کد خبر: ۸۲۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۲۵۶
‌نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌گفت: پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه سال آینده به بهره برداری می رسد.
‌نماینده ارومیه: روند احیای دریاچه ارومیه امیدبخش استبه گزارش خبرداغ ، نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌گفت: پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه سال آینده به بهره برداری می رسد.

‌سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ در خصوص روند احیای دریاچه ارومیه افزود: احیای دریاچه ارومیه فرآیندی است که در حال انجام است و به لطف خداوند با توجه به بارش های انجام شده روند احیا به خوبی به پیش می رود که با اتمام پروژه های احیای دریاچه ارومیه از جمله پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه این نگین آبی زنده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های احیای دریاچه ارومیه در حال اتمام هستند، تصریح کرد: حدود ۳۰ کیلومتر از پروژه زاب حفر شده و ۵.۵ کیلومتر باقی مانده نیز نهایتاً طی ۸ ماه آینده به پایان خواهد رسید و اوایل سال آینده شاهد افتتاح پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه خواهیم بود.

وی انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه را از دیگر پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و با تاکید براینکه این پروژه ها نیز در مراحل پایانی هستند، افزود: با بهره برداری از این پروژه ها، با انتقال حجم قابل توجهی از پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه کمک شایانی به افزایش حجم آب دریاچه خواهد شد.

بهادری ادامه داد: لایروبی رودخانه ها و هدایت رواناب ها به دریاچه ارومیه در روند احیا بسیار موثر بود.

این نماینده مجلس، توسعه آبیاری قطره ای در باغات را در کاهش مصرف آب بسیار موثر دانست و تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از باغات استان از این آبیاری بی‌بهره اند، همچنین توسعه ای کشاورزی غیر پایدار، تبدیل اراضی دیم به آبی توسعه بی رویه باغات از معضلات حوضه آبریز است که لازم است این مشکلات در کوتاهترین زمان رفع شود تا بتوان به احیای کامل دریاچه رسید.

بهادری با اشاره به حمایت های دولت از طرح های احیای دریاچه ارومیه افزود: تزریق اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان برای تونل زاب، کمک به تکمیل پروژه‌هایی از جمله سد سیلوه، سد چپرآباد و توسعه آبیاری قطره ای در استان از سوی دولت نقش حمایتی موثری در روند احیای دریاچه ارومیه داشته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌خاطر‌نشان کرد: اگر چه روند های دریاچه ارومیه مثبت و امید بخش است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه پایدار در منطقه فاصله بسیار داریم.

وی به اهمیت مباحث فرهنگی در احیای دریاچه ارومیه اشاره و با تاکید بر اینکه متاسفانه مباحث فرهنگی در خصوص احیای دریاچه ارومیه مغفول مانده است، افزود: احیای دریاچه ارومیه تواماً در کنار انجام پروژه های عمرانی به مباحث فرهنگی نیز گره خورده، در صورتی که مردم نیز به روند احیا کمک نکنند احیای کامل به وقوع نمی پیوندد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌ادامه داد: لازم است با اطلاع رسانی دقیق، آماده سازی جامعه و فرهنگسازی از تمامی اقشار برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرد و ‌میزان مشارکت را برای احیای دریاچه افزایش داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: