کد خبر: ۸۲۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
تعداد بازدید: ۵۸۲
مدیر مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه در حال حاضر هوای تهران پاک است، گفت: به تدریج با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر پنجشنبه، برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد بوده که در بهبود نسبی کیفیت هوا موثر خواهد بود.
هوای تهران امروز «پاک» است

مدیر مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه در حال حاضر هوای تهران پاک است، گفت: به تدریج با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر پنجشنبه، برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد بوده که در بهبود نسبی کیفیت هوا موثر خواهد بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، حسین شهبازی  افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان‌دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (پنجشنبه، ۲۴ مرداد) بوده که با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی و وزش باد در برخی ساعات شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها مهیا خواهد شد. همچنین در طول روز، بین ساعات ۲ الی ۶ بعدازظهر بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد که نسبت به روز پیشین از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

به گفته وی به تدریج با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر پنجشنبه، برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد بوده که در بهبود نسبی کیفیت هوا موثر خواهد بود، هرچند این شرایط پابرجا نبوده و افزایش حجم ترافیک در شبانگاه پنجشنبه سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد خواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه رفته رفته تا نخستین ساعات روز جمعه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد، گفت: با این وجود با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، انتظار می‌رود شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در صبحگاه برقرار باشد. همچنین احتمال می‌رود همراه با افزایش تابش نور خورشید و دما و در دسترس بودن سایر عوامل، شرایط برای شکل‌گیری آلاینده ازن فراهم شده و افزایش نسبی در غلظت این آلاینده نسبت به روز پنحشنبه مشاهده شود که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی مناطق شهر تهران به دنبال خواهد داشت. از این رو، با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات روز پایانی هفته، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق پایتخت در برخی اوقات در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد.

مدیرمدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ و هوا در شرایط سالم بود، اظهار کرد: این شاخص هم‌اکنون ۵۰ و هوا در شرایط پاک قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: