کد خبر: ۸۲۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
تعداد بازدید: ۳۵۲
رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند و آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می شود؟ گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می یابند.
واعظی: رئیس جمهور در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می‌یابد

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند و آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می شود؟ گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می یابند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات اروپا بعد از اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران با تاکید بر اینکه بعد از گام دوم کاهش تعهدات ایران، مذاکره با اروپا جدی تری شده است، اظهار کرد: در جلسه ای که کمیسیون مشترک برگزار کرده دکتر عراقچی حضور یافته و همچنین قرار است جلسه ای در آینده با حضور وزرا برگزار شود.

وی افزود: در کنار این مذاکرات کشورهای مختلف برای دست یابی به چارچوبی در این زمینه گفت‌وگوهایی با ما انجام دادند؛ در بین کشورهای مختلف، رئیس جمهوری فرانسه فعالیت بیشتری داشته است و مذاکرات ما با ایشان تقریبا تداوم دارد و امیدواریم بتوانیم آنچه از منافع مردم و کشور در برجام تعریف شده را محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: تا گام سوم بیش از یک ماه وقت داریم و کل مرحله دو ماهه است، اگر روزهای آخر مذاکرات به جمع بندی نرسد قطعا این گام را برخواهیم داشت؛ در مورد اینکه اگر به جمع بندی نرسیم گام سوم را انجام می‌دهیم، تردیدی نیست.

واعظی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند و آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می شود، گفت: درحال فراهم کردن مقدمات این سفر هستیم و اگر مشکل خاصی پیش نیاید رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می یابند.

وی ادامه داد: من در مورد محدودیت آقای روحانی چیزی نشنیدم؛ از طرفی هم آنچه که مربوط به آقای ظریف است امیدوارم ایشان حتما به گونه ای باشد که در جلسه سازمان ملل حضور یابند و فکر می‌کنم این جزو حقوق کشورها مخصوصا وزیر خارجه است که بتواند در جلسات مهم سازمان ملل شرکت کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: آقای تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل یک نامه اعتراضی جدی به دبیر کل سازمان ملل نوشته و از ایشان خواستند که موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی تنش‌های ایجاد شده میان هند و پاکستان و شرایط مردم کشمیر اظهار کرد: موضع ما درباره همه مسلمانان این بوده که باید تلاش کنیم حقوق مسلمانان در جایی که زندگی می‌کنند حفظ شود.

وی افزود: موضوع کشمیر موضوعی اختلافی بین هند و پاکستان است و ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم و همواره توصیه کردیم این دو کشور خویشتنداری کنند، خصوصا برخورد هند با مسلمانان کشمیر مبتنی بر احترام و تامین حقوقشان باشد و امیدواریم تنش میان این کشورها به سرعت کاهش یابد.

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره زمان معرفی گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس اظهار کرد: با توجه به این که باید مقدمات بازگشایی مدارس فراهم شود، طبیعی است طی چند هفته گذشته مطالعات‌مان روی گزینه‌های مطرح شده انجام داده‌ایم و در حال حاضر به 6 الی 7 نفر رسیده‌ایم و امیدواریم تا نیمه اول شهریور گزینه نهایی قطعی شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا آزادی نفتکش ایرانی توقیف شده در سواحل جبل الطارق صحت دارد خاطر نشان کرد: از روزی که این نفتکش توقیف شده، وزارت امور خارجه اقداماتی را آغاز کرده و روند مذاکرات در حال انجام است؛ تمام اسناد مورد نیاز به دادگاه جبل الطارق ارسال شده و این دادگاه در حال بررسی است.

وی گفت: فکر می‌کنم روند مثبتی در حال طی شدن است و امیدوارم نتیجه‌ای که دنبال آن هستیم حاصل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: