کد خبر: ۸۲۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۴۶۴
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای حاجی‌میرزایی آیا با اختیارات کامل آمده‌اید؟ قبل شما نیز وزرای قبلی برنامه‌های مدونی را ارئه دادند اما چرا این برنامه عملیاتی نشد و چرا در نقطه شروع پایان یافت؟ نظام رتبه‌بندی معلمان و مشکلات نظام آموزشی و ده‌ها موضوع دیگر که می‌دانید هیچ کدام عملیاتی نشد. اینجا بفرمایید آیا دولت به شما اختیار داده است؟
آقای حاجی‌میرزایی آیا با اختیارات کامل آمده‌اید؟/ معلمان از نظر معیشت به شدت آسیب‌پذیر شده‌اند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمداسماعیل سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: جناب آقای حاجی‌میرزایی دارای سابقه انقلابی هستند و مشهور به فردی متدین و انقلابی هستند و اگر مخالفتی نسبت به ایشان دارم مربوط به نکات برنامه پیشنهادی ایشان است. 

 وی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورشادامه داد: آقای حاجی‌میرزایی آیا با اختیارات کامل آمده‌اید؟ قبل شما نیز وزرای قبلی برنامه‌های مدونی را ارئه دادند اما چرا این برنامه عملیاتی نشد و چرا در نقطه شروع پایان یافت؟ نظام رتبه‌بندی معلمان و مشکلات نظام آموزشی و ده‌ها موضوع دیگر که می‌دانید هیچ کدام عملیاتی نشد. اینجا بفرمایید آیا دولت به شما اختیار داده است؟ 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که جامعه ما از آن رنج می‌برد تمرکز اختیارات در تهران است . این اختیارات نه تنها در وزارت خانه که در هیات دولت متمرکز است. آقایان وزرا باید برخی اختیارات را به استان‌ها واگذار کنند. وزیر قبلی قربانی رتبه‌بندی شد اما نتوانست از عهده آن بر بیاد برای اینکه باید از امکانات برخوردار باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگیان ما جزو دلسوز ترین فشر ملت هستند اما آیا دولت این باور را دارد؟ چرا سرانه مدارس قطع شده و چرا وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌کند پول از والدین نگیرید اما در مدارس پول می گیرند؟ این باعث شده حیثیت مدیران ما زیر سوال برود. مدیر مدرسه مجبور است برای اداره مدرسه آبروی خود را گرو بگذارد.

وی ادامه داد: آقای حاجی‌میرزایی خشکسالی از مدارس شروع شده و باید این تعهد را از بقل دستی خودتان که آقای جانگیری است بگیرید که به ترسالی تبدیل شود. شما در برنامه خود اعلام کردید ما تصمیمیات را از ستاد به صف سوق خواهیم داد اما مشخص نیست کارها چگونه عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در وزارت‌خانه آموزش و پرورش مسائل قومی، جغرافیایی و استعدادهای مختلف در شهرستان‌ها نادیده گرفته می‌شود و در پشت درهای بسته برای استان سیستان و بلوچستان و آدربایجان تصمیم می‌گیرند؛  در صورتی که اگر این تصمیم‌ها در خود استان ها اخذ می‌شد بسیاری از مشکلات قابل حل بود.

سعیدی گفت: نظام آموزشی ما از خیلی مسائل مثل مدرک‌گرایی رنج می‌برد.الان فارغ‌التحصیل‌های ما گرفتار شده اند. صاحبین دیپلم و لیسانس به موسسات فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند تا مهارت یاد بگیرند. ما مشکلات عدیده‌ای در این وزارت خانه داریم. 

وی افزود: یکی از مشکلات برای نظام آموزشی این است که فرهنگیان عزیز و معلمین ما منزلتشان لطمه خورده و انگیزه آنها پایین آمده است. آنها از نظر معیشت به شدت آسیب پذیر شده‌اند؛ چرا راه حلی برای این مساله نداریم. معلمی که تا ساعت یک بعد از نیمه شب مسافرکشی می کند چگونه صبح به فرزندان ما آموزش بدهد؟ 

وی ادامه داد: در برنامه خود نوشته‌اید بازنگری در نظام مالی با مدل‌های پیشرفته؛ آیا می‌خواهید به سراغ جیب مردم بروید و با روش‌های پیشرفته جیب مردم خالی شود. نظام آموزشی در قانون اساسی ما رایگان است. درخواست من این است که توضیحات کامل بدهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: