی برای مقابله با زیاده خواهی بیگانگان نیست و همزمان مستلزم تغییر نگاه در عرصه داخلی و خارجی است و نباید هرچیز با فکر ما تطابق ندارد، باطل بپنداریم چرا که صحنه بین المللی عرصه تعامل و استفاده از فرصت ها بوده در غیر این صورت، فرصت ها به تهدید می گرایند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با تأکید بر اینکه تریبون داران سیاسی و مذهبی باید پاکیزه سخن بگویند، عنوان کرد: آن تریبونی که در دست شماست متعلق به همه مردم بوده و ابزاری برای تسویه حساب های فردی و سیاسی نیست بلکه فرصتی برای خدمت بی منت به مردم، مجالی برای تزکیه نفس، ترویج معنویت و فرهنگ والای اسلام رحمانی است؛ باور کنید مردم سخنان منطقی و معقول را بیشتر می پسندند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایطی سال تحصیلی جدید آغاز شده که همچنان فرهنگیان با مشکلات جدی اداری و معیشتی مواجه هستند، عنوان کرد: چه طرح و برنامه جدی برای حل این مشکلات در دستور کار قرار دارد؛ از رتبه بندی تا مشکلات کمبود نیروی انسانی.

نجفی خوشرودی در ادامه افزود: با توجه به الحاق قریب الوقوع ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، طراحی سازوکارهای لازم از سوی مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان مازندران برای بهره برداری از این موقعیت، مورد تأکید است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان بابل با شکوفه های سفید بهارنارنج و آب و هوای همیشه معتدل خود که در میان دریا و کوه محصور است، مردمان آرام و استوار در اندیشه، دانش، ایمان و فرهنگ دارد؛ اگرچه این شهرستان از سرسبزی جنگل و دشت برخوردار است اما بر آسمان امید مردمانش ابرهای خاکستری مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان جولان می دهد.

نجفی خوشرودی ادامه داد: جنگل های سرسبز بخش های بابل از هجوم زباله سیاه پوش است و دشت های سبز شالیزارش و برخی مناطق دیگر بر اثر واردات بی رویه برنج خارجی، محروم بوده و دریای نیلگون خزر از کابوس طرح های غیرعلمی انتقال آب، ناآرام است و جاده های ناایمن بزرگ ترین شهرستان استان مازندران بوی خون می دهد و آیا باورتان می شود که بخش های قابل توجهی از این شهرستان از آب شرب سالم و کافی برخوردار نیست؟

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه با طرح این پرسش که چرا به وعده ها درباره تصفیه خانه آب عمل نشده است، بیان داشت: مردم شایسته زندگی بهتر هستند پس سیاست داخلی و خارجی باید در خدمت توسعه و آسایش مردم و کشور باشد.

وی در ادامه با بیان درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان ذیربط برای ممانعت از ایجاد محدودیت های فراقانونی برای برگزاری کنسرت موسیقی در شهرستان بابل، اظهار داشت: در شهرستانی که مهد تولد و پرورش چهره های فرهنگی و هنری همچون استاد آقاجانیان، استاد نصراللهی، استاد فراست، استاد انوشه، زنده استاد قنبری و ده ها نفر از بزرگان فرهنگ و هنر است، این محدودیت های سلیقه ای و خودخواسته که هیچ نسبتی با قانون ندارد، بی احترامی به اهالی این شهرستان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم وزارت علوم در تعیین تکلیف زمین دونه سر و پیشنهاد راه اندازی شهرک زیستی یا پردیس پارک علم و فناوری در آن و تبدیل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دانشگاه بین المللی و اهتمام معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور جهت تقویت مرکز نوآوری و فناوری مازندران واقع در شهرستان بابل مورد تأکید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: