کد خبر: ۸۲۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
تعداد بازدید: ۶۷۲
فرماندار آستارا:
فرماندار آستارا گفت: همه ما میدانیم که جامعه توسعه یافته نتیجه انسان توسعه یافته است،نتیجه کنش انسان توسعه یافته است تا ما انسان توسعه یافته نداشته باشیم نمی‌توانیم جامعه توسعه یافته بسازیم .
به دنبال ایده‌های بومی برای توسعه بومی و ملی هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، رستم‌زاد فرماندار شهرستان مرزی بندرآستارا در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: برای توسعه  باید به دنبال ایده های بومی باشیم هم در قطع بومی و هم درقطع ملی توسعه را می توانیم ایجاد کنیم.

وی گفت: تشکل های مردم نهاد بانی فراخوان مقالاتی باشند که برای توسعه شهرستان راهکارها و پیشنهادات  نخبگان، دانشگاهیان، فعالین حوضه اقتصادی،  صنعتی، فرهنگی واجتماعی راهکارهای خود را برای توسعه شهرستان  ارائه دهند وبه سه آثاربرگزیده جوایز نفیسی از طرف فرمانداری آستارا اهدا خواهد شد.

رستم زاد اضافه کرد: بهره مندی از نخبگان محلی و بومی منطقه با توجه به شناختی که از ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل های شهرستان دارند و به مشکلات و کمبود ها اشراف دارند و می‌توانند بهترین راهکارها را برای توسعه شهرستان  ارائه دهند.

وی یادآور شد:  در این فراخوان مقاله انتظار داریم سازمان‌های مردم نهاد شهرستان به عنوان بانیان این کار، موضوع را پیگیری نموده وجمع بندی نمایند و در این رابطه از اساتید دانشگاه و نخبگان شهرستان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا همیشه رتبه های اول با سوادی رادر کشور دارد و این برای همه مردم شهرستان یک افتخار است.

رستم زاد اضافه کرد: باتوجه به اینکه بزرگترین معجزه پیامبر اکرم کتاب است و اولین کلمه ای که خداوند به پیامبر اکرم فرمودند ((اقرا)) بود  ونازل کردن آیه ((نون و القلم و ما یسترون)) گواه بر اهمیت و جایگاه  علم و علم آموزی در بین انسانها و بین بشریت و تعالیم اسلامی است .

 رستم زاد در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت:  امروز  جوامعی که توسعه یافته هستند، به دلیل ارزشی است که به علم ودانش اندوزی داده اندو همه ما میدانیم که  تا سده های هفتم و هشتم هجری و دهم هجری ایرانی ها در اوج اقتدار و عزت و افتخار ودر اوج علم و دانش و دانش اندوزی بودند ودر مقابل جوامع دیگر و غرب در اوج توحش و  دوران قرون وُسطایی بودند که متاسفانه آنها علم را از ما گرفتندو ما مجانی و با رغبت در اختیارشان گذاشتیم در جهت توسعه علم و انسانیت و به چنین پیشرفتهایی رسیدند و امروز حاضر نیستند دوباره همان رو حتی با پرداخت هزینه هاش هم در اختیار ما بگذارند.

رستم زاد با اشاره به برگزاری بیشتر این گونه جشنواره ها افزود: برگزاری چنین  جشنواره هایی درسطح ملی و محلی در کشور جای تقدیر و تشکر داردو باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که چنین جشنواره هایی  مخصوصا  در سنین پایین و کودکی و نوجوانی برایشان برنامه های فرهنگی داشته باشیم زیرا از همین زمان است که جامعه پذیری در کودک به بهترین شکل ممکن شکل می‌گیرد و اولین جامعه پذیری کودک از خانواده شکل می گیرد و این امر نشان می دهد خانواده وظیفه اصلی تربیت را برعهده دارد و مهمتر از هرجایگاهی و آموزشی دیگر و ارگانهای   اولیه فکری کودک درداخل  خانواده شکل میگیرد .

وی ادامه داد:  اگر به کتاب خواندن و کتاب خوانی  عادت کنیم، ادامه میدهیم و اگربه کتاب  نخواندن و تنبلی عادت کنیم به همان میزان در جامعه دچار مشکلات فرهنگی می شویم وبه همان میزان  فرصت رشد و تعالی و توسعه نیز از جامعه گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه ما میدانیم که جامعه توسعه یافته نتیجه انسان توسعه یافته است،نتیجه کنش انسان توسعه یافته است تا ما انسان توسعه یافته نداشته باشیم نمی‌توانیم جامعه توسعه یافته بسازیم .ما تا خودمان را نشناسیم تا توانایی های خود را ندانیم تا استعدادهای خود را شناسایی نکنیم تا ندانیم در چه راستایی استعداد و توانایی داریم نمیتوانیم برای جامعه مفید بوده و توسعه یابیم.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به دلیل برگزاری چنین جشنواره هایی، از برگزیدگان این جشنواره با همراهی امام جمعه محترم شهرستان و جمعی از مسئولین تقدیر بعمل آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: