کد خبر: ۸۲۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
تعداد بازدید: ۳۵۹
برخی منابع دیپلمات از ناکامی خود در منصرف کردن حزب‌الله از پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی علیه ضاحیه جنوبی و نیروهای هم‌پیمان آن در منطقه عقربا سوریه خبر دادند.
منابع دیپلماتیک: رژیم صهیونیستی از روسیه خواسته بود حزب‌الله را تحت فشار بگذاردبه گزارش خبرداغ به نقل از سایت النشرة، این میانجی‌های دیپلمات با افشای اطلاعاتی ویژه و حساس اعلام کردند: اسرائیل از روسیه خواست با تحت فشار گذاشتن حزب‌الله آن را مجبور کند دوباره به اصول قبلی درگیری و به طور مشخص به قطعنامه ۱۷۰۱ متعهد شود.

همچنین این منابع با اشاره به افشای میانجیگری آمریکا، فرانسه، روسیه و مصر جهت احیای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت که در پی حمله دشمن اسرائیلی به لبنان در ژوئیه ۲۰۰۶ صادر شد، تاکید کردند: اسرائیل اعلام کرده در صورتی که حزب‌الله به اصول سابق درگیری پایبند باشد، حاضر است بار دیگر به تعهدات خود در زمینه عدم هدف قرار دادن نیروهای حزب‌الله در سوریه و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ عمل کند.

از دیگر اطلاعاتی که این دیپلمات‌ها فاش کردند، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با مسؤولان لبنانی از جمله سعد حریری، نخست وزیر این کشور جهت اعمال فشار بر حزب‌الله برای توقف عملیات‌های نظامی‌اش علیه اسرائیل و بسنده کردن به حمله اخیر علیه خودروی زرهی این رژیم در نزدیکی پایگاه آویویم به عنوان پاسخی برای هر دو حمله پهپادی علیه ضاحیه جنوبی لبنان و سوریه رایزنی کرد.

همچنین منابع یاد شده فاش کردند، دولت ترامپ از طریق میانجی‌های اروپایی پیشنهاداتی را به حزب‌الله و دولت لبنان ارائه کرد که از جمله آنها تعهد آمریکا به مهار اسرائیل و تعهدات این رژیم در قطعنامه‌های بین‌المللی از یک سو و عدم افزایش تنش‌های آمریکا علیه لبنان و تاخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه هم‌پیمانان این حزب یا طرف‌های اقتصادی مرتبط با آن از سوی دیگر به شرط پایبندی دوباره حزب‌الله به اصول قبلی درگیری‌ها به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ و تعهد به عدم حمله علیه یگان هوایی اسرائیل بود.

اما آنچه پامپئو، دولت آمریکا و نیز منابع یاد شده را غافلگیر کرد، پایبندی سعد حریری، نخست وزیر لبنان و در کنار او رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور به تصمیم سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بود، امری که دولت ترامپ آن را به منزله نقض دوباره قطعنامه‌های بین‌المللی دانست و این پیام تهدیدآمیز را به حریری اعلام کرد که در صورت پافشاری حزب‌الله بر افزایش تنش‌ها علیه اسرائیل، لبنان با فشارهای اقتصادی و سیاسی بیشتری مواجه خواهد شد.

در حالی که نشانه‌ها حاکی از این هستند که جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی پابرجاست و هر دو طرف برای هرگونه درگیری احتمالی در حالت آماده‌باش هستند، دیپلمات‌های یاد شده احتمال دادند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات ۱۷ سپتامبر جاری حمله‌ای را علیه لبنان آغاز کند تا انتخابات را به تاخیر بیندازد به ویژه که تمامی آمارها تا این لحظه حاکی از شکست او در انتخابات آتی هستند.
 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: