کد خبر: ۸۲۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۰
نماینده ساوه و زرندیه گفت: تنها راه نجات ممکلت برای برون رفت از مشکل اقتصادی، اشتغال‌زایی است. چه اشکال دارد که از دوره دبیرستان رشته فرش به دانش‌آموزان آموزش داده شود و آنها در آخر دیپلم فرش بگیرند. لزومی ندارد که دانش‌آموز در همه دروس ریاضی، علوم و... حرفه‌ای شوند
بیعت خودمان را با حاجی‌میرزایی اعلام می‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،‌ محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه به عنوان نماینده موافق در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز تصمیم‌ بسیار مهمی درباره یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور خواهیم گرفت که سرنوشت  کشور به دست آن است. همانطور که می‌دانید دوازده سال طول می‌کشد تا برنامه‌های این وزارتخانه شکل بگیرد. از طرفی تمام مشکلات اقتصادی و صنعتی در کشور ما مربوط به این وزارتخانه است بنابراین تصمیم‌گیری درباره آن بسیار مهم است.

منصوری گفت: چرا باید وضعیت اقتصادی ما اینگونه باشد و یا چرا باید این اندازه به نفت وابستگی داشته باشیم. همه این مشکلات به این دلیل است که  آموزش و پرورش ما به شکل سنتی اداره شده بنابراین باید از این پس با روش‌های نوین راه برون رفت از این مساله را در نظر بگیریم. امروزه نرم‌افزارهایی ایجاد شده که صدا را به شکل متن در می‌آورد و همین باعث شده که بعضا تایپست‌ها بیکار شوند.

وی بیان کرد: تنها راه نجات ممکلت برای برون رفت از مشکل اقتصادی، اشتغال‌زایی است. چه اشکال دارد که از دوره دبیرستان رشته فرش به دانش‌آموزان آموزش داده شود و آنها در آخر دیپلم فرش بگیرند. لزومی ندارد که دانش‌آموز در همه دروس ریاضی، علوم و... حرفه‌ای شوند

نماینده ساوه و زرندیه گفت: امروزه جوان‌هایی که دیپلم خود را می‌گیرند توان آموزشی و فنی ندارند بنابراین باید جناب وزیر به مساله مهارتی تمرکز کنند. جوانی که در آموزش و پرورش بتواند مهارت را یاد بگیرد مهم است. در کنکور حدود ۸۰۰ هزار نفر در رشته تجربی با هم رقابت کردند. ما اگر صدها آشپز حرفه‌ای داشته باشیم بهتر است که ۱۰۰ پزشک داشته باشیم که هیچ نمی‌‎دانند. ما بیش از ۱۰۰ ها دکتر بیکار داریم که همه بخاطر نوع آموزش و عملکرد در  آموزش و پرورش است.

منصوری گفت: من فررزند فرهنگی هستیم. ما از نسل جوان‌هایی بودیم که توانستیم موشک بسازیم، در زمانی جوانان ما توانستند موشک‌هایی را بسازند اما امروز آنها نمی‌توانند یک خودرو استاندارد تولید کنند. علت آن فقط آموزش و پرورش است. اگر همه افراد جامعه می‌خواهند خوب زندگی کنند باید تولید و صادرات داشته باشد ملتی خوب زندگی می‌کنند که تولید  و صادرات داشته باشد.

وی بیان کرد: شرایط فعلی نه در شأن معلمان و نه در شأن نظام جمهوری اسلامی است که حتی نمی‌تواند حقوق‌های عقب افتاده را بدهد. ما به نخبگان اهمیت می‌دهیم البته که نخبگان ما فقط علمی نیستند ما می‌توانیم به نخبگان فرش وهنر نیز اهیمت بدهیم، این رویکرد را فقط آموزش و پرورش می‌تواند انجام دهد.

نماینده ساوه و زرندیه گفت:‌ آموزش و پرورش جوانان را متوقع و بدون مهارت به جامعه عرضه کرده که همه آنها مقصرش ما هستیم. از وزیر محترم می‌خواهیم لایحه‌ای را به اجرا بیاورد که یک انقلاب و دگرگونی را شامل شود. ما بیعت خودمان را با این وزیر پیشنهادی اعلام می‌کنیم و تا زمانی که عمل کنند ما نیز از او حمایت خواهیم کرد.

منصوری بیان کرد: زمانی که بیش از ۹۵ درصد بودجه صرف حقوق نیروها می‌شود نباید انتظار بیش از حد داشته باشیم. باید وزیر آموزش و پرورش مهارت آموزی را جدی بگیرد. ما هم از همه نمایندگان می‌خواهیم که وزارتخانه را بیش از این معطل نگذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: