کد خبر: ۸۲۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۳۹۰
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه در ادامه رایزنی‌های دو جانبه بر پیگیری گفتگو‌ها و جستجوی راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها در منطقه و تلاش در راستای تأمین حقوق ملت ایران در برجام تاکید کردند.
توافق تهران و پاریس بر ادامه رایزنی ها و تماس‌های دیپلماتیک/ تاکید طرفین بر اهمیت امنیت منطقه و آزادی کشتیرانی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، اظهار داشت: متاسفانه همزمان با تلاش های ایران و فرانسه برای کاهش تنش‌ها و ایجاد شرایط مساعد برای همزیستی پایدار در منطقه، شاهد اقدامات تحریک کننده از سوی آمریکایی‌ها هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه و تنگه هرمز مورد تاکید ما است و روزانه دهها کشتی آزادانه عبور و مرور کرده و نیروهای ایران طبق مقررات نظارت خود را انجام میدهند.

روحانی مذاکرات انجام شده در ماه های اخیر را مثبت و گامی رو جلو دانست و گفت: هدف ایران از کاهش تعهدات تامین منافعمان در برجام و اجرای تعهدات طرفین برای استحکام و پایداری این توافق مهم بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش برای تسریع در روند مناسبات و همکاری های بانکی و نفتی ایران با دیگر کشورها به عنوان اصلی ترین حقوق اقتصادی ایران در برجام، بر ادامه بررسی پیشنهادات در مسیر دستیابی به راه حل‌های کارشناسی و عادلانه تاکید کرد.

روحانی ادامه داد: گسترش تعامل و همکاری ایران و اروپا می تواند فضای آرام و اطمینان بخشی را برای منطقه و جهان بوجود آورد و فرانسه به عنوان یکی از شرکای قدیمی ایران در اتحادیه اروپا می تواند نقشی سازنده در این راستا ایفا کند.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید مجدد بر پایبندی پاریس به تعهدات قید شده در برجام، گفت: رسیدن به نتیجه ای مورد قبول طرفین و تامین کننده منافع ایران در برجام برای پاریس حائز اهمیت است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین از پیشنهاد دکتر روحانی برای رایزنی کارشناسان و مسئولان ایران و فرانسه برای رسیدن به راهکارهای مناسب در مسائل و موضوعات گوناگون منطقه ای و بین المللی استقبال، و بر گسترش همکاری تهران- پاریس در این راستا تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
ای کاسبان برجام که امروز به دنبال قهرمان‌سازی هستید! اگر آمریکای جنایتکار موفق می‌شد برجام‌های 2 و 3 که رئیس‌جمهور نوید آن را می‌دادند به ایران تحمیل کند از آقای ظریف به عنوان قهرمان صلح جهان و برنده جایزه نوبل یاد می‌کرد. اخم آمریکا به خاطر این است که با تصمیمات مدبرانه ولایت بیش از این نتوانستند به اهداف خود برسند.


مواضع انقلابی و کاملا متفاوت با گذشته آقای ظریف جای بحث زیادی دارد. ولی فقط امیدواریم ایشان واقعا به خباثت و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پی برده باشد.


آقای ظریف! روز دوشنبه پیام خیلی خوبی برای جریان سلطه ارسال کردید. اگرچه خیلی دیرهنگام بود اما امیدوارم مقطعی نباشد بلکه در عمل ثابت کنید.


تحریم شدن یا نشدن آقای ظریف تفاوت چندانی در پیامدهای تلخ مذاکرات برجام برای ما ندارد. 6 سال دیگر هم با طرف‌های مقابل بنشینیم مذاکره کنیم، آن سیب و گلابی که آقای روحانی وعده رسیدنش را می‌داد، به عمل نمی‌آید. الان فقط یک درخت خشکیده به عنوان نماد برجام باقی مانده است!


آقای ظریف دستمزد چند سال لبخند خودش و اعتماد به لبخندها و بغض کردن‌های فریبکارانه مقامات شیطان بزرگ و قدم زدن با آنها را با تحریم شدنش دریافت کرد.


مشکل آقای ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان این است که در برجام خود را نیازمند کشورهای غربی نشان دادند. الان هم که ایشان از سوی آمریکا تحریم شده مجددا چراغ سبز برای مذاکره نشان می‌دهد!


آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان در حالی که با برجام آن قدر به آمریکایی‌ها امتیاز داده دچار تحریم از سوی آنها شده است. این تحریم شدن جای افتخار ندارد بلکه فقط باید از آن عبرت گرفت.


بیچارگی مدعیان اصلاحات به جایی رسیده که نتیجه ندادن برجام را به گردن منتقدین برجام می‌اندازند. تقصیر مردم چیست که آمریکا این آقایان را سرکار گذاشته است؟ اگر قدری عقل داشتند نباید به دشمن اعتماد می‌کردند.


از دولتی که به جای استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور به کدخدا امید بسته بود و 6 سال است که لاشه برجام را بغل گرفته آبی برای ملت گرم نخواهد شد. مردم باید از حالا در فکر روی کار آوردن یک دولت جوان و انقلابی باشند.


همان فسادی را که تعدادی از مدیران در جریان عرضه گوشت انجام دادند امروز در بازار کاغذ هم عده‌ای مرتکب می‌شوند. در یک کلام ریشه گرانی کاغذ در عملکرد دولت است.


پخش زنده مصاحبه مطبوعاتی شبکه خبر چرا قبل از ساعت 14 تاریخ 98/5/14 به محض اینکه خبرنگار کیهان قصد سوال از آقای ظریف را داشت قطع شد و پس از طرح سوال کیهان، هنگام طرح سوال روزنامه همشهری مجددا ادامه یافت؟! مگر کیهان جز حق چیزی می‌گوید و می‌نویسد؟ مگر در همین چند سال حقانیت دیدگاه‌های کیهان اثبات نشد؟


‌ اگر سپاه و دیگر نهادهای انقلابی با پشتوانه مردمی نبودند اصلاح‌طلبان از زمان فتنه‌های دهه هفتاد و هشتاد تا حالا دو دستی کشور را تقدیم بیگانگان کرده بودند و رسید هم نمی‌گرفتند. بنابراین ناراحتی دشمنان از ملت ایران و دشمنی‌ آنان با نهادهای انقلابی بی‌جهت نیست.


جا دارد صدا و سیما سریال برجام و خروج شیطان بزرگ و بدعهدی‌ها و خباثت‌های کشورهای اروپایی را تهیه و پخش نماید. البته اگر نگرانی قطع بودجه خود از سوی ریاست جمهوری را ندارد.


‌ دولت به جای حذف 4 صفر از پول ملی کشور که سودی به حال اقتصاد جامعه نخواهد داشت جلوی تعطیلی‌ کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور توسط بانک‌ها را بگیرد. جریمه دیرکردهایی که بانک‌ها از صاحبان کارخانه‌ها دریافت می‌کنند بیشتر آنان را زمین‌گیر و یا روانه کار دلالی کرده است.


‌ دولتمردان اگر توان اقدام دارند لطف کنند قیمت کالاها را به نصف کاهش دهند تا مردم قدری آرامش پیدا کنند. حذف 4 صفر کاری ندارد و در واقع نهادینه کردن تورم کمرشکن فعلی است.


‌ مجلس باید برای مجازات کاپیتان کشتی‌های حامل کالا یا نفت قاچاق قوانین سخت و سنگین مانند حبس طولانی‌مدت وضع بکند. احکام فعلی قدرت بازدارندگی از فساد قاچاق را ندارند.


تشویق والدین به فرزندآوری می‌تواند در افزایش جمعیت بسیار موثر باشد اما نباید تشویق‌ها مقطعی باشد بلکه باید به‌گونه‌ای باشد که والدین به آینده فرزندشان امیدوار شوند.


‌ اگر روابط عمومی‌ها همین مطالب انتقادی چاپ شده در کیهان و روزنامه‌های انقلابی را یادداشت کنند و به گوش مسئولان برسانند و آنها درصدد حل مشکلات اعلامی مردم برآیند بسیاری از مشکلات حل‌شدنی است.


غربی‌ها فقط صنعت هسته‌ای ایران را تعطیل نکردند بلکه سعی دارند تمام رشد علمی کشورمان را تعطیل کنند و با کش‌ دادن ماجرای پوچ برجام بر این باورند که می‌توانند در ایجاد زیرساخت‌های علمی و تحقیقاتی کشور وقفه جدی ایجاد کنند.


‌ سریال «بوی باران» گویا امنیت کشور را نشانه گرفته است. نیروهای خودسر،‌ خودشان دستگیر می‌کنند خودشان حکم اعدام صادر می‌کنند و...؟! واقعا هدف سازندگان این سریال و پخش آن چیست؟


‌ با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ کم‌کم سر و کله برخی افراد تشنه قدرت و میز و صندلی هم پیدا شده و وعده‌های توخالی می‌دهند. اما ان‌شاءا... مردم با توجه به تجربه 6 سال اخیر افرادی را انتخاب خواهند کرد که پیرو خط امام و رهبری، جهادی و بهادهنده به جوانان و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی در برنامه‌های خود باشند.


‌ جناب آقای رئیسی! دست مریزاد، مطمئنا دعای ایران یکپارچه بدرقه راه شماست و برای موفقیت تصمیمات و تلاش‌های جهادگونه شما دعا خواهند کرد.


‌ به سید بزرگوار آقای رئیسی عرض می‌کنم که با حضور شما در راس قوه ‌‌قضائیه نسیم دل‌انگیز اجرای عدالت علوی وزیدن گرفته و دگرباره دل‌های دوستداران انقلاب اسلامی شاد و خرسند گردیده است. از جنابعالی درخواست می‌شود همه کسانی را که با فساد مالی و باندبازی، فامیل‌بازی و فامیل‌سالاری، بیت‌المال را غارت کرده‌اند به سزای اعمال خائنانه و ننگین‌شان برسانید.


‌ ضمن تشکر از اقدامات ریاست محترم قوه ‌قضائیه در برخورد با دانه‌درشت‌ها و نیز عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران که اقتدار نظام را افزایش داد. از دستگاه قضایی درخواست می‌شود با عوامل گرانی که بسیاری را به روز سیاه نشانده برخورد قهرآمیزی نمایند و چند نفر را در ملأعام اعدام و چند نفر از سرکردگان وضع امروز را شلاق بزنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد. برای تهیه 4 قلم دارو در مراکز مختلف فقط 100 هزار تومان پول پیک موتوری دادم و برای یک «آنژیوکت» حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان هزینه کردم. در حالی که کل درآمد ماهانه ما به سه میلیون نمی‌رسد.


خدا را شکر در سن 68 سالگی با تدبیر دولت و با افزایش بی‌سابقه به حقوق قشر ضعیف دریافتی‌ام از چهارصد هزار تومان به پانصد هزار تومان رسید! قرار بود حقوق‌های زیر یک میلیون 36 درصد اضافه شود! ولی بجز فروردین و اردیبهشت با 25 درصد اضافه پرداخت شد!


قیمت هر بسته قرص اسویکس 75 از دو هزار تومان به 10 هزار تومان رسیده از طرف دیگر داروخانه‌ها دفترچه بیمه را قبول نکرده و آزاد حساب می‌کنند. پس خاصیت دفترچه‌های بیمه که صادر می‌شود چیست؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
گوشت ۱۰۰هزار تومان، پراید ۵۰ میلیون/ نتیجه مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است.
گوشت ۱۰۰هزار تومان، پراید ۵۰ میلیون/ نتیجه برجام است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: