کد خبر: ۸۲۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
تعداد بازدید: ۲۵۱
مرادی در نطق میان دستور:
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار رسیدگی وزارت کشور به وضعیت سخت کارگران غرفه‌های میوه و تره بار استان تهران شد.
امکانات جوانان شاغل در میادین میوه و تره بار در حد اردوگاه آوارگان جنگی است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی‌محمد مرادی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه، ۱۴ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه اگر تمام دنیا دشمن شما شوند نمی توانند کاری کنند اما نفس شما به راحتی شما را از پای در می آورد، گفت: پس باید نفس خود را مهار کرده و جهاد اکبر را آغاز کنیم و توصیه بنده این است که به فرمایش پیامبر (صلی الله علیه و آله) عمل و دشمنان این کشور را مأیوس کنیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شاخص فلاکت یکی از شاخص های مهم است که تأثیر خود را بر رفاه و جنایت در جامعه می گذارد، گفت: با بررسی های آماری منتشر شده می بینیم که استان کردستان در آخرین رده نسبت به استان های دیگر قرار دارد و این استانی است که صاحب بهترین زمین های کشاورزی و معادن سنگ های تزیینی و طلا است اما همواره بالاترین نرخ تورم و بیکاری را در آن شاهد هستیم.

وی در ادامه خطاب به روحانی بیان داشت: استان کردستان به خصوص شهرهای قروه و دهگلان بیشترین حمایت را از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری داشته است و این رسم قدردانی نیست که ما را مفتخر به دریافت بالاترین شاخص فلاکت در کشور کنید و این انتظار را از شما داشتیم که رسیدگی به مشکلات کردستان را در اولویت قرار دهید.

مرادی در ادامه با بیان اینکه کردستان از نظر بیکاری و تورم در وضعیت نابسامانی قرار دارد، عنوان کرد: یکی از برنامه های مهمی که جهت رفع معضل بیکاری جوانان شهرستان های قروه و دهگلان در نظر گرفته شد، پروژه مجتمع زنجیره ای فولاد بود که تلاش های بسیاری در سال های اخیر جهت ایجاد بستر مناسب برای احداث آن انجام دادیم و در نهایت در سال ۹۷ خبر کنلگ زنی این کارخانه باعث خوشحالی و امیدواری جوانان کردستان شد اما به علت بی توجهی و اهمیت ندادن به اشتغال جوانان، گام دیگری جهت پیشرفت آن برداشته نشد لذا به وزیر صنعت و معدن تذکر می دهم در صورت عملیاتی نشدن این پروژه، وضعیت کردستان از لحاظ اعتماد به دولت تدبیر و امید وخیم تر می شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کردستان همچنین با بیان اینکه با توجه به آمار بیکاری بالای استان کردستان جوانان این خطه با هزاران امید وارد تهران می شوند، اظهار داشت: آنها یا کارگر روزمزد می شوند و یا به غرفه های سازمان میوه و تره بار پناه می برند که این سازمان نیز در بسیاری از جایگاه ها کمترین امکانات را برای آنها فراهم کرده و به جرأت می توان گفت این امکانات در حد اردوگاه آوارگان جنگی است اما متأسفانه مجبور هستند برای ادامه زندگی خود و خانواده شان، این وضع را تحمل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه به جرأت می توانم بگویم جوانان مورد استثمار قرار می گیرند، عنوان کرد: مگر ممکن است کسی در بدترین شرایط معیشتی زندگی کند و از طرف دیگر با پایین ترین حقوق و کار ۱۴ ساعت در روز، بدون تعطیلی به مردم خدمت کند.

مرادی ادامه داد: اخیرا نیز به اجاره کنندگان غرفه ها اعلام شده که باید در کنار هزینه ها و اجاره های بالا، درصدی از فروش خود را نیز تحت عنوان مالیات پرداخت کنند در حالی که بر اساس قوانین نه تنها نیاز به پرداخت مالیات نبود بلکه هزینه های آب، برق و گاز آنها نیز باید رایگان باشد اما در اقدامی کاملا غیرقانونی به این زحمتکشان اعلام شد که باید بابت سال های گذشته نیز مالیات های سنگین بپردازند در غیر این صورت با آنها برخورد می شود و وقتی اعتراض کردند به آنها هشدار داده شد که مسأله را امنیتی نکنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس اداره امور مالیاتی گفت: از همین تریبون تذکر می دهم که هرچه سریع تر به این قضیه رسیدگی شود که افراد بابت سال های گذشته و بدون هیچ منطقی مبلغی بابت مالیات نپردازند همچنین به وزیر کشور تذکر می دهم به وضعیت سخت جوانان شاغل در میادین میوه و تره بار رسیدگی کند و چرا باید در هیأت مدیره این سازمان افرادی با تحصیلات کاملا غیرمرتبط وجود داشته باشند و آن هم با داشتن شغل های همزمان در حالی که جوانان متخصص کم نداریم.

وی در ادامه خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: کدام منطق قبول می کند که استان کردستان ۳۳ سد داشته باشد اما مردم شهرستان های قروه و دهگلان از نعمت آب شرب محروم باشند و هر ماه شاهد درگیری بر سر آب باشیم. چرا باید در این شهرستان ها که با خطر فرونشست زمین مواجه هستیم، جهت تأمین آب شرب مجبور شویم چند حلقه چاه حفر کرده و سفره های زیرزمینی را نابود کنیم در حالی که رویای انتقال آب را در سر می پرورانیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد زمین های کردستان آبی است در حالی که میانگین کشور ۴۷ درصد بوده و فاصله زیادی دارد لذا هشدار می دهیم باید زمین های آبی کردستان به میانگین کشوری برسد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: