کد خبر: ۸۲۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید: ۲۳۶
علیرضا فغانی در مراسم انتخاب بهترین‌های فصل گذشته فوتبال عنوان بهترین داور فصل را به خود اختصاص داد تا همچنان موفقیت‌هایش ادامه داشته باشد.
فغانی: برترین داور شدم، چون کمتر اشتباه کردمبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: علیرضا فغانی در مراسم انتخاب بهترین‌های فصل گذشته فوتبال عنوان بهترین داور فصل را به خود اختصاص داد تا همچنان موفقیت‌هایش ادامه داشته باشد. ستاره داوری ایران در فصل جدید نیز یکی از داوران مهم لیگ برتر به شمار می‌رود و البته این شانس را دارد که در جام‌جهانی بعدی نیز قضاوت کند. گفت‌وگو با فغانی را که قضاوتش در بازی استقلال و فولاد نیز تا حدی خبرساز شد، در ادامه می‌خوانید.

از مراسم برترین‌ها راضى بودید؟

باید از برگزار‌کنندگان مراسم برترین‌ها تقدیر و تشکر کنم؛ اما بهتر بود قبل از شروع لیگ چنین برنامه‌اى انجام مى‌شد تا شاهد حضور بیشتر اهالى فوتبال باشیم، نکته بعد اینکه در زمانبندى اجراى برنامه‌ها اکثرا ضعف داشتیم اما به هر ترتیب جاى شکرش باقی است که این مراسم برگزار شد.

در مورد انتخاب‌ها نظرتان چیست؟ فکر می‌کردید جایزه به شما برسد؟

در مورد انتخاب‌ها همیشه حرف و حدیث بوده و هست و خواهد بود اما درخصوص داورى باید بگویم فیفا و ای‌اف‌سی اعتقاد دارند که بهتر است کشورها سراغ انتخاب بهترین داوران فعلی نروند و تنها از داوران بازنشسته تقدیر کنند اما در ایران و بعضى از کشورها جایگاهى نیز براى داوران در مراسم برترین‌ها در نظر مى‌گیرند؛ به هرحال از بنده هم دعوت شد در این مراسم شرکت کنم.

قابل ذکر است که من هم مثل خیلى‌ها اشتباه دارم اما باتوجه به میانگین نمرات که کمى از بقیه بالاتر بوده منتخب این بخش شدم. البته اعتقاد دارم که همه داوران و همکاران عزیزم قابل احترام، تقدیر و تجلیل هستند.

درمورد داوران جوانى که به لیگ اضافه شدند چه نظری دارید؟

خدا را شکر داوران خوب، جوان و آینده‌دارى به جمع ما اضافه شدند و با توجه به تغییرات مدیریتى که اتفاق افتاده است ما آن را به فال نیک مى‌گیریم. امیدواریم که همه این موارد به سود جامعه داورى و فوتبال کشور باشد.

چه بازی‌هاى مهم بین‌المللى برای داوری در پیش است؟

فعلا بازى خاصى نداریم و مشغول تمرین و درگیر مسابقات لیگ هستیم اما در جام‌جهانى نوجوانان، جوانان و المپیک از داوران جوان و با استعدادى که بعد از جام ملت‌هاى آسیا در سمینار شرکت کرده‌اند استفاده خواهد شد که بسیار جاى خوشحالى است.

برای جام‌جهانی٢٠٢٢ نیز کوبل داورى ایران کاندیدا شده است. چقدر شانس انتخاب داریم؟

خدا را شکر تیم داورى ایران کاندید ٢٠٢٢ شد و امید به خدا بعد از المپیک در تورنمنت‌هاى مختلف زیر نظر فیفا به همراه دیگر رقبا مورد محک قرار مى‌گیریم. البته باوجود اتفاقات مثبتى که در این چند سال اخیر براى تیم داورى ایران افتاده باید تاکید کنم هیچ تضمینى نیست که حتما ما در جام‌جهانى حاضر باشیم و قضاوت کنیم. این نکته را بارها به کمک‌هاى خودم هم گفته‌ام که باید در همه سمینارها و مسابقاتى که از ما دعوت مى‌شود بهترین عملکرد را داشته باشیم و بالاترین نمرات را کسب کنیم تا با تلاش فراوان و دعاى مردم بتوانیم بار دیگر پرچم مقدس کشورمان را در بخش داورى در آوردگاه جهانى به هتزاز در آوریم.

سوال پایانی درباره بازی استقلال و فولاد است که آبی‌ها به خاطر وقت تلف شده اعتراض داشتند!

اجازه صحبت درباره مسابقات لیگ را نداریم. بهتر است کارشناسان داوری در این خصوص نظر بدهند.(طی صحبتی که با برخی از کارشناسان داوری داشتیم تایید کردند که به خاطر زمانی که دروازه‌بان استقلال مصدوم و بازی متوقف شد فغانی به درستی به وقت‌های تلف شده اضافه کرد)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: