کد خبر: ۸۲۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
تعداد بازدید: ۲۹۴
دهقانی:
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزرات خارجه گفت: بیزاری هیات حاکمه فعلی آمریکا از چندجانبه گرایی و حکومت قانون یکی از بزرگترین تهدیدات علیه امنیت و ثبات را ایجاد کرده است.
دولت آمریکا از چندجانبه گرایی و حکومت قانون بیزار استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو ابتکار کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) روز دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

در این جلسه غلامحسین دهقانی، معاون حقوقی بین المللی وزرات امور خارجه به نمایندگی از کشورمان سخنرانی کرد و در ابتدا ضمن تشکر از تاجیکستان، رئیس قبلی این ابتکار، به قزاقستان به مناسبت پذیرش مسئولیت ریاست بعدی این کنفرانس تبریک گفت.

دهقانی با اشاره به وضعیت جهانی، بویژه تحولات جاری در آسیا، نقش و جایگاه سیکا در ترغیب به گفتگو و همکاری در میان اعضاء را مهم دانست و گفت: لازم است که قاره آسیا تلاش بیشتری در جهت ایجاد و اجرای سازوکارهای منطقه‌ای و بین المللی چند جانبه برای ایفای نقش موثرتر در سطح جهان انجام دهد.

این مقام ایرانی مساله فلسطین را کماکان بحران اصلی جامعه بین المللی و به مثابه جراحتی دانست که هر روز عمیق‌تر شده و عوارض آن بر منطقه و فراتر از آن تحمیل می‌شود.

دهقانی همچنین فهرستی از مشکلات عمیقی که باید به آن پرداخته شود را ارائه و در آن میان به تروریسم و افراط گری، تشدید اقدامات برای دامن زدن به اختلافات ایدئولوژیک، دمیدن بر شعله حمله به مذاهب، مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، افزایش فقر در نتیجه بی عدالتی در تجارت و اقدامات قهرآمیز اقتصادی، جنگ‌ها و منازعات مخرب و تداوم بلیه توسعه نیافتگی اشاره کرد.

وی افزود: بیزاری هیات حاکمه فعلی آمریکا از چندجانبه گرایی و حکومت قانون به همراه اقدامات زورمدارانه یکجانبه این کشور علیه شهروندان عادی، یکی از بزرگترین تهدیدات علیه امنیت و ثبات را ایجاد کرده است.

در نهایت، نماینده کشورمان بر تعهد ایران به اهداف سیکا اشاره و آرزو کرد که در نتیجه اقدامات جمعی اعضای سیکا، منطقه آسیا از جنگ، تنش، خشونت، تروریسم وافراطی گری رهایی یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۰:۳۰
سه کشور اروپایی جنایتکار شماره یک مانند انگلیس جنایتکار شماره یک، فرانسه جنایتکار شماره یک و آلمان جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک، ایران را محکوم و متهم می کنند ولی متاسفانه دولت روحانی، ظریف و... ازسال 1392 تاکنون با سران کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک دیدار، گفت وگو، مذاکره و همکاری می کنند.
اروپایی‌ها مانند انگلستان، فرانسه و آلمان در دوران جنگ تحمیلی سلاح های شیمایی دراختیار صدام قرار می‌دادند ولی متاسفانه دولت روحانی، ظریف، عراقچی و... همه جانبه با سران انگلیس، فرانسه وآلمان دیدار، گفت وگو، مذاکره و همکاری می کنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: