کد خبر: ۸۲۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
تعداد بازدید: ۶۹۷
سالون بررسی کرد؛
سالون در گزارشی به بررسی عواقب حمله به ایران پرداخت و نوشت: اگر ایالات متحده، عربستان سعودی و اسرائیل – حتی به صورت محدود- به ایران حمله کنند، ایران به سرعت تلافی خواهد کرد و این کار از جبهه‌های بسیاری انجام خواهد شد.
حمله به ایران، همه منطقه را درگیر خواهد کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، معمار جنگ بی‌رحمانه این پادشاهی علیه یمن، در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت که جنگ علیه ایران ایده بدی است و می تواند به «فروپاشی کامل اقتصاد جهانی» بیانجامد.

همزمان انصارالله ویدئویی از حمله خود به عربستان سعودی را منتشر کردند که نشان می‌دهد در این جنگ چهار ساله تا چه اندازه به اعتماد به نفس رسیده‌اند.

 این حمله و نیز هجوم به تاسیسات نفتی عربستان، هراس از انصارالله را افزایش داده است. آنها توانسته‌اند با متوقف کردن نیمی از تولید نفت عربستان سعودی و تضعیف روحیه نظامیانش، هراسی واقعی را در دل پادشاهی سعودی دامن بزنند. در صحنه جنگ، عربستان تنها قادر به بمباران‌های هوایی است و توان بکارگیری نیروی زمینی علیه انصارالله را ندارد.

 این ادعا که ایران پشتیبان اصلی تروریسم است، به کلیشه‌ای از واشنگتن تا ریاض تبدیل شده، گویی نیازی نیست برای اثبات آن شواهدی هم ارائه شود.

ظاهرا اهمیتی ندارد که این عربستان سعودی بود که از طریق مجمع جهانی، بذر شکل‌گیری القاعده را کاشت و کشورهای مختلف از اندونزی تا جمهوری چچن را به پشتیبانی از اسامه بن لادن واداشت. در طول چندین دهه، عربستان سعودی با تامین پول، آموزش و تبلیغ واپسگراترین نسخه اسلام، خطرناکترین عناصر را در این جوامع رشد داد تا فرقه‌ای ایجاد کند که سرانجام، موجب بارش ترور و کشتار بر سر جوامع خودشان و بر سر جهان شدند.

 شاخک‌های عربستان سعودی همه جا هستند. گردان‌های تروریستی آنها با حملات سال ۲۰۰۱ به ایالات متحده آمریکا شهرت یافتند اما اکنون همین عربستان سعودی همراه با آمریکایی‌ها که خود زمانی آموزش چنین گروه‌هایی را عهده‌دار بودند، ایران را بعنوان «حامی اصلی تروریسم» معرفی می‌کنند. این وارونه‌سازی واقعیت‌هاست.

 اگر ایالات متحده، عربستان سعودی و اسرائیل – حتی به صورت محدود- به ایران حمله کنند، ایران به سرعت تلافی خواهد کرد و این کار از جبهه‌های بسیاری انجام خواهد شد. چنین سناریویی به این معنا است که تمام منطقه – از دریای مدیترانه تا کوه‌های هندوکش- درگیر جنگ خواهند شد.

 ایران نشان داده که مسیر دیپلماسی را ترجیح می‌دهد. ایالات متحده آمریکا باید به قرارداد هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران بازگردد. دگرش‌هایی در این قرارداد می‌تواند با گفت‌وگو انجام شود.

به نقل از سالون، جنبش انصارالله یمن هم اعلام کرده که مایل به آتش بس با عربستان سعودی و همکاری در مسیر صلح است که بسیار بهتر از هر سناریویی است که به جنگ تمام عیار منتهی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۴:۱۱
که تعداد تروریست های خارجی از طریق کشور ترکیه با کمک مالی برخی کشورهای اروپایی و به ویژه کشورهای عربی به سرکردگی آمریکا که وارد سوریه شده اند به 171400 نفر می رسد که تعداد 51910 تن از آنها توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش به هلاکت رسیده و 33847 تن دیگر هم ناپدید شده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
آمریکا جنایتکار شماره یک حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1974 تاکنون بزرگ ترین ناقض حقوق بشر دردنیا است.
زیر بار زورگویی آمریکا جنایتکار شماره یک نخواهیم رفت.
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون سر خط تروریسم درجهان است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۶:۰۶
درپاسخ به حسن روحانی
درپاسخ به ظریف
درپاسخ به عراقچی
درپاسخ به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران
مذاکره‌کنندگان برجام اکنون کجا هستند؟ چرا تاکنون درباره سلاح هسته ای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل سکوت اختیار کرده اند؟
1 - اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا آمریکا آن را کنار نمی گذارد.
2 - اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا انگلیس آن را کنار نمی گذارد.
3 - اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه آن را کنار نمی گذارد.
4 - اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا آلمان آن را کنار نمی گذارد.
5 - اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا رژیم صهیونیستی آن را کنار نمی گذارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
عربستان و متحدانش با کدام قانون و مجوز به یمن حمله کردند؟ قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی!
حمله ریاض به یمن، اجرای قانون جنگل آمریکا بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید
اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا آمریکا آن را کنار نمی گذارد.
مقابله با سلاح های کشتار جمعی باید ازآمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی آغاز شود.
کسانی که بزرگترین سلاحهای کشتار جمعی را در اختیار دارند، به ما میگویند که سلاح کشتار جمعی تولید نکنید. بسیار خوب! اما سلاحهای کشتار جمعی که در دست شماست چه خواهد شد؟ شما راه تولید این سلاح را هموار کردید. بنابراین مقابله با تولید اینگونه سلاحها ابتدا باید از شما آغاز شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
تظاهرات علیه ترامپ در 300 شهر آمریکا
آقای ترامپ! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
صدها هزار نفر در بیش از 300 شهر آمریکا و بسیاری از شهر‌های جهان به خیابان‌ها آمدند و علیه ترامپ و سیاست‌های نژادپرستانه و زن‌ستیزی وی شعار دادند و خواستار استیضاح و برکناری او شدند.

ادامه خشونت در سایه آزادی اسلحه
۵۰ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا
مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه: ۵۲ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف آمریکا دستکم ۱۶ کشته و ۳۴ زخمی برجا گذاشته است

تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹

براساس گزارش‌های دریافتی تاکنون، ۵۲ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها، دست کم ۱۶ نفر کشته و ۳۴ تن زخمی شده اند.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر "اوستربرگ" در ایالت پنسیلوانیا دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه را قتل و خودکشی توصیف کرده و علت آن را اختلافات خانوادگی برشمرده است. درگیری بین سرنشینان دو خودرو در شهر کلمبوس در ایالت اوهایو دو نفر زخمی شدند. دو نفر نیز در تیراندازی در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا زخمی شدند. تیراندازی در شهر ممفیس در ایالت تنسی نیز دو کشته برجای گذاشت. در حادثه‌ای در شهر سیمپسون ویل در ایالت کارولینای جنوبی نیز سه نفر زخمی شدند. ۱۰ مورد از تیراندازی‌های در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت سه شنبه تا چهارشنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس، ۱۳۱ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۴۲ نفر کشته و ۸۱ نفر زخمی شده اند. ۳۲ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۸۳ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۵۸ نفر کشته و ۱۱۵ نفر زخمی شده اند. با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز جمعه منتشر می‌شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۴:۵۸
گوشت 100 هزارتومان، نتیجه برجام پژو پارس 104 میلیون شد، سمند ال‌ایکس 71 میلیون تومان شد دولت روحانی هنوز از برکات برجام می گوید
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
فرانسه ازآمریکا بدتراست.
که فرانسه قابل اعتماد نیست.
برجام ازابتدا خسارت بار بود.
آمریکا و فرانسه کاری برای حل مشکلات کشور نخواهند کرد.
اروپایی ها به تعهداتشان عمل نمی کنند هیچ انتظاری از اروپایی ها نداردیم باید روی پای خودمان بایستیم.
همه می دانند مردم دنیا کشورهای اروپایی درباره برجام کاری ازدستشان برنمیآید ولی متاسفانه دولت روحانی، ظریف و عراقچی بازهم توجهی نمی کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۶:۳۵
دولت روحانی، ظریف، عراقچی و... درموقع مذاکره درباره صلح آمیزهسته ای با آمریکا و کشورهای اروپایی درحق ملت ایران هیچ گونه دفاع نکردند
1 - حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی از گروهک تروریستی منافقین ازسال 1357 تاکنون
2 - کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی ازصدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی مدت هشت سال
3 - استفاده صدام دیکتاتنور از انواع سلاحهای ممنوعه، بمب های ممنوعه و سلاح های شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مردم درمدت هشت سال
4 - کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی ازسال 2001 تاکنون از گروه های تروریستی درسراسر منطقه خاورمیانه
5 - آمریکا حق حرف زدن ازتسلیحات ما را ندارد/ آمریکا با ملت ایران دشمن است.
6 - اروپا حق حرف زدن ازتسلیحات ما را ندارد/ اروپا با ملت ایران دشمن است.
7 - اروپایی که به سرکردگی آمریکا به صدام اسلحه و سلاح شیمیایی داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
8 - آمریکا خودش بمب اتمی، انواع سلاح های ممنوعه، بمب های خوشه ای، سلاح هسته ای و سلاح شیمیایی دراختیار دارد حق صلاحیت مذاکره با ایران، کره شمالی و دیگر کشورهای را ندارد.
9 - ارتش تروریست صدام دیکتاتور به همراه گروهک تروریستی منافقین درجنگ تحمیلی هشت ساله با کمک، حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی هزاران نفر مردم ایران را با انواع سلاحهای ممنوعه، بمب های و سلاح های شیمیایی درسایه سکوت سازمان های بین المللی قتل عام کرده است/ ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
فرانسه به همراه انگلیس و آلمان ایران را دریمن محکوم و متهم می کند اما دولت روحانی از مکرون رئیس جمهور فرانسه تشکر می کند رفتار دولت روحانی دراین زمینه شرم آوراست.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: