کد خبر: ۸۲۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۳۳۹
ایالات متحده آمریکا دارایی های مالی مرتبط با گروههای Lazarus ، Bluenoroff و Andarial را تصرف خواهد کرد. این خبر در شرایطی منتشر شده است که روند توافقات یا لغو تحریم ها بین کره شمالی و ایالات متحده رو به تیرگی می رود.
خزانه‌داری آمریکا سه گروه هکری کره شمالی را تحریم کرد / از هک کردن بانک ها تا جاسوسی سایبری

ایالات متحده  آمریکا دارایی های مالی مرتبط با گروههای Lazarus ، Bluenoroff و Andarial را تصرف خواهد کرد. این خبر در شرایطی منتشر شده است که روند توافقات یا لغو تحریم ها بین کره شمالی و ایالات متحده رو به تیرگی می رود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم هایی را علیه سه گروه هکری تحت کنترل دولت کره شمالی وضع کرده است. گروههایی که مقامات آمریکایی ادعا می کنند به رژیم پیونگ یانگ کمک کرده اند تا بودجه برنامه های تسلیحاتی و موشکی خود را جمع کند.

مقامات خزانه داری گفتند كه این سه گروه تحت كنترل و به دستور وزارت اطلاعات کره شمالی فعالیت می کنند. این سه گروه هکری با استفاده از باج افزار و حمله به بانکها ، شبکه های ATM ، سایت های قمار ، کازینو های آنلاین و مبادلات cryptocurrency برای سرقت وجوه از مشاغل قانونی تلاش می کنند.ایالات متحده ادعا می کند که وجوه دزدیده شده به پادشاهی هرمیتس؛  جایی که از آنها برای کمک به رژیم پیونگ یانگ برای ادامه بودجه برنامه موشکی هسته ای بحث برانگیز خود استفاده شده است می رود.

از طریق تحریم هایی که امروز توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری امضا شده است ، ایالات متحده به اعضای بخش بانکی جهانی دستور داده است تا هرگونه دارایی مالی مرتبط با این سه گروه را مسدود کنند.از سه گروهی که نام برده شده است ، نام Lazarus Groupکه با نام Hidden Cobra نیز شناخته می شود سرشناس تر است. گفته می شود این گروه گاهی اوقات برای توصیف کل دستگاه های جاسوسی سایبری کره شمالی مورد استفاده قرار می گیرد.

این گروه مهمترین گروه است زیرا به ادعای ایالات متحده مستقیما تحت نظر وزارت اطلاعات کار می کند و به منابع متعددی دسترسی دارد. مشهورترین عملیات گروه Lazarus ، هک کردن سونی پیکچرز در سال 2014 و شیوع باج افزار WannaCry از ماه مه 2016 بود.

با این حال ، این گروه که در سال 2007 تشکیل شده ، بسیار باهوش بوده است. مقامات خزانه داری گفتند که این گروه همچنین با استفاده از تاکتیک هایی از قبیل جاسوسی سایبری ، سرقت اطلاعات ، دزدی پول و عملیاتهای مخرب بسیاری از شرکت های حمل و نقل بین المللی ، نظامی ، مالی ، تولیدی ، نشر ، رسانه ها ، سرگرمی و حمل و نقل بین المللی و همچنین زیرساخت های مهم را هدف قرار داده است. ضررهای مالی ناشی از این گروه ناشناخته است، اما عملیات گسترده آنها باعث می شود خطرناک ترین و شناخته شده ترین گروه باشند.

گروه دوم نیز گروهی است که به نظر می رسد به طور خاص برای هک کردن بانک ها و موسسات مالی ایجاد شده است.مقامات وزارت خزانه داری گفتند: " Bluenoroff توسط دولت کره شمالی برای به دست آوردن درآمد غیرقانونی در پاسخ به افزایش تحریم های جهانی تشکیل شده است."

آنها افزودند: "این شرکت فعالیت های سایبری مخرب را در قالب دزدی های سایبری فعال علیه موسسات مالی خارجی به نمایندگی از رژیم کره شمالی انجام می دهد تا بخشی از آن را خرج رشد تسلیحات هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک خود کند."

مقامات گفتند كه از سال 2014 ، این گروه علیه بانك ها در بنگلادش ، هند ، مکزیك ، پاكستان ، فیلیپین ، كره جنوبی ، تایوان ، ترکیه ، شیلی و ویتنام اقدام به ایجاد تله های سایبری علیه بانک ها كرده است.پردرآمدترین هک نیز شامل سرقت یک میلیارد دلاری از حساب مرکزی بانک مرکزی بنگلادش در نیویورک فدرال رزرو است.

گروه سوم به نام Andariel است و از سال 2015 فعال است. به گفته مقامات وزارت خزانه داری ، این گروه غالباً جاسوسی سایبری را با عملیات جرایم سایبری مخلوط می کنند."تلاش برای سرقت اطلاعات کارت های بانکی با هک کردن دستگاههای خودپرداز برای برداشت پول نقد یا سرقت اطلاعات مشتری برای فروش بعدی در بازار سیاه " از جمله همین تلاش ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: