کد خبر: ۸۲۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
تعداد بازدید: ۳۱۱
هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) همه طرفین برجام را به خویشتن‌داری دعوت کرد و گفت: همه باید مسئولانه رفتار کنند؛ وگرنه ممکن است دیگر نتوانیم به راه‌حل صلح‌آمیز دست یابیم.
آلمان: دست کشیدن ایران از تعهدات برجامی پیام خوبی مخابره نمی‌کندوزیر امور خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) طرفین توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

به گزارش خبرداغ ، به نقل از دویچه‌وله، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) همه طرفین برجام را به خویشتن‌داری دعوت کرد و گفت: همه باید مسئولانه رفتار کنند؛ وگرنه ممکن است دیگر نتوانیم به راه‌حل صلح‌آمیز دست یابیم.

وی همچنین افزود: این که ایران از تعهدات برجامی خود دست بکشد، پیام خوبی را مخابره نمی‌کند. ایران باید به پایبندی کامل خود به برجام بازگردد.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت یک سال از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و پس از آن، قصور طرف‌های دیگر توافق به‌ویژه اروپایی‌ها برای عمل به تعهداتشان در این توافق تصمیم گرفت طبق تدابیر اندیشیده شده در برجام اجرای برخی از تعهدات هسته‌ای‌ خود را به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس بند ۳۶ برجام، ایران این حق را دارد که در صورت نقض توافق توسط دیگر طرف‌ها اجرای تعهداتش را به صورت کلی یا جزئی متوقف کند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان به تازگی با اشاره به دستور اخیر رئیس‌جمهور برای آغاز گام سوم، ضمن تشریح فعالیت‌های هسته‌ای کشور اظهار کرد: دشمنان انقلاب که پیشرفت‌های ایران را نمی‌دیدند، در حوزه هسته‌ای شروع کردند به کارشکنی. اوج فعالیت‌های ما غنی‌سازی بوده است و در حوزه صنعتی در ابعاد مختلف بر اساس اسناد بالادستی توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای و برنامه غنی سازی برای یک میلیون سو طی ۱۵ سال در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: سازمان تلاش کرد و بر اساس برجام زمان‌بندی توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید سوخت تعیین شد. بعد از برجام علنا با بدعهدی مواجه شدیم و مشکلاتی به وجود آمد که اوج آن به خروج آمریکا از برجام برمی‌گردد و مقداری فشار بر ایران و دیگر کشورها آوردند و به دنبال آن نظام تصمیم گرفت توازنی برقرار کند یا طرف مقابل برگردد به تعهدات یا ایران با کاهش تعهدات خود موازنه ایجاد کند.

پیش‌تر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز پنج‌شنبه (۱۴ شهریور) با ارسال نامه‌ای خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دلیل تبعات ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم‌های آن کشور و ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات خود در برجام و در بیانیه‌های کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود در این توافق، در حوزه تحقیق و توسعه هسته‌ای را متوقف می‌کند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: