کد خبر: ۸۲۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
تعداد بازدید: ۳۱۳
یک نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص وزرای پیشنهادی برای میراث فرهنگی و آموزش و پروش گفت: هر دو فرد معرفی شده کارنامه‌ای دارند که باتوجه به آن می‌توانیم به بررسی صلاحیت‌شان بپردازیم.
مونسان در حوزه گردشگری کارنامه موفقی دارد/ وی در زمینه صنایع دستی با چالش‌های جدی روبرو است/ حاجی میرزایی چندان احاطه‌ای بر نظام تعلیم و تربیت ندارد

به گزارش خبرداغ ، علی بختیار در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره معرفی وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین آموزش و پرورش گفت: وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه میراث فرهنگی و آموزش و پرورش معرفی شده‌اند که هرکدام را باید باتوجه به کارنامه‌ای که دارند مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای مونسان در حال حاضر رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی است و تجربیاتی در این زمینه دارد، حضور وی در سازمان میراث فرهنگی از جهاتی قابل بررسی است.

وی تاکید کرد: مونسان در حوزه گردشگری کارنامه موفقی دارد، اما در حوزه صنایع دستی علیرغم همه تلاش‌هایی که معاون‌شان انجام دادند با چالش‌های جدی پیش رو است

عضو فراکسیون پاسخ‌‌گویی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط هنرمندان در حوزه صنایع دستی مطلوب نیست، صنایع دستی ما در دنیا بی‌نظیر است. در  دورترین روستاهای کشور صنایع دستی وجود دارد  که می‌توانیم آن‌ها صادر کنیم، بنابراین معتقدم وزیر میراث فرهنگی باید برای این بخش برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: چالش بعدی که مونسان پیش رویش دارد، حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی است که از کشور خارج شده و بازنگشته‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از آثار تاریخی ما توسط کسانی خارج شده است که خودشان در حوزه میراث فرهنگی نقش‌آفرین و مدیر بودند.

وی با بیان اینکه معتقدم آقای مونسان کارنامه خوبی دارد و از این باب می‌توانیم نقاط ضعف و قوت ایشان را برای دوره وزارت مشاهده کنیم، گفت: اقدامات بسیاری انجام دادیم که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را  تبدیل به وزارت خانه کنیم تا این بخش مقابل مردم و مجلس پاسخگو باشد.

بختیار ادامه داد: اگر پاسخگویی را نهادینه کنیم می‌توانیم به راحتی به سمت توسعه یافتگی گام برداریم.

وی درباره انتخاب محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پروش هم عنوان کرد: آقای حاجی میرزایی تجربیات خوبی در نهضت سوادآموزی دارد و نرخ سوادآموزی را بالا برده‌اند. وی کار تشکیلاتی انجام داده و فرد مسلطی بر این حوزه است.

نماینده مردم گلپایگان ادامه داد:‌ مشکل اصلی که در خصوص حاجی میرزایی وجود دارد این است که وی بر نظام تعلیم و تربیت چندان احاطه‌ای ندارد. ما حدود یک میلیون معلم داریم و امروز گلایه‌مند هستند که شرایط خوبی ندارند و از بابت حقوق، مزایا و بیمه و غیره در سختی قرار دارند.

وی ادامه داد: در مورد آقای حاجی‌میرزایی باید تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا ایشان قرار است که بزرگترین وزارت خانه کشور را اداره کند بنابراین باید توانایی حل مشکلات را داشته باشد یا خیر .

بختیار گفت: وزیر آموزش و پروش باید وزیر همراهی با رئیس‌جمهور باشد زیرا مسئولیت آموزش و تعلیم بسیار سنگین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: