کد خبر: ۸۲۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
تعداد بازدید: ۲۷۵
مقایسه وضعیت اکران فیلم‌ها در تابستان ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ از کاهش محسوس فروش فیلم‌های سینمایی خبر می‌دهد.
آغاز رکود سینماها؛ فیلم مناسبی برای محرم وجود نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: بعد از دو نوبت اکران موفق فیلم‌ها در عید نوروز و عید سعید فطر تصور می‌شد که این فروش در تابستان نیز ادامه پیدا کند، اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه کاهش فروش فیلم‌ها در تابستان شگفتی پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان را به دنبال داشت و بسیاری از آن‌ها بر این نکته اذعان داشتند که فروش به شدت کاهش یافته است.

نگاهی به آمار فروش تیر و مرداد سال ۹۸ و مقایسه آن با همین مدت زمان در سال ۹۷ گفته‌های سینماداران را تایید می‌کند در تیرماه ۹۸ تا امروز حدود ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر به سینما رفتند و حدود ۲۹ ملیون و ۴۹۱ میلیون تومان درآمد حاصل از ف روش فیلم‌ها بوده است. درحالیکه در همین مدت در سال ۹۷، ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر به سینما رفتند و ۲۱ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان درآمد حاصل از بلیت‌فروشی سینما‌ها بوده است.

در مرداد ۹۸ نیز تا امروز یک میلیون و ۹۶۰ هزار نفر به سینما‌ها رفتند و حدود ۲۱ میلیون و ۵۶۷ میلیون تومان بلیت‌فروشی شده، اما در مرداد ۹۷ تعداد سه میلیون و ۲۲۱ هزار نفر به سینما رفته بودند و ۲۸ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان درآمد کسب شده است.

این آ‌مار نشان می‌دهد به جز در مواقعی که افزایش قیمت بلیت باعث افزایش درآمد شده، در سایر موارد به خصوص با مقایسه مردادماه دو سال ۹۷ و ۹۸، مشاهده می‌کنیم که با افت محسوس فروش و مخاطبان سینما روبرو هستیم و درصد این افت به ۳۰ درصد نیز رسیده است.

محمدقاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) با تایید کاهش محسوس فروش فیلم‌ها در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ گفت: متاسفانه وضعیت فروش فیلم‌ها نه تنها خوب نیست بلکه همین‌طور رو به کاهش است و هیچکدام از فیلم‌های اکران شده در تابستان ۹۸ تا امروز نتوانسته‌اند آن گونه که باید مخاطبان را به سینما‌ها بکشانند.

اشرفی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این مساله چیدمان غلط فیلم‌ها در دو نوبت گذشته اکران در عید نوروز و عید سعید فطر بود. در این دو نوبت همه فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شد جذاب باشند و مخاطب زیادب را به سینما بیاورند در کنار هم و به صورت همزمان اکران شدند که نه تنها در بعضی موارد به فروش خود ضربه زدند بلکه در فروش سایر فیلم‌ها نیز اثر گذاشتند.

وی ادامه داد: اگر چینش فیلم‌ها به شکلی بود که تعدادی از فیلم‌هایی که در تابستان اکران شدند در عید نوروز و عید فطر اکران می‌شدند قطعا فروش بهتری داشتند و فیلم‌هایی که به فروش عالی در نوروز یا عید فطر نرسیدند، می‌توانستند با اکران در تابستان درآمد بیشتری کسب کنند.

اشرفی با اشاره به اینکه وضعیت روند اکران و افت محسوس فروش فیلم‌ها تا پایان شهریور و حتی نیمه‌های مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: بر اساس فیلم‌هایی که تا امروز اکران شده و فیلم‌هایی که منتظر اکران هستند نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای تغییر وضعیت اکران مشخص کرد و قطعا تا پایان شهریور این روند نزولی جذب مخاطب به سینما‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در شهریورماه با آغاز ماه محرم اکثر مردم به فعالیت‌های مذهبی بعد از پایان کار و شب‌ها روی می‌آورند و همزمانی این مساله با زمان اکران فیلم‌ها قطعا ریزش مخاطبان را در سینما‌ها به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر هیچ فیلم مناسبی برای ماه محرم امسال وجود ندارد که آن را بتوان اکران کرد و امیدوار بود که کمی از کاهش این رونق کم کنند.

رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: قطعا رکود سینما‌ها در بحث فروش تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت و شاید بتوان امیدوار بود که از نیمه مهرماه به بعد با اکران فیلم‌های متفاوت و جدید فروش افزایش پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: