کد خبر: ۸۲۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
تعداد بازدید: ۳۷۳
رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری با رئیس جمهور ترکیه با اشاره به این موضوع که گاهی اوقات نیروهای سوری از سوی برخی گروه‌های مسلح در ادلب مورد حمله قرار می‌گیرند، گفت: روند آستانه بیشترین قابیت را برای حل درگیری‌ها در سوریه دارد.
پوتین: مناطق کاهش تنش در سوریه نباید پناهگاهی برای تروریست‌ها باشد

به گزارش خبرداغ ، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که در این دیدار توافق شد که مناطق کاهش تنش نباید پناهگاهی برای تروریست‌ها باشد.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که گاهی اوقات نیروهای سوری از سوی برخی گروه‌های مسلح در ادلب مورد حمله قرار می‌گیرند، گفت: روند آستانه بیشترین قابیت را برای حل درگیری‌ها در سوریه دارد.

پوتین با تاکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه اضافه کرد که در این دیدار بر فعال کردن کمیته تهیه قانون اساسی سوریه توافق حاصل شد.

اردوغان نیز در این کنفرانس خبری ضمن اشاره به تحویل موشک‌های اس 400 به ترکیه تاکید که با رئیس‌جمهور روسیه در خصوص همکاری‌های دفاعی دیگر نیز سخن گفته است.

وی به وضعیت ادلب نیز اشاره کرد و مدعی شد که حملاتی به غیر نظامیان در این استان صورت می‌گیرد و در اثر این حملات صلح در منطقه آسیب دیده است.

اردوغان که پیش از این کشورش با حمایت از تروریست‌ها در امور داخلی سوریه مستمرا دخالت کرد دولت سوریه را متهم کرد که از آسمان مرگ بر سر مردم ادلب فرومی‌ریزد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد که گام‌های بسیار مهمی با مسکو برای حمایت از غیرنظامیان در شمال سوریه اتخاذ شده است و هدف قرار گرفته شدن غیرنظامی در ادلب سبب خواهد شد تا توافق سوچی با شکست مواجه شود.

وی در ادامه مدعی شد که نمی‌توان حملات هوایی که غیرنظامیان در ادلب را هدف قرار می‌دهد قبول کرد و تمامی گام‌های مناسب برای تثبیت آتش‌بس در ادلب بر اساس توافق آستانه اتخاذ خواهد شد.

اردوغان افزود: بر حق ترکیه در دفاع از خود در برابر خطراتی که مرزها را تهدید می‌کند تاکید داریم و در نشست سه‌جانبه‌ای که در ترکیه برگزار خواهد شد درباره ادامه توافق سوچی بحث خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه ادعا کرد که حملات اخیر در ادلب به کشته شدن بیش از 500 غیرنظامی در ادلب منجر شده و حملاتی که غیرنظامیان در ادلب را هدف قرار می‌دهد به تقویت گروه‌های افراطی منجر خواهد شد.

اردوغان گفت که در دیدار با پوتین موضوع ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و در منطقه شرق فرات مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد که هدف ترکیه توقف درگیری‌ها در ادلب و بازگردان ثبات به منطقه بوده و آنکارا نمی‌تواند به تعهدات خود بر اساس موافقت‌نامه سوچی عمل کند مگر آنکه حملات نظام سوریه متوقف شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از آمریکا خواست به تعهدات خود درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه عمل کند.

اردوغان در بخشی از سخنان خود گفت که در حال حاضر 3 میلیون و 600 هزار آواره سوری در ترکیه حضور دارند.

وی همچنین گفت که آموزش ارتش ترکیه برای به کار گیری سامانه دفاع موشکی اس400 در روسیه ادامه داشته و با پوتین درباره همکاری احتمالی در زمینه جنگنده‌های سوخو-57 روسیه نیز گفت‌وگو شد.

رئیس جمهور ترکیه افزود که انتقال بخش دوم سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه به ترکیه تا پایان ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

پوتین نیز در ادامه کنفرانس خبری گفت که موج آوارگان سوری، بار سنگینی را بر دوش ترکیه ایجاد کرده است و از تلاش‌ها برای کاهش تشدید تنش‌ها در شمال سوریه حمایت و نگرانی ترکیه درباره منطقه امن به دلیل تعداد زیاد آوارگان سوری که در این کشور حضور دارند را درک می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه افزود که طرح‌هایی برای همکاری با ترکیه در زمینه هواپیماهای مسافری و نظامی وجود دارد و مقام‌های دو کشور به همکاری‌ها در زمینه دفاعی ادامه خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: