کد خبر: ۸۲۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۳۹۸
نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس از عدم انجام اقدام مقابله ‌گرانه و پیشگیرانه از سوی ظریف در رابطه با حملات تروریستی در حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد.
انتقاد نماینده خاش از کوتاهی در انجام اقدام مقابله‌گرانه در رابطه با حملات تروریستی

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی کرد نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه،۱۴ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور را در خصوص اینکه چرا با کشورهای همسایه شرق و جنوبی شرقی ایران، دیپلماسی پایدار ندارید؟ به شرح زیر قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر ظریف؛

رئیس دیپلماسی کشور و وزیر امور خارجه

با سلام و احترام

به شخصیت علمی و سیاسی حضرتعالی ادای احترام می‌کنم و از زحمات طاقت فرسای شما در موضوع هسته‌ای کشور (۱+۵) به عنوان خدمتگزار وسیع‌ترین حوزه انتخابیه و نماینده مردم شریف و فهیم شهرستان‌های مرزی میرجاوه، خاش و بخش‌های کورین و نصرت آباد خدمتتان عرض می‌کنم که این شهرستان‌ها، طولانی‌ترین مرز شرق و جنوب شرقی کشور با کشور همسایه پاکستان را دارا هستم و استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مرز خاکی با پاکستان دارد و حوزه انتخابیه بنده حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز خاکی با پاکستان دارد و تاکنون چندین حادثه تروریستی و تعارضی به مرزها صورت گرفته است که به شهادت فرزندان این مرز و بوم و مجروح شدن تعدادی و گروگانگیری آنها منجر شده است.

حوادث تروریستی و تعارضی در مرزها در تاریخ‌های مختلف بدین شرح است:

۱- در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۹۶ حمله تروریستی به میل ۱۰۰ تهلاب میرجاوه اتفاق افتاد که به شهادت ۹نفر، مجروح شدن ۲ نفر و گروگانگیری یک نفر به نام سعید براتی منجر شد که البته با پیگیری نیروهای امنیتی، سپاهی و مردم بعد از یک سال آزاد شد. در این مدت شما کجا بودید و چه اقداماتی انجام دادید؟

۲- در تاریخ ۱۱ بهمن ۹۶ حمله به جرثقیل سپاه با تله انفجاری در میل ۹۶ تهلاب که سبب زخمی شدن ۴ نفر از نیروهای سپاهی شد، شما چه اقداماتی انجام دادید؟

۳- در تاریخ ۲۹ فروردین ۹۷ حادثه هنگ مرزی توسط گروهکی تروریستی در میل ۸۹ مرزی اتفاق افتاد که شهادت ۴ نفر، مجروح شدن ۴ نفر و انفجار خودروی مردمی را به دنبال داشت.

۴- در تاریخ ۴ تیر ۹۷ اتفاق تروریستی در میل ۹۶ تهلاب میرجاوه که منجر به شهادت ۴ نفر و مجروح شدن ۷ نفر از فرزندان این مرز و بوم شد.

۵- در تاریخ ۲۴ مهر ۹۷ حادثه تروریستی دیگری در میل ۸۹ تهلاب میرجاوه منجر به گروگانگیری ۱۱ نفر از نیروهای سپاه، بسیج، مرزداری و مردمی شد که ۹ نفر بعد از مدتی با تلاش نیروهای مخلص امنیتی، سپاهی و مردمی آزاد شدند و دو نفر با نام‌های مأمور سپاه مجید نارویی و مأمور هنگ مرزی عباس عابدی هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و سرنوشت آنها نامعلوم است و شما در برابر این اتفاقات چه اقدامی انجام داده‌اید و چه پاسخی برای ملت ایران، مردم استان و خانواده‌های داغدار دارید؟

۶- حادثه تروریستی ۲۴ بهمن ۹۷ در منطقه چانعلی زاهدان به اتوبوس حامل نیروی سپاه که منجر به شهادت ۲۷ نفر از پرسنل سپاه لشکر ۱۴ امام حسین استان اصفهان شد.

۷- حادثه ناگوارچابهار، حادثه نیک شهر، حادثه سراوان از انواع حمله‌های تروریستی به مرزهای جمهوری اسلامی است.

۸- چرا حقابه ایران از رودخانه هیرمند تعیین تکلیف نشده است و جنابعالی به وظایف قانونی، وجدانی و ذاتی خود عمل نکرده‌اید، در کشور همسایه مسلمان، افغانستان از ورود و جاری شدن آب در رودخانه هیرمند برای رسیدن به کشور جمهوری اسلامی که حقابه قانونی ما است خودداری کرده است که این مسئله سبب خشک شدن سیستان سربلند و مهاجرت مردم سیستان به استان‌های دیگر، ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرهای زاهدان و دیگر شهرها شده است، اما جنابعالی هیچ عکس‌العملی در این خصوص انجام نداده‌اید، چه کارگروهی برای این امر مهم تعیین شده و چه کسانی را به عنوان پیگیری کننده و رایزن انتخاب کرده‌اید.

سوال می کنم از جناب عالی که تاکنون به عنوان رئیس دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت پایدار این مرز طولانی با کشوری که جولانگاه و لانه گروهک های معاند و معارض با نظام جمهوری اسلامی می باشد چه تدبیری اندیشیدید و چه اقدامی به عمل آوردید تا ما شاهد بروز حوادث مرزی نشویم.

آقای دکتر ظریف آیا تاکنون قبول زحمت فرمودید و از ظرفیت اهالی منطقه خدمتگزاران مردم در خانه ملت، بزرگان طوایف، فرماندهی نظامی، انتظامی و امنیتی، علمای دین که نقش بسیار خوبی در برقراری امنیت پایدار مرزی دارند بهره گرفته اید و با فرهیختگان این سامان در این راستا رایزنی فرموده اید.

جناب آقای دکتر در مورد سرنوشت دو گروگان بسیجی که مدت زیادی است در دست اشرار مسلح می باشند و خانواده های آنان نگران آن ها می باشند چه چاره اندیشی فرموید؟ ۱- مجید نارویی ۲- عباس عابدی

جناب آقای ظریف آیا این مردم شریف و مرزدار لایق و شایسته این نیستند که در امنیت و آسایش باشند و نگران نباشند که فرزندان سرباز و بسیجی و سپاهی ایرانی آنان هرچند گاهی طعمه گروهک های معاند نظام مقدس ایران چون جیش الظلم و جند الشیطان و اشرار مسلح می شوند.

جناب آقای دکتر در آستانه ماه محرم الحرام و اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) قرار داریم و نزدیک به هفتاد هزار زوار کربلای معلا از این مرز خاکی شهرستان میرجاوه وارد کشور ایران می شوند و به سوی مرز عراق رهسپار می گردند، استقبال از این زوار و پذیرایی از آنان در نقطه صفر مرزی که زوار کربلای معلا و سرور شهیدان اهل بهشت هستند نشانه دیگری از وفاداری مردم این سامان به امام شهیدان حضرت حسین (ع) است آیا این مرز با این ویژگی و گستردگی و صفات عالیه و پسندیده ای که مرزداران عزیز آن دارند شایسته آن نیستند که برای امنیت آن ها چاره اندیشی شود و از همه پتانسیل ها بهره مندی بهینه گرفت تا این مردم خوب چون نیاکان و اجداد خویش، مرزداران غیور و وفادار به میهن باقی بمانند.

آیا به یاد دارید و فراموش نکرده اید که نیاکان این مردم شریف و مرزدار در سال ۱۹۱۶ میلادی یعنی یکصد و سه سال پیش با شکم گرسنه و سلاح ابتدایی بزرگ ترین ارتش دنیا را در نقطه صفر مرزی پس از ۸ ماه درگیری، جنگ و گریز غافل کرده و در تنگه نالک سنگان خاش آن ها را تار و مار کردند به گونه ای که ژنرال انگلیس اقدام دشمن را در کتاب خاطرات خود تحت عنوان مدافعان سرحد تحسین کرده است و خودش بعد از این شکست مفتضحانه به بهانه بیماری و خستگی، سرحد بلوچستان را برای همیشه ترک گفته است؟

این ها سوالاتی است که از حضرتعالی به عنوان رئیس دیپلماسی کشور در خانه ملت پرسیده شده اند استدعا می شود به این سوالات پاسخ قانع کننده ای دهید تا این مردم از سیمای جمهوری اسلامی و دیگر رسانه ها بشنوند و به آینده سرنوشت خویش در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم اسلام راستین به رهبری مقام عظمای ولایت، فرهنگ و رأفت و حسن همسایگی را به عنوان ارمغانی ارزشمند در عمل احساس کنند و به چشم یقین آن را ببینند و به عنوان یک پدیده تبادل فرهنگ و ادب و بعد از زیارت کربلا به کشور خویش ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
ظریف باید درمورد توافق هسته ای، تحریم های عیرقانونی آمریکا ضد مردم ایران و کشور و برجام باید درمجلس توضیج و پاسخ بدهد، نه وزیر امور خارجه با بیان اینکه امنیت کشورهای منطقه با احترام به تمامیت ارضی همه کشورها امکان‌پذیر است، گفت: ما در گفت‌وگوهای‌مان هم با سوریه و هم با ترکیه بر این نکته تأکید و اصرار کردیم.

توافق هسته ای و برجام با تحریم های غیر آمریکا ضد علیه مردم ایران و کشور بی‌فایده است!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
درپاسخ به سخنان ظریف درمجلس
کشورترکیه ازسال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی درسوریه، عراق و منطقه است.
ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه وعراق است.
ترکیه ازسال 2011 تاکنون تروریستی خارجی وارد سوریه وعراق کرده است.
ترکیه مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه و عراق شده است.
ترکیه شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها درسوریه وعراق است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۱۹
درپاسخ به سخنان ظریف درمجلس
کشورترکیه ازسال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی درسوریه، عراق و منطقه است.
ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه وعراق است.
ترکیه ازسال 2011 تاکنون تروریست های خارجی وارد سوریه وعراق کرده است.
ترکیه مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه و عراق شده است.
ترکیه شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها درسوریه وعراق است.


۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۱۹
درپاسخ به سخنان ظریف درمجلس
کشورترکیه ازسال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی درسوریه، عراق و منطقه است.
ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه وعراق است.
ترکیه ازسال 2011 تاکنون تروریست های خارجی وارد سوریه وعراق کرده است.
ترکیه مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه و عراق شده است.
ترکیه شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها درسوریه وعراق است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: