کد خبر: ۸۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۱۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که به نماینده رأی داده باید بداند نماینده‌اش کجاست.
ذوالقدر: مردم باید بدانند نمایندگان‌شان کجا هستند/ شفافیت عملکرد نمایندگان باید با فوریت دنبال شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سیده فاطمه ذوالقدر در ادامه بررسی دوفوریت اصلاح آیین نامه داخلی گفت: طبق سوگندی که نمایندگان خورده‌اند، باید در فعالیت‌های مجلس مشارکت فعال داشته باشند، در هیچ کجای اصلاح طرح دوفوریتی، اصلاح آیین‌نامه نیامده است که رأی مخالف یا موافق نماینده باید اعلام شود، بلکه قرار است سامانه‌ای طراحی شود تا حضور و غیاب، میزان مرخصی و شرکت در رأی‌گیری‌ها اعلام شود.

نماینده مردم تهران با رد پوپولیستی بودن اصلاح آیین‌نامه اظهار داشت: اینکه رأیی اعلام شود به تشخیص مجلس خواهد بود، بنابراین در هر رأی‌گیری موافق یا مخالف بودن نماینده اعلام نمی‌شود. هدف این اصلاح فعال‌تر شدن و شفافیت عملکرد نمایندگان است تا دیگر از تریبون مجلس گفته نشود، ۶۰ تا ۷۰ نفر در رأی‌گیری شرکت نکردند.

وی تاکید کرد: فردی که به نماینده رأی داده باید بداند نماینده‌اش کجاست؟ متاسفانه در جلسات کمیسیون‌ها به دلیل عدم حد نصاب رأی‌گیری‌ها استمزاجی می‌شود، از این رو باید با فوریت شفافیت عملکرد نمایندگان دنبال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: