کد خبر: ۸۲۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
تعداد بازدید: ۵۳۹
مفسر قرآن کریم گفت: با اخلاص کسی است که در معده سیاسیون هضم نشود و در انتخابات طبق عقل و شرع خط سیاسی را قبول کند.
قرائتی:با اخلاص کسی است که در معده سیاسیون هضم نشودبه گزارش خبرداغ ، حجت‌الاسلام والمسلمین"محسن قرائتی" در ادامه سلسله مباحث شب‌های محرم در مسجد امام شهر کرمان با محوریت «آیاتی که امام حسین علیه السلام در مسیر کربلا به مناسبت‌های مختلف تلاوت کردند، اظهار کرد: یکی از این آیات زمانی است که در نزدیکی کربلا، آنجا که حربن یزید ریاحی جلوی حضرت را گرفت که آمدی کربلا چه کنی؟ حضرت فرمودند شماها نامه دادید که بیایم اما "فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّمَا یَنْکُثُ عَلَیٰ نَفْسِهِ»(۱۰/فتح) قول تان را شکستید.

وی با اشاره به اینکه اسلام روی قول تأکید کرده، افزود: لذا خداوند از کسانی که قول می‌دهد و زیر آن می‌زنند گله می‌کند.

قرائتی با بیان مثال هایی از عهدشکنی پس از رسیدن به نعمت، تصریح کرد: ماجرای کربلا نامردی بود زیرا به امام حسین علیه السلام گفتند بیا اما زیر قول خود زدند؛ در حالیکه اگر قول دادی باید به آن عمل کنی حتی اگر آن قول را به دشمن داده باشی.

وی با تاکید بر لزوم امانت داری بیان کرد: امام سجاد (علیه السلام) فرمود"اگر شمر آن خنجری که سر پدرم را با آن برید نزد من امانت بگذارد، بعد از من بخواهد به او می‌دهم".

این مفسر قرآن کریم گفت: اسلام درباره سه چیز تأکید دارد حتی اگر درباره غیرمسلمان باشد. اینکه امانت را ولو به کافر باید برگرداند؛ والدین را ولو کافر باید احسان کرد و قول دادن.

وی افزود: انسان هم خودش را نمی شناسد فکر می کند حزب اللهی است اما پای آزمایش که به میان می آید{آن وقت معلوم می شود}

قرائتی آیه دیگری را که امام حسین علیه السلام تلاوت کردند، آیه ۲۳ سوره احزاب « فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ...» عنوان و بیان کرد: حضرت این آیه را در شهادت «قیس بن مسهر صیدوای» و زمانی که خبر شهادت این خبرنگار حزب اللهی به حضرت رسید تلاوت کردند.

وی «من ینتظر» را کسانی دانست که در ایدئولوژی آنان تغییری ایجاد نمی‌شود و ادامه داد: با اخلاص کسی است که در معده سیاسیون هضم نشود و در انتخابات طبق عقل و شرع خط سیاسی را قبول کند.

این مفسر قرآن کریم گفت: کسی که خود را برای کاری معرفی کند و بداند بهتر از او در جامعه است، به خدا و رسول او خیانت کرده است.

وی افزود: انسان گاهی خودش را می‌بیند و حق را نمی‌گوید، این «منم» ها نمی‌گذارد. انسان ببیند زیرا هر کس خودش را ببیند پا روی خودش نمی‌گذارد و حرکت نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کسی که هدفی بزرگ دارد نباید از نیش و نوش‌ها بترسد، گفت: نگاه ما به دنیا عشرتکده است، در حالی که باید نگاه مان را عوض کنیم. دنیا جای رشد است و نصف اشکالات ما به خدا برای همین است که دنیا را اینگونه می‌بینیم که آمدیم بخوریم و خوش باشیم.

وی با بیان اینکه شیطان ۴ نوع برخورد می کند، گفت: شیطان، همین عزاداری را چقدر وسوسه می کند؟ اما روضه خوانی‌ها خیلی مهم است، چقدر اطعام می‌شود، چقدر مردم همدیگر را می‌بینند و رشد می‌کنند.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: