کد خبر: ۸۲۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۲۷۰
سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: این قوه هیچ گونه فساد و بی‌عدالتی را برنمی‌تابد و هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد و درصورت اثبات جرم برای دانه درشت‌ها رسیدگی به این پرونده‌ها را در اولویت قرار می دهد.
رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم/ از گزارشگران فساد حمایت می‌کنیم

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نهمین نشست خود با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای شهریورماه و تبریک هفته دولت و روز تکریم بازنشستگان گفت: مردم ما به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب شاهد عزم و اراده جدی قوه قضاییه با برخورد با انواع مفاسد هستند. این حرکت انقلابی قوه قضاییه امید و نشاط را به حامعه بازگردانده و بار مسئولیت همکاران ما را سنگین می‌کند.

رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم

اسماعیلی یادآور شد: به عنوان سخنگوی این قوه اعلام می‌کنم که این قوه هیچ گونه فساد و بی‌عدالتی را برنمی‌تابد و هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد و درصورت اثبات جرم برای دانه درشت‌ها رسیدگی به این پرونده‌ها را در اولویت قرار می دهد.

وی ادامه داد: ما در موضوع مبارزه با فساد، قوای مجریه و مقننه را در کنار خود می‌دانیم. بر این باوریم که اجرای عدالت نیازمند قانون خوب، مجری شایسته و پاکدست و قاضی عادل و شجاع است. تا ارکان ثلاثه دست در دست هم ندهند، مبارزه با فساد کامل عملی نخواهد شد. افق روشنی برای برداشتن زمینه‌های فساد احساس می‌کنیم.

از گزارشگران فساد حمایت می‌کنیم

سخنگوی قوه قضائیه افزود: همه ارکان نظام در گام اول در پیشگیری و در گام دوم در شناسایی عناصر متخلف وظیفه دارند. مدیران اگر با جرم مواجه شدند، مورد را به دادستانی‌ها و دیوان عدالت اداری معرفی کنند. ما از گزارشگران فساد حمایت می‌کنیم و نسبت به تشویق آنها اقدام خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: منظور از گزارش، گزارش به مسئولان ذیصلاح است تا صحت و سقم آن مشخص شود. نه قانون نه شرع و نه اخلاق و به ویژه اخلاق حرفه‌ای به ما اجازه نمی‌دهد مفاسد ادعایی را ابتدا در رسانه‌ها و تریبون‌ها مطرح کنیم. اگر گفته شد گزارش مفاسد را بدهید یعنی به مراجع ذیصلاح بدهید.

استفاده از رانت اطلاعاتی کار درستی نیست

وی افزود: قوه قضاییه و حقیر به عنوان سخنگو اعلام آمادگی می‌کنیم که هرجا گزارشی به ما منعکس شد بررسی و رسیدگی کنیم و نتیجه را به اطلاع عموم شهروندان برسانیم چرا که دانستن را حق آنها می‌دانیم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: همانگونه که در موضوعات اقتصادی استفاده از رانت را قبیح می‌دانیم در حوزه اطلاع‌رسانی هم استفاده از رانت کار درستی نیست. اینکه رسانه‌ای بخواهد از رانت اطلاعاتی استفاده کند و وانمود کند که ما به اسرار دسترسی داریم این مساله امر مطلوبی نیست به ویژه اینکه ما خبری به دست بیاوریم و بخواهیم مصادره به مطلوب کنیم.

جزئیات احکام چند متهم امنیتی و جاسوسی

اسماعیلی به مناسبت هشتم شهریورماه و روز مبارزه با تروریسم و سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر گفت: امروز برخی اخبار مبارزه با تروریسم را عنوان می‌کنم. در ماه گذشته خبری اعلام شد مربوط به عناصر وابسته به انگلیس که بنده اسم را اعلام نکردم و البته برخی وابستگان متوجه شدند که شخص مورد نظر ارس امیری بود که به وسیله نفوذ فرهنگی وابسته به بریتیش کانسیل محاکمه شد و به ١٠ سال حبس و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

وی افزود: فرد دوم علی جوهری جاسوس رژیم صهیونیستی است که در ارتباط با موساد و انجام ملاقات‌های مختلف در سریلانکا، ماکائو و لائوس ارتباطات گسترده برقرار کرده و به سرزمین اشغالی تردد کرده است و ماموریت داشته اطلاعاتی را در حوزه تونل‌سازی و عمرانی و قرارگاه خاتم الانبیا کسب کند که به تحمل ١٠ سال حبس برای جاسوسی و ٢ سال حبس برای کسب اموال نامشروع و استرداد مبالغ محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: فرد سوم انوشه آشوری است که به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود که به ١٠ سال حبس بابت جاسوسی و ٢ سال حبس به جرم کسب اموال نامشروع و استرداد احکام محکوم شده است.

وی افزود: امروز نیز سازمان‌های جاسوسی در کشور ما فعال هستند اما اشراف سیستم اطلاعاتی ما باعث عقیم ماندن آنها شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: