کد خبر: ۸۲۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
تعداد بازدید: ۳۸۸
نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» با حمله به یک مراسم عروسی در جنوب لیبی ۲۰ نفر را به قتل رساندند.
۴۱ کشته در حمله نیروهای حفتر به مراسم عروسی در جنوب لیبی

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» با حمله به یک مراسم عروسی در جنوب لیبی ۲۰ نفر را به قتل رساندند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، «رحمه آدم» نماینده پارلمان لیبی گفت که یکشنبه شب بر اثر حمله نیروهای حفتر به شهر مرزق در جنوب لیبی، ۲۰ نفر کشته و بیش از ۳۵ نفر نیز زخمی شدند.

وی افزود که این کشته‌ها و زخمی‌ها از قبیله «التبو» هستند.

برخی رسانه‌های لیبی امروز دوشنبه از افزایش تعداد کشته‌های این حمله به ۴۱ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۶۱ نفر خبر دادند.

طبق گزارش وبگاه «البوابة»، «مرزق محمد عمر» عضو شورای شهر مرزق نیز گفت که یک هواپیمای نظامی حفتر محله مسکونی القلعه که شهروندانی از قبیله التبو ساکن آن هستند، بمباران کردند.

برخی رسانه‌های عربی نیز گزارش دادند که در این حمله یک مراسم عروسی هدف قرار گرفته است.

سازمان ملل حمله مکرر به فرودگاه طرابلس را محکوم کرد

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی حمله مکرر به فرودگاه معیتیقه طرابلس را محکوم و تأکید کرد که تکرار چنین حملاتی یکی از اشکال خشونت علیه غیرنظامیان است.

سلامه همچنین طرف‌های درگیر در لیبی را به آتش‌بس در آستانه عید سعید قربان دعوت کرد.

فرودگاه معیتیقه به عنوان تنها فرودگاه طرابلس روز یکشنبه (دیروز) نیز هدف حمله قرار گرفت و یک هواپیمای غیرنظامی در این حمله نجات یافت.

نیروهای حفتر از بیش از چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: