کد خبر: ۸۲۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
تعداد بازدید: ۸۵۹
رئیس‌جمهوری لبنان از اقدام های اخیر اسرائیل علیه لبنان انتقاد کرد و گفت که کشورش در برابر تجاوزگری‌های این رژیم از خود دفاع خواهد کرد
میشل عون: حق دفاع در برابر تجاوزهای اسرائیل را برای خود محفوظ می دانیم"میشل عون" روز چهارشنبه  در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزودکه لبنان با همه امکاناتی که در اختیار دارد، در برابر رژیم صهیونیستی از خود دفاع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است، ادامه داد: این قطعنامه مبتنی بر آتش‌بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی است. 

به گزارش خبرداغ ، رئیس جمهوری لبنان به تجاوز چند ماه پیش رژیم صهیونیستی به ضاحیه در جنوب بیروت با استفاده از پهپاد اشاره کرد و  گفت: تجاوز اسرائیلی‌ها به منطقه مسکونی، نقض خطرناک قطعنامه 1701 به شمار می آید.

وی حملات اخیر خمپاره‌ای و توپخانه رژیم صهیونیستی به مزارع اشغالی شبعا لبنان و آتش‌سوزی این منطقه را "جنایت زیست محیطی  بین‌المللی" برشمرد و لزوم محکومیت عوامل آن تاکید کرد.

عون با تاکید بر پایبندی و احترام لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱،یادآورشد که البته پایبندی به این قطعنامه به این معنی نیست که حق طبیعی لبنان در دفاع از خود لغو شود بلکه ما با استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار داریم، از خاک و مردم خود دفاع می‌کنیم.

وی گفت که دولت لبنان عملیات حفاری برای نفت و گاز در آب‌های منطقه‌ای مجاور لبنان را به زودی آغاز خواهد کرد.

**لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

رئیس جمهوری لبنان همچنین به موضوع پناهجویان سوری در لبنان اشاره کرد و ادامه داد که جامعه بین‌الملل نمی‌تواند تنها به تأمین کمترین کمک‌های انسانی به این پناهجویان اکتفا کند بلکه باید زمینه را برای بازگشت آنها به کشورشان فراهم کند.

وی توضیح داد که اکنون شرایط بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان فراهم شده و بر اساس گزارش های بین المللی اوضاع امنیتی در بیشتر مناطق سوریه از ثبات و آرامش برخوردار بوده  و دولت سوریه نیز بارها از بازگشت پناهجویان به سوریه استقبال کرده است.

رئیس جمهوری لبنان همچنین در مورد پناهجویان فلسطینی در لبنان، گفت: کاهش کمک‌های ، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (انروا)  موضوع خطرناکی است و باعث افزایش فشارهای اجتماعی و مالی به آنها  و دولت لبنان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: