کد خبر: ۸۲۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۴۲۰
اسامی رشته ها و مواد امتحانی کنکور دکتری ۹۹ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قابل مشاهده است
رشته‌های کنکور دکتری 99 اعلام شدسازمان سنجش آموزش کشور رشته‌ها و مواد امتحانی کنکور دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را منتشر کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا؛ فرایند پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۹ براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوطه همچنین مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد.

به گزارش روز یکشنبه سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیان ورود به دوره دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی لازم است در آزمون ورودی دوره‌های دکتری ثبت‌ نام و شرکت کنند.

نحوه پذیرش
بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بر حسب هر یک از شیوه‌های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور به این شرح است:

دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای ۵۰ درصد آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی صورت می گیرد.

دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای ۳۰ درصد آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، ۳۰ درصد مصاحبه علمی و بخش عملی و ۲۰ درصد تهیه طرحواره صورت می گیرد.

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

اعلام ضرایب آزمون دکتری
طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹ با آزمون زبان با ضریب (۱)، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱) و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی­ارشد با ضریب (۴) صورت می گیرد.

سنجش و پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل روزانه، نوبت دوم، پژوهش محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی طبق این قانون انجام می شود.

چه کسانی حق شرکت در کنکور دکتری دارند؟
تمام دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت کنند.

دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین­ نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ که توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ باشند امکان شرکت در آزمون دارند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه همان سال (سال ۱۳۹۹) دانش آموخته شوند.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۸ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد.

اسامی رشته ها و مواد امتحانی کنکور دکتری ۹۹ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: