کد خبر: ۸۲۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
تعداد بازدید: ۲۶۸
دکتر علی‌اصغر مونسان از بخش‌های مختلف بازار تاریخی اراک بازدید کرد.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از بازار تاریخی اراک دیدن کردبه‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید در جریان روند احیا و مرمت این بازار قرار گرفت.

بازار تاریخی اراک با عمری ۲۰۰ ساله از ابتدای امر براساس اصول مهندسی و معماری روز در قالب یک مجموعه فاخر اقتصادی و اجتماعی ساخته شد.

این بازار که ۱۰ آبان ۱۳۵۵ به ثبت ملی رسید و برای ثبت جهانی آن باید روند احیا و مرمت آن انجام گیرد، ۲۰ کاروانسرا دارد که تماماً دارای ورودی و خروجی هستند تا در مواقع خطر امکان ورود و خروج وجود داشته باشند و در واقع از همان ابتدا نگاه توأم با ایمنی در معماری این بنا لحاظ شده است، همچنین دارای یک راسته است که برای عبور و مرور مردم و اجناس مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک امتیاز و مؤلفه بزرگ برای بازار محسوب می‌شود.

سال گذشته نزدیک به ۲۰ طاق راسته بازار توسط میراث فرهنگی ترمیم و نوسازی شد و امسال نیز بخشی از مقاوم‌سازی انجام می‌شود.

کارگروه مرمت و احیای بازار تاریخی اراک تشکیل و مشاوری جهت بررسی و تهیه طرح جامع بازار بکار گرفته شده است تا کار مرمت بازار تاریخی اراک به صورت اصولی و براساس معماری اولیه انجام گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: