کد خبر: ۸۲۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۷۸۱
این شربت تاثیری چشمگیر در تقویت کبد دارد و می‌تواند منجر به بهبود آفت‌های دهان و تبخال شود؛ بادرنجبویه به تقویت معده و دستگاه گوارش کمک و دل‌پیچه‌های ناشی از نفخ روده‌ها را رفع می‌کند
شربتی که آرامش را به شما باز می‌گرداندیک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: شربت بادرنجبویه نشاط‌ آور است و می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را از بین ببرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت بادرنجبویه اظهار کرد: شربت بادرنجبویه یکی از شربت‌های سنتی و مفید است که حاوی ویتامین‌های A، C، E، گروه ویتامین‌های B مانند B1، B2، B6، کربوهیدرات، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن، پروتئین، فسفر، روی (زینک)، اسید فولیک و سیتریک، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، سیترال، تانِن، فلاونوئیدها و ژرانیول است.

 او گفت: شربت بادرنجبویه نشاط‌آور است و می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را از بین ببرد، همچنین افرادی که هنگام عصبانیت یا استرس(Stress) دچار ناراحتی‌های گوارشی و درد معده می‌شوند می‌توانند از این شربت استفاده کنند. این شربت علاوه بر تاثیری که بر بهبود سردردهای عصبی دارد می‌تواند خلق و خوی افراد را بهبود بخشیده و کم‌خونی، عصبانیت و تندخویی را کنترل کند.

عظمایی با تاکید بر نقش موثر این شربت بر بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه تاکید کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در تقویت کبد دارد و می‌تواند منجر به بهبود آفت‌های دهان و تبخال شود؛ بادرنجبویه به تقویت معده و دستگاه گوارش کمک و  دل‌پیچه‌های ناشی از نفخ روده‌ها را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت از جمله شربت‌های آرام‌بخش قلب و اعصاب است و می‌تواند تپش قلب، بی‌خوابی و کابوس را برطرف می‌کند. این نوشیدنی در بهبود عملکرد سیستم عصبی، درمان سرگیجه، هیستری، وسواس‌های فکری و عملی، سکته‌های مغزی، صرع(Epilepsy)، توهم و وحشت موثر است.

او تصریح کرد: توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی پروستات، آب سیاه چشم و فشار خون بالا ممنوع است.
عظمایی ادامه داد: برای تهیه شربت بادرنجبویه به یک لیتر عرق بادرنجبویه، نیم لیتر عرق بیدمشک،   ۵۰ گرم گیاه بادرنجبویه، ۵۰۰ گرم عسل و آب لیموترش تازه  احتیاج دارید. کافی است عرق بادرنجبویه و عرق بیدمشک را با مخلوط و گیاه بادرنجبویه را به آن  اضافه کنید؛ بعد از ۲ ساعت  مخلوط به دست آمده را برای ۲ تا سه دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن مخلوط جوشیده شده را صاف و عسل را به آن اضافه کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: