کد خبر: ۸۲۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۴۸۲
آخرین ماه از تابستان در حالی به پایان رسید که اوضاع بازار کتاب چندان وضعیت مطلوبی را سپری نکرد و دو کتاب «ملت عشق» و «مغازه خودکشی» پرفروش‌ترین آثار بودند.
بازیگری که بازار کتاب ایران را قبضه کرد
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: آخرین ماه از تابستان در حالی به پایان رسید که اوضاع بازار کتاب چندان وضعیت مطلوبی را سپری نکرد و دو کتاب «ملت عشق» و «مغازه خودکشی» پرفروش‌ترین آثار بودند.


مهدی درستی: پاییز همواره فصلی متفاوت برای بازار کتاب ایران است، فصلی که آخرین روزنه‌های امید را در دل اهالی این بازار روشن نگه می‌دارد تا بوی بهبود ز اوضاع جهان بشنود.

با سر رسیدن مهر بازار کتاب از کم رونقی تابستان رهایی یافته و روزهای پرشور و پرمخاطب را آغاز می‌کند تا جانی دوباره در کالبدش به جریان بیفتد. آن‌طور که مدیران کتابفروشی‌ها گفتند تابستان و به طور ویژه شهریور اوضاع فروش چندان چنگی به دل نزد و بهبود نیافت و از طرف بسیاری نمره متوسط را دریافت کرد.

اما فارغ از اوضاع اقتصادی و رونق بازار کتاب، سری به پرفروش‌ترین آثار آخرین ماه تابستان بزنیم، جایی که نویسندگان ایرانی و خارجی چون گذشته رقابتی جذاب باهم داشتند و رمان‌ها و داستان‌ها بیش‌ترین سهم را از پرفروش‌های این ماه از آن خود کردند.

البته حوزه‌های شعر و روانشناسی هم در کنار ادبیات داستانی سهمی از پرفروش‌های شهریور را به خود اختصاص دادند.

رولف دوبلی، الیف شافاک، محمود دولت‌آبادی، عباس معروفی، جف اولسون، یووال نوح هراری و آرتور شوپنهاور از جمله نویسندگان شاخص ایرانی و خارجی هستند که با آثارشان در جمع پرفروش‌های این ماه حضور دارند.

در شهریور دو کتاب پرتکرارترین آثار در میان پرفروش‌ها بودند، «ملت عشق» نوشته الیف شافاک که همواره به این جایگاه عادت دارد و «مغازه خودکشی» اثر ژان تولی.

آنچه به نظر در محبوبیت «مغازه خودکشی» نقش عمده‌ای داشته است، انتشار نسخه صوتی آن با صدای هوتن شکیباست، هنرمندی که با این روزها حسابی نامش برای بازی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار بر سر زبان‌ها افتاد و به زودی هم سریال «فوق لیسانسه‌ها» با بازی او روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

حال سخن کوتاه می‌کنیم و به سراغ جزییات پرفروش‌های مرداد برویم، تلاش‌مان این بود که کتابفروشی‌ها تعداد نسخه آثار پرفروش خود را اعلام کنند. در ادامه با سایر آثار پرفروش نویسندگان ایرانی و خارجی در شهریور آشنا می‌شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: