کد خبر: ۸۲۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید: ۲۹۹
در جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان‌شهر‌های هیئت دولت که به ریاست معاون دبیر کمیسیون سه‌شنبه ۱۸ تیر برگزار شد آیین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» به درخواست نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دستور کار خارج و برای بازبینی به این دستگاه عودت شد.
آیین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» به خانه بازگشتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا  ،دستگاه های اجرایی به استناد مصوبه هیئت وزیران، موظف به اجرای اقدامات اجتماعی – فرهنگی در کلان‌شهرها هستند. در این بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور تقویت گونه های مختلف گردشگری (مذهبی، سلامت، طبیعت، فرهنگی و ...) در شهرها موظف به تدوین آیین‌نامه مربوط است.

به همین منظور،‌ پیش‌نویس آیین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» از سوی سازمان مذکور، تهیه و جهت سیر مراحل تصمیم‌گیری به دولت ارائه شد.

آیین‌نامه مورد اشاره پس از طی مراحل بررسی در کمیسیون خاص امور کلان‌شهرها و طرح در کمیته های تخصصی،‌ به درخواست نماینده سازمان پیشنهاددهنده از دستور کار خارج شد تا پیشنهاد مورد تفاهم جدید با همکاری وزارت‌خانه های کشور، نیرو،‌ راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت مواردی همچون ملاحظه اسناد بالادستی، جلوگیری از تکرار قوانین و مقررات مربوط، قابلیت اجرایی، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به همراه تسهیلات و مشوق ها و نیز ضمانت اجرایی احکام، تهیه و مجددا به دولت ارائه شود.

به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»  گفتنی است جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان‌شهرها به ریاست داود آرین معاون دبیر کمیسیون و با حضور نمایندگان وزارت‌خانه های راه و شهرسازی، کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت،‌ معدن و تجارت، تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، شورای‌عالی استان ها، سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حفاظت محیط زیست روز سه‌شنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: