کد خبر: ۸۲۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۱۳۹۱
مایع منی حاوی اسپرم، مواد قندی و مقداری پروتیین می‌باشد، این که مایع منی برای پوست بدن مفید است یا خیر هیچ رفرنس معتبری وجود ندارد، اما آنچه که واضح است چون مایع منی ممکن است حاوی باکتری‌های زیادی باشد حساسیت و بیماری‌های پوستی را ایجاد می‌کند
آیا داشتن رابطه دهانی مضر است؟در ابتدا به این نکته مهم اشاره می‌کنیم که در رابطه زناشویی، انجام هیچ عملی اجباری نیست.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، در ابتدا به این نکته مهم اشاره می‌کنیم که در رابطه جنسی، انجام هیچ عملی اجباری نیست، هیچکس اجازه ندارد شما را مجبور به کاری کند و دقیقا به توافق دو طرف بستگی دارد، در صورتیکه علاقه به رابطه دهانی ندارید موضوع را با پارتنر خود در میان بگذارید چون قرار نیست در سکس به شما چیزی تحمیل شود و برعکس اگر از اورال سکس یا رابطه جنسی دهانی لذت می‌برید به راحتی بیان کنید.

همانطور که ذکر شد به میل و علاقه شریک جنسی بستگی دارد و در واقع هدف از رابطه جنسی لذت زوجین می‌باشد اما در صورتیکه مایلید خوردن مایع منی را از نظر پزشکی و شرع بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در واقع عوارض بلعیدن مایع منی و همچنین حکم شرعی آن را برای شما بیان می‌کنیم و در آخر تصمیم را به عهده خودتان می‌گذاریم.
قورت دادن مایع منی برای خانم‌ها مفید است؟

مهمترین سوال در مورد قورت دادن مایع منی

در رابطه جنسی دهانی، مرد یا زن اندام‌های جنسی و غیر جنسی یکدیگر را به وسیله زبان تحریک می‌کنند. برای بسیاری از افراد این تجربه برایشان بسیار جذاب می‌باشد و هر دو می‌توانند بدون دخول ارضا شوند، این نوع رابطه نیاز به آموزش دارد.

 همچنین در رابطه دهانی برخی از افراد علاقه به خوردن مایع منی دارند. اما سوالی که بیشتر ذهن افراد را درگیر می‌کند این است که آیا با خوردن مایع منی امکان بارداری وجود دارد یا خیر؟! پاسخ این است که حاملگی با خوردن مایع منی به هیچ وجه امکان ندارد و تنها در صورت ریختن مایع منی یا اسپرم داخل واژن و برخورد آن با تخمک، امکان بارداری وجود خواهد داشت، بنابراین با قورت دادن مایع منی باردار نخواهید شد.

تحقیقات به عمل آمده در مورد مایع منی:

 در مجله بارداری Immunology مقاله‌ای وجود دارد که در آن به رابطه قوی بین کاهش مسمومیت بارداری و رابطه جنسی دهانی اشاره شده است. طبق تحقیقات به عمل آمده زنانی که سکس دهانی داشته و مایع منی پدر را بلعیده‌اند خیلی کمتر از زنانی که این رابطه را نداشته‌اند در معرض ابتلا به مسمومیت بارداری قرار گرفته‌اند.

↵ در سال 2012 مقاله‌ای چاپ شد که در آن روانشناس آلبانی این موضوع را مطرح کرده بود که بلعیدن مایع منی پدر در زنان باردار، می‌تواند عوارض صبحگاهی حاملگی را درمان کند.

↵ مجله Archives حاوی مقاله‌ای بوده که در سال 2012 در ارتباط با رفتار جنسی چاپ شده بود، این نتیجه برداشت شد که مایع منی دارای خواص ضد افسردگی است و زنانی که رابطه جنسی دهانی داشته‌اند به مقدار قابل توجهی از افسردگی آنها کاسته شده است. همچنین در این مقاله این نکته ذکر شده است که خانم‌هایی که در رابطه جنسی از کاندوم استفاده می‌کنند و مایع منی جذب بدنشان نمی‌شود هیچ نوع بهبودی در افسردگی آن‌ها دیده نشده است.

توهمی بیش نیست! خوردن مایع منی و یا تماس آن با سینه هیچ اثری در بزرگ شدن سینه خانم‌ها ندارد، اگر اینطور بود بسیاری از دختران در حسرت سینه‌های بزرگ نبودند و عوارض پروتز و جراحی‌های سینه را به جان نمی‌خریدند با این هزینه‌های گزاف!! بنابراین مایع منی هیچ ارتباطی با بزرگی سینه ندارد.

مایع منی برای پوست مفید یا مضر؟

مایع منی حاوی اسپرم، مواد قندی و مقداری پروتیین می‌باشد، این که مایع منی برای پوست بدن مفید است یا خیر هیچ رفرنس معتبری وجود ندارد، اما آنچه که واضح است چون مایع منی ممکن است حاوی باکتری‌های زیادی باشد حساسیت و بیماری‌های پوستی را ایجاد می‌کند.

دلیل خوردن مایع منی

هر چند که بسیاری از زوجین با توافق یکدیگر از خوردن مایع منی صرف نظر می‌کنند و انجام آن را به دلیل احتمالی انتقال بیماری، نوعی خیانت و یا بی‌احترامی به همسر خود می‌دانند اما باز هم عده‌ای از افراد وجود دارند که این عمل را با توافق هم انجام می‌دهند و از لیسیدن آلت تناسلی یکدیگر نیز لذت می‌برند که اینگونه زوجین باید از سلامت همدیگر اطلاع داشته باشند. در جوامع امروزی خوردن مایع منی بیشتر به دلیل تماشای فیلم‌های پورن افزایش یافته است.

احتیاط در ریختن مایع منی روی بدن شریک جنسی

-در صورت ریختن مایع منی روی مثانه همسر خود، ممکن است این نوع آب وارد واژن شده و احتمال باردار شدن در این صورت وجود دارد بنابراین در صورتیکه قصد بارداری ندارید، احتیاط کنید.

-اگر آب منی را روی صورت پارتنر یا همسر خود بریزید ممکن است حاوی باکتری بوده، وارد دهان شده و عفونت لثه را در پی داشته باشد.

-در صورت حساسیت همسر خود به مایع منی، روی بدن او نریزید چون ممکن است فرد مقابل دچار حساسیت‌های پوستی، قرمز شدن، تورم، خارش و … گردد.

آیا امکان انتقال بیماری مقاربتی با خوردن مایع منی وجود دارد؟

بله صد در صد. هر چند قبل از رابطه دهانی توصیه می‌شود حتما اصلاح کرده و دوش بگیرید اما در صورتیکه شریک جنسی شما دچار بیماری‌های مقاربتی مانند زیگیل یا تبخال تناسلی، ویروس سیفلیس، سوزاک، هپاتیت، ویروس HPV، ایدز و .. باشد این نوع بیماری‌ها با سکس دهانی و یا خوردن مایع منی انتقال پیدا خواهد کرد. بنابراین قبل از این نوع رابطه، حتما از سلامت جنسی یکدیگر مطمئن باشید. بیماری‌های ذکر شده از روی ظاهر، تشخیص داده نمی‌شود و حتما باید از طریق آزمایش مشخص شود.

-پروتئین‌های موجود در مایع منی برای بدن مضر می‌باشد و ممکن است خارش، سوزش، درد و یا تورم را ایجاد کند.

-در صورتیکه داخل دهان اعم از لب‌ها، زبان، لثه‌ها و گلو خراشیدگی یا زخم باشد از انجام سکس دهانی خودداری کنید چون ریسک انتقال بیماری بالا می‌رود.
-به صورت کلی قبل از رابطه جنسی دهانی حتما ناحیه تناسلی فرد مقابل را به دقت بررسی کنید تا در صورت وجود تبخال، زیگیل، التهاب و ترشح غیر طبیعی از تماس دهانی جلوگیری کنید.

بو و مزه مایع منی

برخی از افراد بو و مزه مایع منی را می‌پسندند اما برخی دیگر حتی نفرت دارند، جالب است بدانید در افراد مختلف بو و مزه‌ی مایع منی تفاوت دارد.
مایع منی ممکن است تلخ باشد که نشان دهنده قلیایی بودن آن است.
در افراد دیابتی، آب منی شیرین است.
مایع منی به دلیل وجود عنصر روی، ممکن است مزه فلز دهد.
خوردن منی از نظر علمای دینی:
مایعی که در زمان انزال مرد از آلت او خارج می‌شود شامل اسپرم، ترشحات کیسه منی و ترشحات پروستات است. خوردن مایع منی از نظر شرعی حرام می‌باشد چرا که در شرع اسلام منی از نجاسات است و خوردن نجاست حرام خواهد بود.

طبق فتوای آیت الله خامنه‌ای

قبل از خروج منی، مایعی از آلت تناسلی مرد خارج می‌شود که نجس نمی‌باشد آیا خوردن آن اشکال دارد؟
خوردن آن اشکال دارد.

طبق فتوای آیت الله سیستانی

رابطه جنسی از طریق دهان (اورال) چه حکمی دارد؟ (اگر بدون خوردن مایع منی باشد)
اورال رابطه جنسی یا همان رابطه جنسی دهانی به شرط این که مایع‌هایی که از آلت تناسلی خارج می‌شوند بلعیده نشود بلااشکال است.

نتیجه گیری

از نظر پزشکی: در صورتیکه هر دو طرف سالم باشند بلعیدن مایع منی هیچ تاثیری ندارد اما با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های آمیزشی پنهان بوده و گاها خود فرد نیز اطلاع ندارد و تنها در صورت آزمایش تشخیص داده می‌شود بنابراین خوردن مایع منی از نظر پزشکی توصیه نمی‌شود.

از نظر شرعی: مایع منی نجس بوده و خوردن آن حرام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: