کد خبر: ۸۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۷۲۴۷
خوشبختانه ما ایرانی‌ها با سریال غریبه نیستیم و سریال‌های زیادی را تاکنون دیده‌ایم و خاطره‌های خوشی هم با این سریال‌ها داریم. در این بین مدتی است که سریال‌های ترکی حسابی گل کرده‌اند و انصافاً هم باید گفت با سریال‌های خوش‌ساختی طرف هستیم که داستان جذاب آنها، مخاطب را به مشاهده قسمت‌های دیگر سریال تشویق می‌کند.
بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: سریال‌ دیدن لطف و حال خاص خودش را دارد و از آنجایی که یک سریال به‌طور معمول در ده‌ها قسمت تهیه می‌شود، باید برای تماشای آن دست‌کم چندین هفته وقت بگذاریم و فراز و فرود‌های شخصیت‌های موردعلاقه‌مان را در این سریال دنبال کنیم. همین امر باعث می‌شود در طول مدتی که سریال مشاهده می‌کنیم به شخصیت‌های آن علاقه خاصی پیدا کنیم و احساس نزدیکی بیشتری با آن‌ها داشته باشیم.

خوشبختانه ما ایرانی‌ها با سریال غریبه نیستیم و سریال‌های زیادی را تاکنون دیده‌ایم و خاطره‌های خوشی هم با این سریال‌ها داریم. در این بین مدتی است که سریال‌های ترکی حسابی گل کرده‌اند و انصافاً هم باید گفت با سریال‌های خوش‌ساختی طرف هستیم که داستان جذاب آنها، مخاطب را به مشاهده قسمت‌های دیگر سریال تشویق می‌کند.

از طرف دیگر نقاط مشترک زیادی در میان فرهنگ ترک‌ها و ایرانی‌ها وجود دارد که این قضیه نیز جذابیت سریال‌های ترکی را برای ما ایرانی‌ها بیشتر کرده است. تمام این موارد دست به دست هم داد تا به فکر تهیه فهرستی از محبوب‌ترین سریال‌های ترکی بیافتیم و در ادامه زیباترین و پرطرفدارترین سریال‌های ترک را با شما در میان بگذاریم.

برگریزان (Yaprak Dökümü)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

در اینکه ایرانی ها، ملت خانواده‌داری هستند هیچ شکی نداریم و به همین دلیل نیز اولین سریال این فهرست را سریالی انتخاب کردیم که ممکن است تاریخ پخش آن نسبتاً قدیمی باشد، اما خاطرتان را جمع می‌کنیم که توضیاحت یکی از خانوادگی‌ترین سریال‌های ترک را با شما در میان می‌گذاریم.

سریال «برگریزان» از کتابی با همین نام نوشته «رشاد نوری گونتکین» (Reşat Nuri Güntekin) اقتباس شده و در این سریال، داستان خانواده مردی بازنشسته با همسر، پسرش و چهار دختری که دارد روایت می‌شود. اعضای این خانواده به‌دنبال قبولی یکی از دختر‌ها در دانشگاه راهی استانبول می‌شوند و زندگی در شهری بزرگ، تبعات مختلفی را برای اعضای این خانواده به دنبال دارد. «برگریزان» سریالی است که بدون شک آن را به طرفداران مجموعه‌های خانوادگی پیشنهاد می‌کنیم، حتی اگر اهل این‌گونه سریال‌ها هم نیستید باز هم توصیه می‌کنیم حرف ما را زمین نیاندازید و به تماشای «برگریزان» بنشینید چرا که مطمئن هستیم بعد از تماشای این سریال از اینکه پیشنهاد تماشای آن را به شما دادیم خرسند خواهید بود.


سیلا (Sıla)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

برای شما از نزدیکی فرهنگ ترک و ایران گفتیم و به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر به یکی از سریال‌های ترکی اشاره کنیم که به لحاظ فرهنگی داستان این سریال برای ایرانی‌ها نیز خیلی غریب و دور از ذهن نیست. ماجرای سریال «سیلا» از این قرار است که دختری با همین نام در یکی از شهرستان‌های ترکیه به‌دنیا می‌آید و از آنجایی که پدرش نمی‌توانست به خوبی این دختر را بزرگ کند او را نزد خانواده‌ای ثروتمند در استانبول می‌فرستد.

سیلا در پیش این خانواده زندگی خوبی داشت تا اینکه در جوانی ربوده می‌شود و به روستایی که در آن زندگی می‌کرد باز می‌گردد. در این روستا رسم و رسوم‌های دست و پاگیری وجود داشت و همان‌گونه که برای شما گفتیم، داستان اصلی سریال «سیلا» حول آداب و سنن سخت‌گیرانه‌ای است که مردم جنوب ترکیه با آن زندگی می‌کنند. جالب است بدانید «جانسو دره» (Cansu Dere)، هنرپیشه زیباروی ترک که سریال‌های جذاب زیادی را از او دیده‌ایم نقش «سیلا» را در این سریال بر عهده دارد.


حلقه (Halka)

بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

اگر اهل سریال‌های ترکی باشید حتماً به خوبی می‌دانید که ترک‌ها در کنار توانایی در ساخت سریال‌های خانوادگی، ید طولایی در ساخت سریال‌های درام و اکشن نیز دارند و نمونه

بارز این ادعا را می‌توان در سریال «حلقه» اثبات کرد. این سریال داستان انتقام دو جوان را روایت می‌کند که به خون یکدیگر تشنه‌اند.

«حلقه» یکی از جدیدترین سریال‌های ترکی به‌حساب می‌آید و با توجه روایت سریع و جذابی که دارد، مخاطب از پیچش‌های داستانی این سریال دائماً شگفت‌زده می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم اگر به ماجرا‌های تبهکاران و خطر‌هایی که با آن روبرو می‌شوند علاقه دارید حتماً سریال «حلقه» را به فهرست سریال‌های آخر هفته خود اضافه کنید. در حال حاضر فصل اول این سریال در حال پخش است و با توجه به محبوبیت «حلقه» و داستان بلند و پرکششی که دارد، انتظار می‌رود تا چندین فصل به طول بیانجامد.


پرنده سحرخیز (Erkenci Kus)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

نوبتی هم که باشد نوبت یک سریال کمدی درام است که مطمئن هستیم تماشای آن حسابی شما را سرحال می‌آورد. ترک‌ها با ساخت سریال «پرنده سحرخیز» ثابت کردند که راه و رسم ساخت سریال‌های خنده‌دار و عاشقانه را بلد هستند و با سریالی شاد و جذاب سر و کار داریم که ساعت‌ها شما را سرگرم نگه خواهد داشت.

ماجرای سریال «پرنده سحرخیز»، ممکن است معمولی به‌نظر برسد، اما پرداخت خوب این سریال باعث شده تا همین ماجرای معمولی، مخاطب را به دنبال خودش بکشد. قضیه سریال «پرنده سحرخیز» از این قرار است که دختری با نام صنم نقش اول زن این سریال را بازی می‌کند و دختری بانشاط و رویاپرداز است که به هر چیزی فکر می‌کند غیر از ازدواج، در نتیجه پدر این دختر، صنم را تهدید می‌کند که اگر به فکر ازدواج نباشد، به زور او را شوهر می‌دهد و به همین دلیل ماجرا‌های عشق و عاشقی‌های بامزه‌ای پیش‌روی صنم قرار می‌گیرد.

دمت اوزدمیر (Demet Özdemir)، هنرپیشه‌زیباروی ترک نقش صنم را در سریال «پرنده سحرخیز» بر عهده دارد و بازی پرنشاط او نقش مهمی در صحنه‌های خنده‌دار و بامزه این سریال دارد.


راهزنان در دنیا حکومت نمی‌کنند (eskiya dunyaya huhumudar olmaz)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

در این قسمت سریالی را برای شما معرفی می‌کنیم که ۳ فصل از آن نمایش داده شده و به لحاظ بازخورد، در تلویزیون ترکیه به اندازه‌ای طرفدار پیدا کرد که پخش آن چیزی نزدیک به ۴۴.۱ میلیون لیر ترکیه روانه جیب سازنده‌های این سریال کرد.

سریال «راهزنان در دنیا حکومت نمی‌کنند» چیزی حدود ۶۵ قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای است و با سریالی طرف هستیم که داستانی تهبکارانه و مافیایی دارد و به همین دلیل نیز در طول قسمت‌های این سریال، با حادثه‌های غیرمنتظره و جذابی روبرو می‌شویم. در بالا برای شما از سریال «برگریزان» گفتیم و جالب است بدانید «دنیز چاکر» (Deniz Çakır)، ستاره مشهور ترک که در «برگریزان»، نقش فرخنده را بر عهده داشت در این سریال نیز هنرنمایی می‌کند. حضور «مریم اوزرلی» (Meryem Uzerli) دیگر ستاره زیباروی ترک که ما ایرانی‌ها او را با سریال «خرم سلطان» شناختیم نیز یکی دیگر از ویژگی‌های برتر سریال «راهزنان در دنیا حکومت نمی‌کنند» به‌حساب می‌آید.


زن (Kadin)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

امکان ندارد سری به بهترین سریال‌های ترکی بزنید و با فهرستی از سریال‌های خانوادگی روبرو نشوید، شاید هم به همین دلیل باشد که ایرانی‌ها تا این اندازه به سریال‌های ترکی علاقه دارند، به همین دلیل در این قسمت یک بار دیگر گذارمان به یک سریال ترکی خانوادگی افتاد که یکی از پرفروش‌ترین سریال‌های تلویزیونی ترک در یکی دو سال گذشته به‌حساب می‌آید و نزدیک به ۴۱ میلیون لیر ترکیه درآمد داشته است.

همان‌گونه که از نام این سریال پیدا است، داستان زندگی زنی را روایت می‌کند که سرد و گرم روزگار را چشیده و به‌رغم سختی‌های زیاد، سعی در حفظ زندگی خودش و دو فرزندش دارد. داستان این سریال به همین سادگی‌ها هم نیست و «ازگه ازپیرینچی» (Özge Özpirinçci)، به‌عنوان بازیگر نقش «بهار» در این سریال قصد دارد پرده از راز‌های قدیمی خانوادگی‌اش نیز بردارد.


 گرگ‌سعید و شورا (Kurt Seyit ve Sura)

بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

تجربه نشان داده است سریال‌هایی که با الهام از رویداد‌های تاریخی ساخته می‌شوند طرفداران زیادی پیدا می‌کنند و داستان سریال «گرگ سعید و شورا» در اواخر امپراتوری روسیه شکل گرفته است و آشنا بودن ایرانی‌ها با فرهنگ روس در کنار علاقه‌ای که به سریال‌های ترکی داریم باعث شده تا سریال «گرگ سعید و شورا» به یکی از محبو ب‌ترین سریال‌های چند سال اخیر در میان ایرانی‌ها تبدیل شود.

ماجرای این سریال از این قرار است که جوانی خوش‌تیپ که به «سعید گرگ» معروف است علاقه زیادی به خدمت در ارتش تزار دارد و در یک مراسم باله با دختری با نام «شورا» آشنا می‌شود و این آشنایی شعله‌های عشق را در دل سعید و شورا آتش می‌زند تا با داستانی عاشقانه طرف باشیم که خمیرمایه‌هایی از دوستی و خیانت در میان آن وجود دارد.

جالب است بدانید «کیوانچ تاتلیتوغ» (Kıvanç Tatlıtuğ)، هنرپیشه خوش‌تیپ و پرطرفدار ترک که ما ایرانی‌ها ابتدا با او در نقش مهند آشنا شدیم، نیز در سریال «گرگ سعید و شورا» در نقش «سعید» حضور دارد و اگر از طرفداران «کیوانچ تاتلیتوغ» هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای این سریال جذاب را از دست ندهید.


وطنم تویی (Vatanim Sensin)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

اکنون که برای شما از سریال‌های ترکی که داستان آن‌ها از رویداد‌های تاریخ الهام گرفته شده بود گفتیم، حیف است که به سریال «وطنم تویی» اشاره نکنیم، این سریال به دوران جنگ استقلال ترکیه می‌پردازد و زمانی را روایت می‌کند که «آتاتورک» به کرسی قدرت نرسیده بود. شروع سریال با نبرد بالکان است و در این سریال شاهد روایت شخصیتی با نام «ژنرال جودت» هستیم که سربازی میهن‌پرست است و مردی خانواده‌دار به‌حساب می‌آید، اما توسط دوستش، از پشت مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و پس از نجات از این حادثه، مجبور می‌شود سبک دیگری از زندگی را در پیش بگیرد و اتفاق‌های هیجانی و جذابی یکی پس از دیگری پیش روی «جودت قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید، «خالد ارگنچ» (Halit Ergenç)، که در میان ما ایرانی‌ها با نام سلطان سلیمان معروف است و او را در این سریال دیده‌ایم، در سریال «وطنم تویی»، نقش «ژنرال جودت» را بر عهده دارد. با این حساب می‌توان گفت اگر از طرفداران سریال‌های تاریخی هستید بدون شک «وطنم تویی» شما را ناامید نخواهد کرد.


تو بگو کارادنیز (Sen Anlat Karadeniz)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

پس از اشاره به یکی دو سریال تاریخی، برای طرفداران سریال‌های درام، عنوانی را درنظر داریم که مطمئن هستیم داستان آن حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. سریال «تو بگو کاردانیز» که با نام «تو بگو‌ای دریای سیاه» نیز شناخته می‌شود از آن سریال‌هایی است که مطمئن هستیم یا قسمت‌هایی از آن را دیده‌اید یا دست‌کم اطلاعاتی از این سریال به گوش شما خورده است.

ماجرای سریال «تو بگو کاردانیز»‌از این قرار است که در این سریال زنی با نام نفس در خانه‌ای با مشکلات زیاد زندگی می‌کند و به همین دلیل پا به فرار می‌گذارد و در این راه با مردی با نام طاهر آشنا می‌شود و دلدادگی میان این دو شکل می‌گیرد و مخاطب به همراه این زن سختی‌کشیده ماجرا‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.

این سریال به پایمال‌شدن حق زنان در جامعه سنتی ترکیه اشاره می‌کند و به همین دلیل نیز طرفداران زیادی در جامعه بانوان ترک پیدا کرده است.


فی (Fi)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

به لطف افزایش سرعت اینترنت، این روز‌ها سریال‌های مختلفی را شاهد هستیم که نسخه‌های اینترنتی آن‌ها پخش می‌شود و نمونه‌های موفقی از سریال‌های اینترنتی را در ایران نیز شاهد هستیم. سریال ترکی «فی» (Fi)، یکی از پرچمداران سریال‌های اینرنتی در ترکیه به‌حساب می‌آمد و انصافاً هم باید گفت تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام شد و حضور بازیگران سرشناس و سبک و سیاق جذاب این سریال، نوید از سریالی سرگرم‌کننده می‌داد.

سریال «فی» نسبت به دیگر سریال‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم تفاوت‌های زیادی دارد و به‌نوعی می‌توان گفت شاید یک سریال خانوادگی به‌حساب نیاید، اما از آن سریال‌هایی که علاقه‌مندان مجموعه‌های ترکی نباید از دست بدهند. در این سریال ماجرای مرد روانپزشک موفقی روایت می‌شود که دکتری ایده‌آل‌گرا است و به همین دلیل نیز همیشه دنبال برترین‌ها در زندگی‌اش بوده است. دست روزگار دختری زیبا را سر راه این دکتر آیده‌ال گرا قرار می‌دهد که تمام شرایط دلخواه این دکتر مشکل‌پسند را دارد، اما از بخت بد روزگار، این دختر نامزد دارد و همین انفاق، داستان سریال «فی» را پیچیده و جذاب می‌کند.

نکته دیگری که سریال «فی» را جذاب می‌کند، حضور «Serenay Sarıkaya» بازیگر معروف ترکی است که ما ایرانی‌ها او را پیش از این در سریال‌هایی مانند «عمر گل لاله» و «جذر و مد» دیده‌ایم و خاطره‌های خوبی از او داریم.


روزی روزگاری (Öyle Bir Geçer Zaman Ki)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

در همین ابتدا برای شما بگوییم که روایت این سریال در نگاه اول ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، اما با یکی از موفق‌ترین سریال‌های ترکی طرف هستیم که داستان آن چیزی نزدیک به ۱۲۰ قسمت به طول انجامید. این سریال داستان مردی خانواده‌دار با نام «کاپیتان علی آکسو» (Ali Akarsu) را بازگو می‌کند که با زن و ۴ فرزندش مشغول زندگی است تا اینکه زنی هلندی سر راه او قرار می‌گیرد و «کاپیتان آکسو» یک دل که نه، صد دل عاشق این زن می‌شود و همسر اول و فرزندانش را فراموش می‌کند.

آشنایی «علی آکسو» با این زن، زندگی او را به هم می‌ریزد و روزگار ماجرا‌های مختلفی را پیش‌روی او و خانواده‌اش قرار می‌دهد. این سریال جذابیت‌های زیادی دارد و حضور «ارکان پتک‌کایا» (Erkan Petekkaya)، بازیگر خوش‌تیپی که مطمئن هستیم هنرنمایی او در سریال «دیلا خانم» (Dila Hanım) را دیده‌اید، از انگیزه‌های مهم تماشای این سریال در میان سریال‌بین‌های ایرانی به حساب خواهد آمد.


بهزادچ: پلیس آنکارا (Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

این سریال که برای ما ایرانی‌ها با نام «بهزاد سی: داستان یک کمیسر آنکارایی» نیز شناخته می‌شود و از آن سریال‌هایی است که به قول قدیمی‌ها حسابی رسیده و اکنون وقت تماشای آن است، چرا که «بهزادچ: پلیس آنکارا» نزدیک به ۹ سال ادامه پیدا کرد و سال ۲۰۱۹ زمان پخش آخرین قسمت آن فرا رسیده است. به این ترتیب با خیال راحت می‌توانید این سریال را دانلود کنید و قسمت به قسمت تا آخر ماجرای آن را دنبال نمایید.

همان‌گونه که از نام این سریال پیدا است، با داستان زندگی و ماجرا‌های چندین کارمند یکی از شعبه‌های جنایی آنکارا طرف هستیم که این کارمندان را شش مرد و یک زن تشکیل می‌دهند، در‌واقع هدف سازندگان این سریال از تعداد بیشتر هنرپیشه‌های مرد نسبت به تنها هنرپیشه زن در این سریال با این هدف انجام شده تا نابرابری‌های زن و مرد در جامعه ترکیه به نمایش کشیده شود و به همین دلیل به رغم خمیرمایه جنایی که در این سریال با آن سر و کار داریم، شاهد پرداختن به به مسائل اجتماعی و شهروندی نیز در «بهزادچ: پلیس آنکارا» هستیم.


نور (Gümüş)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

 این سریال در ترکیه با نام «نقره» (Gümüş) پخش شد و به‌اندازه‌ای مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت که با نام «نور» در کشور‌های عربی، بلغارستان، آلبانی و پاکستان نیز روی آنتن رفت و میلیون‌ها مخاطب را برای ساعت‌ها سرگرم نگه داشت.

اولین چیزی که در سریال «نور» جلب توجه می‌کند، حضور «کیوانچ تاتلیتوغ»، هنرپیشه خوش‌تیپ ترک است و اگر از طرفداران این هنرپیشه به‌حساب می‌آیید مطمئن هستیم که به تماشای آن خواهید نشست، در غیر این صورت، جذابیت داستان سریال «نور» بدون شک شما را نا امید نخواهد کرد. ««کیوانچ تاتلیتوغ» در این سریال دوست‌دختری زیبا و جذاب دارد که عمرش به دنیا نیست و در اثر تصادف، فوت می‌کند، به همین دلیل «کیوانچ تاتلیتوغ» که داغدار عشق از دست داده‌اش بود، به اصرار پدربزرگش با دختری با نام «نقره» از دواج می‌کند. از قضای روزگار، «نقره» از کودکی دل در گرو این پسر خوش‌تیپ داشت و شاهد روایت داستانی عاشقانه و دلبرانه هستیم که مخاطب را مدت‌ها سرگرم خواهد کرد.

برای اثبات جذابیت سریال «نور» تنها کافی است به این نکته اشاره کنیم که قسمت پایانی این سریال، چیزی نزدیک به ۸۵ میلیون بیننده در میان کشور‌های عربی داشت.


عفت (İffet)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۱ در ترکیه شروع شد و به‌اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرد که در عرض مدت کمی، شاهد پخش «عفت» در مقدونیه، افغانستان، پاکستان و چندین کشور دیگر بودیم. این سریال به لحاظ فرهنگی، نقاط مشترک زیادی با کشور‌های همسایه‌اش دارد و به همین دلیل نیز محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد.

همان گونه که کاملاً در این سریال مشخص است، شاهد روایت داستان دختری با نام «عفت» هستیم که به همراه پدر و خواهرش در خانه‌ای کوچک در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند. «عفت» که دختری بسیار زیبارو و جذاب است دل به راننده تاکسی باخته بود، اما این راننده تاکسی از عشق او سوء‌استفاده می‌کند و «عفت» ناخواسته از او باردار می‌شود. ماجرا به گوش پدر «عفت» میرسد و او نیز این دختر طفل‌معصوم را زیر بار کتک میگیرد.

ایفای نقش «عفت» در این سریال به «دنیز چاکر» واگذار شده و انصافاً هم باید گفت که این هنرپیشه ترک در بازیگری در این سریال چیزی کم نمی‌گذارد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل سریال‌های درام و عاشقانه هستید، حتماً تماشای سریال «عفت» را به برنامه آخر هفته‌های خود اضافه کنید.


نفوذی (Içerde)

 بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

آخرین سریال از فهرست پربیننده‌ترین سریال‌های ترکی را به سریال «نفوذی» اختصاص دادیم که به‌عنوان یک سریال تمام‌عیارِ ترکی چیزی کم و کسر ندارد و هر آنچه که از درام و اکشن بخواهید را در این سریال با خمیرمایه‌ای از ماجرا‌های جنایی خواهید دید. داستان این سریال به ماجرا‌های دو برادر اشاره می‌کند که اطلاعی از خویشاوندی با یکدیگر ندارند و نمی‌دانند که با هم برادر هستند. در نتیجه بدون اطلاع از برادری خود، به رقبای سرسختی با هم تبدیل می‌شوند.

اتفاق‌های مختلفی برای این دو برادر می‌افتد و یکی از آن‌ها به تهبکاران می‌پیونند و برادر دیگر افسر ارشد پلیس می‌شود تا روزگار این دو را مقابل هم قرار دهد. سریال «نفوذی» در زمان ساخت خود به یکی از پرخرج‌ترین سریال ّای ترکی تبدیل شد و تا دل‌تان بخواهد در این سریال با هنرپیشه‌های ترازاول ترک طرف هستیم که در این زمینه می‌توان به «چاتای اولوسوی» (Çağatay Ulusoy)، اشاره کرد.

سعی کردیم فهرست پر و پیمانی از محبوب‌ترین سریال‌های ترکی را پیش‌روی شما قرار دهیم، اما همان‌طور که بهتر از ما می‌دانید فهرست سریال‌های محبوب ترکی به همین‌جا ختم نمی‌شود و به قول قدیمی‌ها این قصه سر دراز دارد. در نتیجه اگر شما هم از آن دسته سریال‌بین‌هایی هستید که علاقه خاصه به سریال‌های ترکی دارند، در قسمت نظرات برای ما از سریال‌های ترکی محبوب و موردعلاقه‌تان بگویید.


بی باک و زیبا (Cesur ve Güzel)

بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

سریال تلویزیونی «بی باک و زیبا» (Cesur ve Güzel) داستان مردی جوان را روایت می‌کند که قصد دارد زندگی دزدیده شده‌ی پدرش را به او بازگرداند. در سفر خود به سمت شهری که فرد مسبب بدبختی پدرش در آن اقامت دارد با زنی روبرو می‌شود که اسبش به سمت یک پرتگاه در حال حرکت است و خیلی زود متوجه می‌شود که این دختر همان کسی است که وی قصد انتقام از او را دارد.


عروس استانبول (Istanbullu Gelin)

بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

سریال تلویزیونی «عروس استانبول» (Istanbullu Gelin) بر اساس یک داستان عاشقانه واقعی بین یک مرد جوان از خانواده‌ای اصالتاً روستایی که به اصول خانوادگی شدیدا پایبند است و دختری هنرمند که زندگی مدرنش همراه با آزادی مطلق بوده ساخته شده است. اوزجان دنیز بازیگر و خواننده مشهور ترک در این فیلم نقش اول فیلم که یک تاجر جوان است را روایت می‌کند که خانواده اش توسط مادرش که یک زن معتقد به آداب و سنت‌های قدیمی است اداره می‌شود. دختر و پسر جوان در شهر استانبول با هم آشنا شده و بدون رضایت خانواده‌ی پسر با هم ازدواج می‌کنند. وی عروس جوان را با خود به عمارت قدیمی اش می‌آورد و بزودی تفاوت‌های فرهنگی مشکل آفرین می‌شوند.


ترانه زندگی(Hayat Şarkısı)
 
بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید

سریال تلویزیونی «ترانه زندگی» یا «داستان زندگی» (Hayat Şarkısı) یک درام عاشقانه در مورد روابط پیچیده در یک خانواده است و در این میان شخصیت اصلی داستان برای نجات زندگی و ازدواج خود تلاش می‌کند. وی برای حل کردن مشکل و بازگرداندن زندگی اش به شرایط قبل یک کارآگاه خصوصی را استخدام می‌کند. این سریال رگه‌هایی از کمدی نیز را با خود دارد که از دیدن آن لذت خواهید برد.

نام او افسانه است (Adı Efsane)
 
بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید
 
سریال تلویزیونی «اسم او افسانه است» (Adı Efsane) داستان یک بازیکن سابق بسکتبال را روایت می‌کند که مربیگری یک تیم بسکتبال دبیرستانی را بر عهده می‌گیرد. وی بعد از مرگ همسرش به مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کرده و دو دخترش را به حال خود رها می‌کند. اما دوستانش برای کمک به او و بازگرداندش به زندگی خوب گذشته او را ترغیب می‌کنند که پیشنهاد مربیگری در تیم بسکتبال یک دبیرستان پسرانه را بپذیرد. این سریال با تمی نوجوانانه آغاز می‌شود، اما همه گروه‌های سنی از دیدن آن لذت خواهند برد.
 

بازگشت: طغرل (Diriliş – Ertuğrul)
 
بیست سریال ترکی پربیننده را بشناسید
 
سریال تلویزیونی «بازگشت: طغرل» (Diriliş – Ertuğrul) که یکی از سریال‌های تاریخی موفق ترکیه یه شمار می‌آید بر اساس زندگی واقعی یکی از سلاطین سلجوقی به نام ارتوگرول قازی در قرن سیزدهم میلادری ساخته شده است. وی پدر عثمان قازی موسس امپراطوری عثمانی است. این سریال با بودجه یا سرسام آور ساخته شده و با استفاده از بازیگران مطرح سریالی تاریخی، سیاسی و اکشن شکل گرفته که از تماشای آن لذت خواهید برد.
 
منابع: realestatenewsturkey ،imdb ،thevore ،hurriyetdailynews
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: