کد خبر: ۸۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۴
با موافقت نمایندگان:
نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند که اگر دلال در معامله موضوع قرارداد سهیم باشد، باید طرف ناآگاه را از این امر مطلع کند.
جریمه دلالان در صورت داشتن تعارض منافع در معاملهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۴ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تجارت اعاده شده از شورای نگهبان با ماده ۵۳ این لایحه با ۱۴۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۵۳ این لایحه هرگاه طرفین معامله با یکی از آنها به اعتبار تعهد شخص دلال معامله کنند، دلال در مقابل متعهدله مسئول اجرای معامله است.

همچنین نمایندگان در ادامه به بررسی ماده ۵۴ پردخته و این ماده را نیز با ۱۳۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در ماده ۵۴ نیز آمده است؛ چنانچه دلال در معامله موضوع قرارداد دلالی ذی نفع یا سهیم باشد، باید طرف ناآگاه را از این امر مطلع کند. در غیر این صورت مسئول خسارات وارد شده است و به جزای نقدی از یک دهم تا نصف ارزش مورد معامله محکوم می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: