کد خبر: ۸۲۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
تعداد بازدید: ۳۷۴
برخی رسانه‌های عراقی از تلاش "برهم صالح" رییس جمهوری عراق برای برگزاری یک کنفرانس در بغداد برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا خبر دادند.
پیشنهاد برهم صالح درباره طرح ایران
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ،  برخی رسانه‌های عراقی از تلاش "برهم صالح" رییس جمهوری عراق برای برگزاری یک کنفرانس در بغداد برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا خبر دادند.

این گزارش حاکی است که برهم صالح رییس جمهوری عراق که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می برد، در دیدارهای حاشیه ای خود با مقامات کشورهای مختلف عربی و اروپایی و نیز آمریکا، پیشنهاد کرده است کنفرانسی در بغداد برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن برگزار شود.

صالح در این دیدارها می کوشد نظر رهبران سایر کشورها را برای برگزاری و موفقیت چنین کنفرانسی جلب کند.

یک منبع مطلع عراقی روز شنبه به رسانه ها گفته است که تاکنون تعدادی از کشورهای اروپایی با چنین پیشنهادی موافقت کرده اند.

طرح این پیشنهاد که جزییات بیشتری از آن منتشر نشده است، همزمان با افزایش تحرک رهبران عراق در همین زمینه صورت می گیرد، به گونه ای که روز پنجشنبه گذشته عادل عبدالمهدی نخست وزیر و روز جمعه سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی به ترتیب به عربستان و امارات سفر کردند تا با مقامات کشور میزبان از جمله در خصوص راه های کاهش تنش در منطقه گفت و گو کنند.

برهم صالح در جریان سخنان خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز ضمن تاکید بر استحکام روابط بغداد - تهران، از نگرانی کشورش در خصوص تبعات تنش ها و درگیری ها در منطقه خلیج فارس سخن گفته و خواستار پیوستن کشورها به طرح پیشنهادی خود مبنی بر تشکیل یک ساختار جدید سیاسی امنیتی اقتصادی با عضویت کشورهای منطقه برای حل مشکلات جاری و زمینه سازی پیشرفت های سیاسی و اقتصادی در این کشور شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: