کد خبر: ۸۲۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید: ۲۴۱
یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز دوشنبه سامانه بارشی در جنوب کشور با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد و در پاره‌ای از مناطق هرمزگان، کرمان، جنوب و جنوب شرق فارس، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، دریای عمان، تنگه هرمز و بخش های شرقی و مرکزی خلیج فارس در ساعات عصر و شب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهند داشت.
هواشناسی: بارش باران در جنوب کشور با شدت کمتری ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرداغ، یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز دوشنبه سامانه بارشی در جنوب کشور با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد و در پاره‌ای از مناطق هرمزگان، کرمان، جنوب و جنوب شرق فارس، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، دریای عمان، تنگه هرمز و بخش های شرقی و مرکزی خلیج فارس در ساعات عصر و شب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهند داشت.

«امین حسین نقشینه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام این خبر ادامه داد: از بعدازظهر امروز دوشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، افزایش ابر، افت دما و وزش باد را در سواحل شمال کشور و بارندگی را در بخش‌های غربی سواحل پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: سه شنبه از مقدار این بارش‌ها کاسته خواهد شد و سامانه جنوبی با شدت ضعیفی فعالیت خود را ادامه می‌دهد طوریکه در بخش‌هایی از استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، بوشهر و بخش‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان بارندگی ایجاد خواهد کرد. برای ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز در روز سه شنبه انتظار رگبار پراکنده داریم.

نقشینه ادامه داد: بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه با تقویت جریان‌های شمالی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تشدید خواهد شد و استان‌های ساحلی خزر بارش باران خواهند داشت. تنگه هرمز و بخش‌های شرق و مرکزی خلیج فارس و غرب دریای عمان نیز امروز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: تهران امروز و فردا آسمانی صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد را خواهد داشت؛ امروز احتمالا سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در تهران افزایش خواهد یافت.

بیشینه دمای تهران امروز و فردا در مهرآباد ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در شمیرانات ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است؛ چهارشنبه دمای هوای تهران دو درجه افزایش می‌یابد و در روز پنجشنبه با سه درجه کاهش دما در تهران مواجه خواهیم بود.

نقشینه خاطرنشان کرد که خنک‌ترین دما را امروز صبح زنجان با دمای ۵ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین دما را دیروز اهواز با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: