کد خبر: ۸۲۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۲۱۳
وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسای جمهوری روسیه و ترکیه در مورد گام‌های بعدی در راستای اجرای توافقنامه ادلب به توافق رسیدند.
لاوروف: با ترکیه درخصوص گام‌های بعدی در ادلب توافق کردیمبه گزارش خبرداغ، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسای جمهوری روسیه و ترکیه در مورد گام‌های بعدی در راستای اجرای توافقنامه ادلب به توافق رسیدند.

سرگئی لاوروف روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک که در چارچوب برنامه سیاسی «مسکو، کرملین و پوتین» پخش می‌شد، یادآوری کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بر حفظ توافقنامه ادلب تاکید دارند.

وی در واکنش به این پرسش که از ایجاد محدوده امنیتی مشترک بین آمریکا و ترکیه در سوریه نگران نیستید؟، اظهار داشت: این بخش دیگری از سوریه و در شمال شرق این کشور است، اردوغان گفته که ترکیه می‌خواهد منافع امنیتی خود در این منطقه را تامین کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: پوتین تاکید کرده است که این منافع ترکیه را کاملا قانونی می‌دانیم و از دستیابی به توافقی حمایت می‌کنیم که در وهله اول تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه را محترم بشمارد.
توافقنامه ادلب پارسال در دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی امضا شد و بر اساس آن در این منطقه سوریه محدوده عاری از تسلیحات سنگین ایجاد می‌شود با این وجود تروریست‌ها بارها این توافقنامه را نقض و مناطق مختلف ادلب و استان‌های همجوار را گلوله باران کرده‌اند.
ارتش سوریه به سرکوبی تروریست‌ها در ادلب پرداخت اما از دیروز عملیات نظامی با برقراری آتش‌بس یک‌جانبه از سوی ارتش سوریه متوقف شد.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: