کد خبر: ۸۲۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۷۹
نطق های میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی با مباحثی پیرامون مسئولان پاسپورتی، مسئولان کهن سال، مرزنشینان و ... همراه بود.
آقای روحانی، جانسون را به خوزستان دعوت کنید
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین ، نطق های میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی با مباحثی پیرامون مسئولان پاسپورتی، مسئولان کهن سال، مرزنشینان و ... همراه بود.

هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در بخشی از نطق میان دستور خود خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی در جلسه‌ای که با نخست وزیر انگلیس داشتید، وی گفت که به گلاسگو بیایید تا جلسه‌ای داشته باشیم. همان جایی که شما درس خوانده‌اید اما شما در پاسخ به وی خندیدید. اگر به جای شما بودم از آنها دعوت می‌کردم تا به خوزستان و مسجد سلیمان بیایند، جایی که نفت آن موجب توسعه اروپا شد. دعوت می‌کردم در بوشهر جلسه‌ای بگذاریم که رئیس‌علی دلواری با شما جنگید.

به نوشته خانه ملت، خادمی تصریح کرد: نتیجه عملکرد همه دولتمردان گذشته جز فقر، بدبختی، بیکاری، فساد اقتصادی، از دست رفتن منابع زیرزمینی، کاهش ارزش پول ملی، ناامنی، رانت، به وجود آمدن دو طبقه ثروتمند و فقیر، به وجود آمدن قشری تازه به دوران رسیده و از بین رفتن اعتماد چیز دیگری نبوده است. چرا کشوری با 8 درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان را به چنین روزی انداخته‌اید؟

وی گفت: سران نظام باید شفاف بگویید که آیا فرزندانتان هم‌اکنون در آمریکا، انگلیس و کانادا هستند؟ اگر نیستند چرا اعلام نمی‌کنید؟ آیا نگران دادن اطلاعات کشور به بیگانگان نیستید؟ چطور در این شرایط می‌خواهید با آمریکا و انگلیس مبارزه کنید؟ اکثر مشکلات ما از آمریکای خبیث نیست. حضرت امام(ره) نیز فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». وای به حال مردمی که توسعه کشور را منوط به روی کار آمدن رئیس‌جمهوری در کشور دیگر بدانند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، تصریح کرد: مشکلات کشور از خود ما، ناکارآمدی مسئولان، فساد اقتصادی، عدم جدی بودن در کار، نداشتن برنامه و عدم نظارت مجلس بر امور اجرایی است، ما باید به فکر فرزندان کشور باید باشیم. مسئولان باید لحظه‌ای درنگ کنند تا شناختی از خود، کشور و جهان اطراف پیدا کنند.

مصری: حقوق گردن کلفت‌ها را اجرا نکنید

عبدالرضا مصری نیز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت عصر گفت: در قانون بودجه دو محل برای حقوق محرومین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته بودیم. یک ردیف آن مربوط به ردیف عادی بودجه بود و ردیف دیگر قرار بود از محل یارانه‌ها با ارجاع به تبصره ۱۴ در نظر گرفته شود. همکاران کمیسیون تلفیق در مجلس به یاد دارند که وقتی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق محرومین در کمیسیون بیان شد نماینده دولت و سازمان‌های مختلف فرمودند که ما این ۲۰ درصد را لحاظ کرده‌ایم. ما نیز اعتماد کردیم و پذیرفتیم.

مصری ضمن انتقاد از حقوق‌های نامتعارف اظهار کرد: کدام سفره‌های رنگین، سفره‌های محرومین را خالی کرده‌اند؟ چرا حقوق من نماینده، وزرا و وکلا را کم نمی‌کنید؟ هفت ماه پیگیری کرده‌ایم. من به رئیس مجلس نامه نوشتم، نامه به آقای نوبخت ارجاع داده شده است. تو را به خدا به داد محرومین برسید. اگر محرومین حقشان را نگیرند فلسفه وجودی ما در مجلس کجاست؟ برای چه کسی فریاد می‌زنیم و وقت می‌گذرانیم؟


بنا بر گزارش ایسنا، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد هزینه‌های یک زندگی اعم از خوراک و پوشاک و مسکن گفت: این پول‌هایی که ما در قانون می‌گذاریم به کجا می‌رود؟ از تمام مسئولانی که در اعاده حق محروم‌ترین قشر جامعه کوتاهی کردند به مقام معظم رهبری شکایت می‌کنم. ما که نتوانستیم حق آنها را بگیریم. چه کسی می‌خواهد حق بچه‌های یتیم را بگیرد؟ من هیچ وقت نمی‌خواستم نطق کنم اما این محرومان لابی، گروه سیاسی و حزب ندارند. نباید اجازه دهیم که یک روز حقوق آنها عقب بیفتد. امام خمینی (ره) گفت: کسانی که در طول تاریخ محرومیت کشیده‌اند نباید در جمهوری اسلامی محروم باشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان ضمن انتقاد از انتخابی اجرا شدن قوانین گفت: دولت عنایت داشته باشد و قوانین مصوب را اجرا کند. قانون میوه فروشی نیست که هر کدام را خواستیم اجرا کنیم و هر کدام را که نخواستیم کنار بگذاریم. اگر می‌خواهید حقوق قشری را اجرا نکنید حقوق گردن کلفت‌ها را اجرا نکنید.

رحیمی جهان آبادی: مرز برای مرزنشینان جز مصیبت چیز دیگری نداشته است

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام نیز در نطق میان دستور خود گفت: مرز برای مرزنشینان جز نخوت و جز مصیبت چیز دیگری نداشته، دود مرز به چشم ما است و پول آن به جیب کسانی است که در مرز ساکن نیستند. برای وضعیت مرزها و بیکاری مستضعفین مرزنشین اقدام لازم انجام شود.

بنا بر گزارش ایسنا، وی افزود: مرزنشینی یعنی حفاظت از این کشور زمانی که مرز نشینان شرایط مناسبی برای معاش نداشته باشند هم ناامنی در مرزها و هم پدیده قاچاق گسترش پیدا می‌کند. دولت و مسئولین باید به صورت ویژه به مناطق مرزی توجه کنند.

فیضی: باید قبل از مردم سفره من و شما در تمام سطوح مدیریتی کوچک شود

محمد فیضی دیگر نماینده‌ای بود که برای ایراد نطق خود پشت تریبون رفت. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در شب گذشته در صفحه اینستاگرامی خود از مردم پرسیدم که امروز درباره چه مواردی صحبت کنم. کامنت‌های مردم در خصوص مشکلات و مطالبات آنها عرق شرم را بر پیشانی یک انسان منصف می‌نشاند.

اختلافات طبقاتی مشکلات معیشتی و اشتغال، تبعیض‌های ناروا در مورد پرستاران، بی توجهی به سقف کارانه پرستاران، بی عدالتی در توزیع استخدامی آنها، مشکلات بهورزان، مشکل کارکنان قراردادی، مشکلات شوراهای حل اختلاف، تبعیض در حقوق کارکنان، چرایی ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها، مشکلات بیمه بازنشستگان، توجه به حقوق اقوام و آموزش زبان مادری، کاهش سهمیه‌ها در کنکور سراسری لزوم اصلاحات در ساختار اداری، استفاده از جوانان در دولت و استفاده از آنها در اداره کشور از مواردی است که این مطالبات را در بر می‌گیرد.

به نوشته ایسنا، وی افزود: وزراء در بودجه سال ۹۹ باید به اینگونه موارد توجه کنند. بخشنامه بودجه ۹۹ ابلاغ شده و آثار آن در زندگی مردم ملاحظه خواهد شد. ما اکنون شاهد شدیدترین تحریم‌ها در این چند ساله هستیم. در کنار عادت زیبانویسی سه گروه در این بخشنامه مورد نظر قرار گرفتند. گروه نخست مردم هستند که گویا بهبود زندگی آنها از طریق فشار به خودشان است و راه حل دیگری ندارد.

دولت‌های مختلف نیز همین طریق را پیش گرفته‌اند. در این بخشنامه از طریق بازی با الفاظ و با پی بردن به حساسیت مردم به جای افزایش قیمت‌های حامل انرژی از واژه ظاهرا مبهم و کمرشکن کاهش یارانه‌های واهی انرژی سخن برده شده، اگر قرار است سفره مردم کوچک شود باید قبل از آن سفره من و شما در تمام سطوح مدیریتی کوچک شود. استفاده عادلانه از تمامی فرزندان شایسته همه اقوام نیز در کشور توسط مردم لمس شود.

حسن بیگی: جا دارد که بعضی از آقایان استعفا دهند تا دست مقام معظم رهبری را باز کنند

ابوالفضل حسن بیگی نیز در نطق خود در رابطه با ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانگرایی باید در داخل کشور انجام شود، گفت: متاسفانه این روزها شاهدیم تعداد بسیاری از عناصر سن کهن دارند و در این سن کهن چندین مسئولیت را در کشور بر عهده دارند. اطلاع داریم حوزه‌های علمیه بالغ بر ۵ هزار نفر جمعیت جوان و طلبه فاضل و مجتهد تربیت کرده‌اند که همگی با انگیزه هستند و امروز جا دارد که بعضی از این آقایان استعفا دهند تا هم دست مقام معظم رهبری را باز کنند و هم در جاهای دیگری که هستند راه برای جوانان، دانشمندان و ولایتمدارها باز شود.

به نوشته ایسنا، نماینده مردم دامغان ضمن تشکر از دولت و رئیس جمهور گفت: سپاسگزارم که در صحن سازمان ملل با صدای رسا صدای بلند ملت را به گوش جهانیان رساند و اعلام کرد که جایگاه فقاهت و مرجعیت از سازمان ملل بالاتر است زیرا حکم شرعی بالاتر از همه حکم‌هاست. همچنین در این زمینه شاهدیم که جهان و ملت‌ها پذیرفتند که حکم مرجعیت حکم قابل تغییر نیست و جمهوری اسلامی به دنبال بمب اتمی نبوده و به دنبال استفاده صلح آمیز می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
1 - نباید به کشورهایی که علیه ما رأی می‌دهند مذاکره کنیم.
2 - نباید به کشورهایی که علیه ما رأی می‌دهند گفت وگو کنیم.
3 - نباید به کشورهایی که علیه ما رأی می‌دهند همکاری کنیم.
4 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی صدام و گروهک تروریستی منافقین هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
5 - نباید به کشورهایی که علیه ما با همدستی صدام ازسلاح های شیمیایی استفاده کردند مذاکره، گفت وگو وهمکاری کنیم.
6 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
7 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی تروریسم هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
8 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی القاعده هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
10 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی تروریست های داعش هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
11 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی گروه های تروریستی هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
12 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی تروریست های منطقه خاورمیانه و سراسرجهان هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
13 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی حمله تروریستی درایران هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
14 - نباید به کشورهایی که حامیان اصلی حادثه تروریستی تهران، شرق ایران، اهواز، چابهار و... هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
15 - نباید به کشورهایی که دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
16 - نباید به کشورهایی که دشمنان درجه یک ملت یران هستند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
17 - نباید به کشورهایی که درامورداخلی ایران دخالت می کنند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
18 - نباید به کشورهایی که ملت ایران تحریم و تهدید می کنند مذاکره، گفت وگو و همکاری کنیم.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
مردم دنیا باید نگران تسلیحات هسته ای آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک باشد.
زمان خلح سلاح اتمی آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار شماره یک فرار رسیده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: