کد خبر: ۸۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
تعداد بازدید: ۳۸۱
بايد توجه داشت كه راي اعتماد نمايندگان ، ابدي نيست. مهمترين وظيفه مردم ، نظارت مستمر بر فعاليت هاي مديران اجرايي خود است ، كه از بيت المال حقوق و مزايا دريافت مي كنند، و اين حق را از طريق نمايندگان خود به انجام مي رسانند. نمايندگان هم وظيفه ايي جز اين ندارند.
نقد معاون سابق وزیر اقتصاد بر مقاومت رئیس جمهوری برای پاسخگویی به مجلسبه گزارش سرویس سیاسی خبرداغ؛ بهروز علیشیری رئیس سابق سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت: در دو ياداشت قبلي نوشتم كه قانون ايين نامه داخلي مجلس، در يك مصوبه شكوفا و اثر بخش ، از رييس دولت و وزراء خواسته است تا در مرداد ماه هر سال ، گزارش عملكرد يكساله خود به صورت كمي، به مجلس ارايه دهند، و مجلس كيفيت و كميت عملكرد وزراء را بررسي ،ارزيابي و قضاوت كند. 

اين مصوبه ساده اما مهم ، زمينه ساز ترويج پاسخگويي، تكريم شفافيت، مسئوليت پذيري، حركت به سمت شايسته سالاري، مقابله با توهم دانايي، مبارزه با فساد، و مواجهه با گره ساختاري چرخه هاي توسعه نيافتگي كشور است. 

امروز متوجه شدم كه اقاي رييس جمهور با اين مصوبه ايي كه انضباط و پاسخگويي را جايگزين نظم و بي مبالاتي مي كند، مخالفت كرده و به رهبري معظم انقلاب نامه ايي در مخالفت نوشته اند، و نامه به هيات حل اختلاف قواي سه گانه ارجاع شده است. 

از اين مقاومت در شگفتم! بايد توجه داشت كه راي اعتماد نمايندگان ، ابدي نيست. مهمترين وظيفه مردم ، نظارت مستمر بر فعاليت هاي مديران اجرايي خود است ، كه از بيت المال حقوق و مزايا دريافت مي كنند، و اين حق را از طريق نمايندگان خود به انجام مي رسانند. نمايندگان هم وظيفه ايي جز اين ندارند. وظيفه ايي كه اگر در طي دهه هاي گذشته بخوبي و با حساسيت و فارغ از گرايشات سياسي انجام مي شد ، امروز ريل توسعه كشور با دست انداز هاي گراني ، بيكاري، تورم ، ركود ، فقر و  فاصله شديد طبقاتي روبرو نبود. 

اگر نمايندگان مجلس همه موضوعات جاري ، تذكرات ، نطق هاي ساليانه و سركشي هاي حوزه انتخابيه را تعطيل كنند، و به همين موضوع نظارت بپردازند، به وظيفه اصلي خود و رفع نگراني ها و مصائب مردم پرداخته اند. 

اين كشاش نشان مي دهد كه چرا بي كفايتي و عدم لياقت در اجرا، از بين نمي رود ؛ بلكه از شكلي به شكل ديگر در مي ايد و همچنان استمرار مي يابد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: