کد خبر: ۸۲۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
تعداد بازدید: ۴۴۹
معاونت توسعه فرهنگی و همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سعید مولایی می‌تواند ملی پوش ایران در تمام رویدادهای بین المللی و المپیک باشد و هیچ مشکلی برای بازگشت او به کشور نیست.
احمدی: جودو شاید در تنگنا و مضیقه قرار بگیرد/ مولایی همچنان می‌تواند ملی‌پوش ایران باشدبه گزراش خبرداغ ، عبدالحمید احمدی در حاشیه مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان در جمع خبرنگاران در خصوص موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص سعید مولایی، اظهار کرد: همه این‌ها همان شواهدی است که پیش از این درباره آن صحبت کردیم و یک لابی صهیونیستی در جهت ایجاد حاشیه برای فدراسیون جودو ایران و برای این قهرمان کشور ایجاد شده است. اقدامات رییس فدراسیون جهانی جودو چه قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی ژاپن و چه در حین آن و مذاکراتی که با مولایی برای جدایی وی و امکان عزیمت او در آلمان انجام شده بود، حاکی از برنامه‌ای بود که این فدراسیون درباره جدایی مولایی انجام داده بود.

وی گفت: حرف اساسی همان بیانیه‌ای بود که کمیته ملی المپیک اعلام کرد. این کارها یک دخالت آشکار سیاسی توسط یک فدراسیون بین المللی است و قابل دفاع نیست و تطبیقی با مقررات آنها ندارد.

وی افزود: بیانیه وزارت خارجه امریکا نه در داخل کشور و نه بر سعید مولایی قهرمان ملی ما تاثیری نخواهد داشت و این ورزشکار مورد حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. ملایی همچنان می‌تواند ملی پوش ایران و نماینده ایران در المپیک باشد و امیدوارم فدراسیون های جهانی به این جوسازی ها توجهی نکند. این ها مواردی است که در هیچ بخش ورزش جهان معمول نبوده و این برای اولین بار در حوزه ورزش جهان رخ داده است.

معاون وزیر در خصوص تعلیق فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: امکان دارد در ادامه اقدامات صورت گرفته برای ما مشکلات و مضیقه ایجاد شود اما این دال بر عملکرد اشتباه فدراسیون جودو نیست. فدراسیون جودو به صورت رسمی و تعریف شده کار خود را انجام داده و هیچ بهانه ای برای تنگنا قراردادن ما وجود ندارد مگر این که اقدامات خاص غیرمعمول و مردود باشد که در این صورت خودشان باید پاسخگو باشند.

وی در پایان درباره اقدامات سرمربی پیشین تیم ملی جودو گفت: من بعید می دانم این اقدامات به نتیجه برسد و هرکسی عرق ایرانی دارد باید خودش را با کشور همراه کند و همه اذعان داریم که مجموع سرمایه‌گذاری‌ها برای رشد و پرورش ورزشکاران با بودجه ملی صورت می گیرد. به هر صورت در مواد مختلف کار را رصد می کنیم و امیدوارم با کمترین حاشیه این موضوع حل شود.

 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: