کد خبر: ۸۲۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
تعداد بازدید: ۳۸۹
بعد از انتقاد «باراک اوباما» از نفرت پراکنی ترامپ، جو بایدن امروز در سخنرانی خود در ایالت آیووا، رویکرد نژادپرستانه ترامپ را به باد انتقاد گرفت و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به هیزم ریختن در آتش سفیدبرترپنداری متهم کرد که به گفته او، این امر، عامل چندین تیراندازی جمعی در ایالات متحده شده است.
جو بایدن: سخنان ترامپ عامل تیراندازی‌های اخیر در آمریکاست

بعد از انتقاد «باراک اوباما» از نفرت پراکنی ترامپ، جو بایدن امروز در سخنرانی خود در ایالت آیووا، رویکرد نژادپرستانه ترامپ را به باد انتقاد می‌گیرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، «جو بایدن» نامزد پیشرو انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به هیزم ریختن در آتش سفیدبرترپنداری متهم کرد که به گفته او، این امر، عامل چندین تیراندازی جمعی در ایالات متحده شده است.

بر اساس گزارش رویترز، این بخشی از سخنرانی جو بایدن معاون دولت باراک اوباما است که قرار است در روز چهارشنبه در ایالت ایووا مطرح شود.

طی آخر هفته گذشته میلادی سه تیراندازی پشت سر هم، فضای سیاسی آمریکا و احساسات مربوط به نژادپرستی و مهاجرت را بیش از پیش دامن زده است.

عده‌ای از سیاستمداران آمریکایی بویژه دموکرات‌ها، اظهارات ترامپ درباره مهاجران، پناهجویان و حمایت وی از جنبش‌های سفیدبرترپنداری را از ریشه‌های اصلی بروز چنین خشونت‌هایی خوانده‌اند.

تیراندازی‌ها در ال پاسو در تگزاس، اوهایو و همچنین شیکاگو حداقل 29 کشته و دهها مجروح برجا گذاشته است.

لفاظیهای ترامپ به ویژه مهاجم خواندن لاتین تبارهایی که به عنوان پناهجو و مهاجر به آمریکا می‌روند و سیاستهای سخت گیرانه وی علیه مهاجرت مورد انتقاد شدید رقبا و تحلیلگران آمریکایی قرار گرفته است.

براساس نسخه‌ای از سخنرانی بایدن که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است او در سخنرانی خود می‌گوید، «چه فاصله‌ای بین اظهارات ترامپ درباره مهاجم خواندن پناهجویان و تیراندازی ال پاسو که گفته شده است در واکنش به سیل مهاجران به مرزهای آمریکا صورت گرفته است، وجود دارد؟ هیچ فاصله ای وجود ندارد.»

وی همچنین می‌گوید، «به هر دو زبان واضح و اشاره، این رئیس جمهور(ترامپ) حامی شعله ور شدن آتش سفیدبرتر پنداری در میان این ملت است.»

بایدن از نامزدهای امیدوار انتخابات درون حزبی برای رقابت نهایی با ترامپ در انتخابات 2020 است و ایالت آیووا اولین ایالتی است که در انتخابات درون حزبی آرای خود را به صندوق خواهد انداخت.

بایدن بعد از تیراندازیهای اخیر به صورت آشکار به مقصر بودن ترامپ اشاره‌ای نکرده ای بود اما باراک اوباما روز گذشته بدون اسم بردن از ترامپ به صورت واضح از سیاستهای دولت آمریکا درباره اختلاف افکنی میان مردم آمریکا انتقاد کرد.

اوباما گفته: «ما باید به صراحت ادبیاتی را که بر زبان هر کدام از رهبران ما جاری می‌شود و برای فضای ترس و نفرت خوراک فراهم می‌کند یا احساس‌های نژادپرستانه را عادی‌سازی می‌کند با صراحت رد کنیم.»

ترامپ هم در پاسخ به این اظهارات نتوانست ساکت بماند و خطاب به اوباما گفت: «آیا جورج بوش، بعد از وقوع تیراندازی سندی هوک، رئیس‌جمهور اوباما را سرزنش کرد؟ در دوران ریاست‌جمهوری اوباما او ۳۲ تیراندازی داشت. آدم‌های زیادی نگفتند که اوباما از کنترل خارج شده است. تیراندازی‌های کور، قبل از آنکه من نامزد ریاست‌جمهوری شوم اتفاق می‌افتادند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: