کد خبر: ۸۲۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۲۶۸
نوبخت:
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در هزینه‌های عمرانی، توسعه حمل و نقل شهری را در نظر گرفته است و سیاست دولت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.
ثبات نسبی قیمت‌ها و روند کاهنده آن محصول ‌تدبیر دولت بودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر نوبخت در آیین افتتاح ایستگاه‌های مترو میدان محمدیه و بسیج و ۸/۵ کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ مترو تهران گفت: از مناسبت این افتتاح استفاده می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران در این مجموعه تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: از اصحاب رسانه نیز که می‌توانند واقعیت‌ها را منعکس کنند و واقعیت‌ها را انتقال می‌دهند، تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: در جریان شدیدترین تحریم‌های تاریخی کشور قرار داریم که از سال گذشته شروع و تاکنون ادامه دارد. این تحریم‌ها تکانه‌های شدیدی به کشور وارد کرد که نمونه آن را در تغییرات نرخ ارز شاهد بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های ما آرامش دهی و مدیریت تکانه‌ها بود، اظهار داشت: آنچه در بازار ارز می‌بینیم و ثبات نسبی قیمت‌ها و روند کاهنده آن محصول ‌تدبیر دولت بود. قطعا برای پایین آمدن قیمت‌ها اینها خدماتی است که انجام گرفته است.

نوبخت افزود: دولت با همه سختی‌هایی که بر مردم وارد است تلاش می‌کند با این شوک بزرگ و ضربه‌ای که به اقتصاد کشور وارد شده بتواند شرایط را مهار کند.

وی درباره برنامه‌هایی که دولت برای شهرداریها دنبال می‌کند، گفت: آثار تحریم‌ها روی منابع مالی ما کاملا محسوس است و بودجه ۴۴۸ هزار میلیارد تومانی را تا سقف ۳۸۶ هزار میلیارد تومان در سال جاری تقلیل دادیم و با توجه به محدودیت منابع، کارها را با اولویت‌بندی انجام می‌دهیم.

نوبخت در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه در دو بخش هزینه‌های جاری و عمرانی در حال انجام است. از افکار عمومی می‌پرسم که آیا با وجود سختی‌های موجود، یک روز پرداخت یارانه و حقوق در این شرایط به تاخیر افتاده است؟ ما به آنچه که مربوط به مردم و سفره‌های آنها می‌شود دقت کافی داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: سیاست ما در حوزه هزینه‌های جاری مشخص است و جامعه بداند که دولت به این بخش عمل می‌کند. اما در بخش عمرانی نیز با وجود آنکه منابع نسبت به سال گذشته محدودتر شده و بودجه عمرانی که در سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است، در سال جاری به ۴۳ هزار میلیارد تومان محدود شد اما این بودجه با اولویت‌بندی توزیع خواهد شد که در آن توسعه حمل و نقل شهری نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است، افزود: دولت همزمان موضوع اشتغال را نیز دنبال می‌کند. شهرداری تهران نیز در ارتباط با این توسعه شبکه ریلی آماده باشد و آن را گسترش دهد. در این هفته از همکارانمان در شهرداری، شورای شهر و شرکت‌های واگن‌سازی دعوت می‌کنیم تا طرحی را آماده کرده و به ما ارائه دهند.

نوبخت در پایان اظهار داشت: می‌توانیم تا سقف ۴۸۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کمک کنیم و اولویت ما برای شهرداری تهران غیرقابل انکار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
اقایان اکثر نابسامانیها در کشور ایران بر اساس سوء مدیریت است نه به تحریمها در موقعی از سال قیمت سیب زمینی میشود 9000تومان و در چند ماه بعدش کشاورز از ماندن سیب زمینی روی دستش که به هیچ قیمتی نمی خرند تنوی سر خودش میزند ایا وقت ان نرسیده بعضی از افراد هم مسول و هم نماینده استعفا بدهند در دولت و مجلس اقایان درست که بعضی ها برای ندانم کاریهاشان توجیه دارند و توجیه میکنند ولی تاریخ ثبت خواهد کرد که چه قانونهایی وصل میشود ماه به ماه مردم فقیر تر میشوند گوشت از کیلویی 28000یا 35000 تومان یک مرتبه به 110یا 120هزارتومان هر کیلویی رسیده افراد که از بیمه مستمری ماهیانه دریافت میکنند توی نان خشکشان مانده اند هر ماهی یا هر وقت قبض اب و برق و گاز و تلفن برایشان میاورند خیلی بیش از 500یا 600هزار تومان هست یا یک پراید که غیر از ملت انهم قشر جان به لب رسیده اش باید بجای 4میلیون (چهار میلیون تومان را ) حدود 50میلیون تومان بدهد با وامهایی که سود 24یا 26درصد ظاهرا دارند باید بخرند ایا نفسی برای کشیدن برای ایرانیان گذاشته اید اقایان مجلسی و دولتی و ارگانهای دست اندر کار ایا وقت ان نرسیده که استعفا بدهید تا شاید چند صباحی رهبرمان نفس راحتی از نبودن شما بکشند و ملت را هم دعا گوی خود قرار دهید بی تدبیری بجایی رسیده که بعضی از اقازاده هاشان در خارج از ایران با ثروت ایرانیان تفریح میکنند بعد انها را امین و نماینده مردم ایران خطاب میکنند ایا در تاریخ چنین زشتی به این صورت رخ داده نه به خدا خدایا رهبر عزیزمان و ملت ایران را از دست چنین نماینده هایی نجات بده انشاالله
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: